counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,448,062,678,848
حجم معاملات 118,738,281,830
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,876.99
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 50 زمان مطالعه: 4 دقیقه

بیت کوین: بهترین استراتژی برای خرید و فروش

بیت کوین: بهترین استراتژی برای خرید و فروش

یک تحلیلگر با استفاده از الگوی تاریخی که توسط دو شاخص درون زنجیره ای بیت کوین دنبال می شود، یک استراتژی ساده برای خرید و فروش بیت کوین را فاش کرده است.

کانال تلگرام مارکت فلو

شاخص های درون زنجیره ای بیت کوین از نظر تاریخی یک الگوی خاص را دنبال کرده اند

اکسل ادلر جونیور، نویسنده کریپتوکوانت، در پستی به استراتژی ساده ای برای زمان بندی خرید و فروش بیت کوین اشاره کرد. این استراتژی بر اساس روندی است که از نظر تاریخی در دو معیار درون زنجیره ای BTC مشاهده شده است: زیان خالص تحقق نیافته (NUL) و سود خالص تحقق نیافته (NUP).

همانطور که از نام آنها پیداست، این شاخص ها کل مبلغ زیان و سود تحقق نیافته ای را که سرمایه گذاران در حال حاضر متحمل می شوند، ردیابی می کنند. این معیارها با بررسی تاریخچه تراکنش هر کوین در گردش برای دیدن اینکه آخرین بار با چه قیمتی معامله شده است، کار می کنند. با فرض اینکه آخرین انتقال هر کوین آخرین باری بوده که دست به دست شده است، قیمت آن در لحظه به عنوان مبنای هزینه فعلی آن عمل می کند.

اگر قیمت قبلی هر کوینی کمتر از قیمت نقدی فعلی ارز دیجیتال باشد، آن کوین در حال حاضر سودآور است. NUP این دو را برای محاسبه دقیق سود تحقق نیافته سکه کم می کند. به طور مشابه، NUL نیز همین کار را برای سکه هایی انجام می دهد که مبنای هزینه آنها بالاتر از آخرین ارزش دارایی است. سپس این شاخص ها این مقدار را برای کل عرضه جمع کرده و حاصل را بر ارزش بازار فعلی تقسیم می کنند.

به نظر می رسد که NUL بیت کوین از نظر تاریخی زمانی که قیمت این دارایی در کف بازار نزولی معامله می شده است، از سطح ۰.۵ فراتر رفته است. طبق گفته آکسل، شاخص در این قلمرو بهترین زمان برای خرید بیشتر خواهد بود. به تازگی، این معیار در حدود صفر در نوسان بوده است، به این معنی که هیچ زیان تحقق نیافته ای توسط سرمایه گذاران وجود ندارد. این منطقی است، زیرا این ارز دیجیتال بالاترین رکوردهای قیمتی (ATH) را ثبت کرده است. طبیعتاً، با ثبت یک ATH، ۱۰۰% عرضه وارد سود می شود.

مشابه الگوی NUL، NUP در گذشته در طول قله های اصلی بالاتر از سطح ۰.۷ بوده است، که نشان می دهد زمانی که شاخص در این منطقه باشد، ممکن است فرصت خوبی برای فروش باشد. همانطور که در نمودار قابل مشاهده است، NUP با رالی اخیر در بیت کوین افزایش یافته است. با این حال، تاکنون، این شاخص از سطح ۰.۷ که به نظر مهم می رسد عبور نکرده است، به این معنی که طبق این استراتژی، بازار هنوز ممکن است در موقعیت داغ برای فروش ایده آل نباشد.

با این حال، نمودارهای این دو شاخص نشان می دهد که هیچ یک از آنها قله ها یا کف های دقیق دارایی را نشان نداده اند. این امر به ویژه در داده های NUP مشهود است، جایی که این معیار در طول قله هایی که تنها در میانه روند صعودی بودند، سیگنال «فروش» را نشان داد.

همچنین بخوانید: استراحت بیت کوین و اتریوم، صعود دوج کوین در بازار ۲.۶ تریلیون دلاری!

با این گفته، خرید در نقاطی که NUL نشان می دهد و سپس فروش در مقادیر بیش از حد گرم NUP از نظر تاریخی سودآور بوده است. به این ترتیب، این به معنای واقعی کلمه یک استراتژی «ساده» برای این دارایی خواهد بود.

با این حال، باید دید که آیا این الگوها در چرخه بیت کوین فعلی نیز ادامه خواهند داشت یا خیر.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با قیمت حدود ۶۹۴۰۰ دلار معامله می شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۲ درصد کاهش یافته است.

منبع: NewsBTC

همچنین بخوانید: احتمال جهش عمودی بیت کوین در پی فشار کوتاه

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.