ارز دیجیتال 604 فارکس 174
ارزش بازار 2,382,505,349,426
حجم معاملات 123,265,691,731
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 16%
بیت کوین $61,741.62
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 12 زمان مطالعه: 4 دقیقه

احتمال جهش عمودی بیت کوین در پی فشار کوتاه

احتمال جهش عمودی بیت کوین در پی فشار کوتاه

تحلیلگر ارشد Swyftx، پاو هوندال، می گوید این یک «نبرد کلاسیک گاوها در مقابل خرس ها» نیست، در حالی که کوری کلیپستن، مدیرعامل سوان بیت کوین پیش بینی می کند که «در نهایت کسی باید تسلیم شود.»

با توجه به اینکه قیمت بیت کوین (BTC) در حدود ۷۰,۰۰۰ دلار قرار دارد، طبق گفته یک تحلیلگر، گمانه زنی هایی وجود دارد که فروشندگان استقراضی به دلیل کاهش روند نزولی و روند صعودی سریعتر، احساس فشار می کنند و این پتانسیل را دارد که قیمت بیت کوین را به ۸۰,۰۰۰ دلار برساند. منبع تجاری The Kobeissi Letter در پست ۲۶ مارس X خود بیان کرد: «این یک نشانه درسی است که با رسیدن به بالاترین سطح قیمت در تمام دوران، فشار بر فروشندگان کوتاه مدت وارد می شود.»

نامه Kobeissi توضیح داد که عامل اصلی فشار کوتاه بیت کوین، فاصله بین موقعیت های بلندمدت نهادی و موقعیت های کوتاه صندوق های پوشش ریسک «در بالاترین سطح» است. این پست افزود: «در حالی که صندوق های پوشش ریسک تقریباً ۱۵۰۰۰ قرارداد کوتاه خالص را در اختیار دارند، مؤسسات تقریباً ۲۰۰۰۰ قرارداد بلند خالص را در اختیار دارند.»

در همین حال، اشاره کرد که افت قیمت بیت کوین «به طور فزاینده ای کوتاه تر و کوتاه تر می شود.»

طی هفت روز گذشته، بیت کوین در ۲۰ مارس به پایین ترین سطح خود یعنی ۶۱۲۲۴ دلار رسید و در ۲۶ مارس به بالاترین قیمت خود یعنی ۷۱۵۱۱ دلار رسید که طبق داده های کوین مارکت کپ، شکافی تنها به میزان ۸.۷٪ را نشان می دهد. قیمت فعلی بیت کوین ۷۰۴۸۰ دلار است. طبق داده های کوین گلس، اگر به ۷۱۰۰۰ دلار برسد، ۱۵۶.۱۸ میلیون دلار در موقعیت های کوتاه لیکویید خواهد شد. صعود به ۷۵۰۰۰ دلار باعث لیکویید شدن ۳.۸۵ میلیارد دلار موقعیت کوتاه خواهد شد.

پاو هوندال، تحلیلگر ارشد صرافی ارز دیجیتال Swyftx به کوین تلگراف گفت که در حال حاضر، این ممکن است بیت کوین را به بالاترین سطح قیمت در تمام دوران سوق دهد. در حال حاضر، بالاترین قیمت بیت کوین ۷۳۷۳۷ دلار است. هوندال گفت: «در حال حاضر پتانسیل یک حرکت شدید قیمت وجود دارد. اگر شاهد فشار کوتاه باشیم، بیت کوین می تواند به صورت عمودی به ۸۰۰۰۰ دلار برسد و از آنجا واقعاً می توان به طور جدی به سطح ۱۰۰۰۰۰ دلاری در مقطعی از امسال فکر کرد.»

کوری کلیپستن، مدیرعامل سوان بیت کوین به کوین تلگراف گفت که در حالی که از تماشای کشمکش مداوم بین موقعیت های کوتاه و بلند لذت می برد، در نهایت یک طرف تسلیم خواهد شد. کلیپستن گفت: «در نهایت کسی باید تسلیم شود. آنها سرمایه بیشتری را پشت سر دیدگاه های خود جمع می کنند تا از آن دفاع کنند. این مسحور کننده است، ما همه مشتریان خود را راهنمایی می کنیم تا به ۵-۱۰ سال فکر نکنند. با این وجود، من یک حدس زننده مشتاق و علاقه مند هستم.»

همچنین بخوانید: رکوردشکنی السالوادور: ۴۰۰ میلیون دلار بیت کوین در خزانه

هوندال پیشنهاد کرد که مدیران دارایی ممکن است با هر دو موقعیت ریسک خود را پوشش دهند. او توضیح داد: «این یک نبرد کلاسیک گاوها در مقابل خرس ها نیست. مدیران دارایی روی انبوهی از دارایی های بلندمدت بیت کوین نشسته اند.» هوندال پیشنهاد کرد که مدیران دارایی هر دو موقعیت را برای کاهش ریسک نزولی در نظر می گیرند.

هوندال گفت: «احتمالاً همان سرمایه گذاران با گرفتن موقعیت های کوتاه، ریسک خود را پوشش می دهند. این یک بازی ریسکی است. سرمایه گذاران نهادی با کمال میل برای محافظت از ریسک نزولی خود، حق بیمه پرداخت خواهند کرد.». کلیپستن پیشنهاد کرد که افزایش فعالیت تجاری در بیت کوین می تواند در پیش بینی نصف شدن بعدی بیت کوین باشد که قرار است در ۲۱ آوریل برگزار شود.

کلیپستن توضیح داد: «رویداد نصف شدن بیت کوین به طور تاریخی با معاملات سفته بازی مشخص می شود، جایی که معامله گران شایعه را می خرند و خبر را می فروشند.» او افزود که این امر می تواند منجر به کاهش کوتاه مدت قیمت بیت کوین شود:

«مهم است به خاطر داشته باشیم که اگرچه قیمت ممکن است واکنش مثبتی نشان دهد، اما این احتمال نیز وجود دارد که پس از نصف شدن، شاهد کاهش موقت قیمت باشیم.»

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: خطر سقوط بیت کوین با فروش ۶.۴ میلیارد دلاری سرمایه گذاران بلندمدت

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.