ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,375,867,467,214
حجم معاملات 124,196,432,983
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 16%
بیت کوین $61,595.03
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 14 زمان مطالعه: 2 دقیقه

رکوردشکنی السالوادور: ۴۰۰ میلیون دلار بیت کوین در خزانه

رکوردشکنی السالوادور: ۴۰۰ میلیون دلار بیت کوین در خزانه

السالوادور، اولین کشوری که بیت کوین را به عنوان پول رایج قانونی کرد و استراتژی سرمایه‌گذاری بیت کوین را برای خزانه ملی خود در پیش گرفت، اکنون بیش از ۴۰۰ میلیون دلار بیت کوین انباشته است.

رئيس جمهور ناييب بوکله در سال ۲۰۲۱ تلاش کرد تا قانونی را برای تبدیل بیت کوین به پول رایج قانونی به تصویب برساند. از آن زمان، این کشور از طریق خریدهای روزانه و دوره‌ای که توسط بوکله اعلام می‌شود، بیت کوین خریداری کرده است. علاوه بر خریدهای مستقیم، السالوادور همچنین از طریق برنامه پاسپورت، تبدیل بیت کوین به دلار برای مشاغل و استخراج بیت کوین، بیت کوین تولید می‌کند که همه اینها نشان‌دهنده تعهد این کشور برای ایجاد یک اقتصاد دایره‌ای بیت کوین است.

بوکله به تازگی برای اولین بار آدرس بیت کوین دولت را برای عموم فاش کرد. او گفته است که بیت کوین در یک سردخانه دولتی به سبک «قلک» نگهداری می‌شود. وی همچنین اشاره کرد که آنها هر روز یک بیت کوین خریداری خواهند کرد تا زمانی که «بیت کوین با ارزهای رایج دیگر غیرقابل خرید شود». السالوادور تا به امروز بیش از ۵۷۰۰ بیت کوین را با متوسط ​​قیمت حدود ۴۲۷۰۰ دلار خریداری کرده است. با افزایش اخیر بیت کوین به بیش از ۷۰ هزار دلار، دارایی‌های این کشور تقریباً ۸۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

رئیس جمهور بر این باور است که بیت کوین از طریق گردشگری، حواله‌های بین‌المللی و سرمایه‌گذاری خارجی به تقویت اقتصاد السالوادور کمک خواهد کرد. همچنین عرضه ثابت بیت کوین در طول زمان نسبت به دلار آمریکا ارزش بیشتری پیدا خواهد کرد. بوکله بارها از بیت کوین حمایت کرده و گفته است: «وقتی قیمت بیت کوین در بازار پایین بود، [منتقدان] به معنای واقعی کلمه هزاران مقاله در مورد ضررهای ادعایی ما نوشتند.» اکنون، با اوج‌گیری بیت کوین، سرمایه‌گذاری در حال جواب دادن است.

همچنین بخوانید: خطر سقوط بیت کوین با فروش ۶.۴ میلیارد دلاری سرمایه گذاران بلندمدت

اگرچه در ابتدا بحث‌برانگیز بود، اما به نظر می‌رسد بازی بیت کوین بوکله اکنون دوراندیشانه به نظر می‌رسد. اگر پذیرش به طور جهانی تسریع شود، سرمایه‌گذاری گسترده اولیه ال سالوادور روزی می‌تواند آن را به اولین کشور ثروتمند با بیت کوین در جهان تبدیل کند.

منبع: BitcoinMagazine

همچنین بخوانید: پیشی گرفتن ETF بلک راک از گری اسکیل در سه هفته آینده؟

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.