counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,446,447,389,996
حجم معاملات 117,058,798,770
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,821.61
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 9 زمان مطالعه: 2 دقیقه

سقوط ۵ درصدی بیت کوین؛ لیکویید شدن ۱۶۵ میلیون دلار

سقوط ۵ درصدی بیت کوین؛ لیکویید شدن ۱۶۵ میلیون دلار

معامله‌گران اهرمی با سقوط ۵ درصدی قیمت بیت کوین، متحمل ضررهایی بالغ بر ۱۶۵ میلیون دلار شده‌اند.

کانال تلگرام مارکت فلو

کاهش ناگهانی ۵ درصدی قیمت بیت کوین (BTC) در روز سه‌شنبه، باعث شد تا معامله‌گرانی که با اهرم روی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ریسک کرده‌اند، طی کمتر از دو ساعت متحمل ضررهایی بیش از ۱۶۵ میلیون دلار شوند. بر اساس داده‌های تریدینگ‌ویو، قیمت بیت کوین طی کمتر از ۳۰ دقیقه در معاملات اولیه روز ۲ مارس به وقت هماهنگ جهانی، از ۶۹۴۵۰ دلار به پایین‌ترین سطح یعنی ۶۵۹۷۰ دلار سقوط کرد.

طبق اطلاعات کوین‌گلس، سقوط ناگهانی بیت کوین باعث تسویه اجباری بیش از ۱۶۵ میلیون دلار موقعیت اهرمی شد که بخش عمده آن شامل ۵۰ میلیون دلار لانگ بیت کوین و بیش از ۴۰ میلیون دلار لانگ اتر (ETH) بود. حدود ۶ میلیون دلار از موقعیت‌های لانگ دوج‌کوین (DOGE) و ۴ میلیون دلار ارز سولانا (SOL) نیز لیکوئید شدند که در رتبه‌های بعدی بعد از بیت کوین و اتریوم قرار گرفتند.

اطلاعات فار‌ساید نشان می‌دهد تقریباً در همان زمان کاهش قیمت، صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت کوین (ETF) با خروج خالص ۸۶ میلیون دلاری مواجه شدند و روند چهار روزه ورود مثبت سرمایه را شکستند. صندوق BlackRock با ورود خالص ۱۶۵.۹ میلیون دلار به عنوان صندوق با عملکرد بهتر شناخته شد، در حالی که فیدلیتی با ۴۴ میلیون دلار در رتبه دوم قرار گرفت.

با این حال، خروج ۳۰۱ میلیون دلاری از GBTC گریسکیل باعث کاهش ورودی‌ها شد و خروج خالص روزانه برای همه صندوق‌ها را به ۸۵.۷ میلیون دلار رساند.

همچنین بخوانید: ثبات بیت کوین در ۷۰ هزار دلار، انتظار برای هاوینگ

تزلزل تتر از قیمت یک دلار

همزمان با سقوط ناگهانی بیت کوین، ارزش تتر (USDT)، استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا، نیز حدود ۱ درصد نوسان داشت و طبق داده‌های کوین‌گکو به طور خلاصه از قیمت یک دلاری خود به ۰.۹۸۸ دلار کاهش یافت.

اینکه آیا نوسان تتر خطایی در API ردیاب‌های اطلاعات خاص بوده است یا اینکه ارزش این ارز با کاهش ناگهانی مواجه شده، مشخص نیست؛ با این حال، به نظر می‌رسد این کاهش موقتی در سایر ردیاب‌های قیمت مشاهده نشده است.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: سقف بیت کوین کجاست؟ تحلیل شیف از آینده بیت کوین

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.