ارز دیجیتال 602 فارکس 174
ارزش بازار 2,495,419,944,220
حجم معاملات 101,085,551,125
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 15%
بیت کوین $66,513.87
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 15 زمان مطالعه: 2 دقیقه

سقف بیت کوین کجاست؟ تحلیل شیف از آینده بیت کوین

سقف بیت کوین کجاست؟ تحلیل شیف از آینده بیت کوین

پیتر شیف اقتصاددان، موضوع اینکه آیا بیت کوین واقعا «طلای دیجیتال» را زیر سوال می‌برد.

شیف با به اشتراک گذاشتن نموداری که ارزش بیت کوین را بر حسب دلار نشان می دهد، گفت که اگرچه این ارز دیجیتال به بالاترین قیمت خود به دلار رسیده است، اما هنوز به «بالاترین قیمت خود نسبت به طلا» نرسیده است.

او افزود: «شاید هم هرگز به آن نرسد. این موضوع مقایسه بیت کوین با طلای دیجیتال را زیر سوال می برد.»

طلا یک پناهگاه امن در نظر گرفته می شود که می تواند سرمایه گذاری فرد را در شرایط نامناسب حفظ کند. به طور معمول برای کاهش نوسانات به سبد دارایی اضافه می شود. بیت کوین در سال ۲۰۲۳ یکی از دارایی های با عملکرد برتر بود و این احساس مثبت در سال ۲۰۲۴ نیز ادامه یافت. پس از افزایش بیش از ۱۵۵ درصدی در سال ۲۰۲۳، رمز ارز پیشرو با تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای صندوق های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت کوین (ETF) حدود ۶۷ درصد در این سه ماهه افزایش یافته است.

لری تنتارلی، استراتژیست ارشد فنی در Blue Chip Daily Trend Report انتظار دارد که این ارز دیجیتال در سال جاری همچنان رشد کند و به قیمت بالای ۱۰۰۰۰۰ دلار برسد. هاوینگ (نصف شدن) بعدی بیت کوین که انتظار می رود در حدود ۱۹-۲۰ آوریل رخ دهد، می تواند عامل محرک افزایش قیمت آن باشد، به شرطی که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله از ۴.۴۰ درصد فراتر نرود.

همچنین بخوانید: بیت کوین: بهترین استراتژی برای خرید و فروش

اما برخی از تحلیلگران پس از افزایش های اخیر، پیش بینی عقب نشینی دارند. شیف، از جمله کسانی است که رسانه ها را به تبلیغ بیت کوین متهم کرده و محدودیت های معاملات صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) را برجسته کرده است. در همین حال، طلا در حال تجربه یک روند صعودی قوی است و سه ماهه را با رکورد قیمتی ۲۲۵۴.۸۰ دلار به پایان رساند. قیمت طلا روز پنجشنبه به بالاترین حد خود یعنی ۲۲۵۶.۹۰ دلار رسید.

طبق داده های بنزینگا پرو، آخرین باری که قیمت بیت کوین بررسی شد، با ۰.۸۰ درصد افزایش به ۷۰،۵۱۰.۱۰ دلار رسیده بود.

منبع: Benzinga

همچنین بخوانید: استراحت بیت کوین و اتریوم، صعود دوج کوین در بازار ۲.۶ تریلیون دلاری!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.