ارز دیجیتال 607 فارکس 174
ارزش بازار 2,523,371,562,790
حجم معاملات 145,634,876,327
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 15%
بیت کوین $67,050.68
بیت کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 10 زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیت‌کوین به بورس هنگ کنگ راه یافت!

بیت‌کوین به بورس هنگ کنگ راه یافت!

تقریباً پنج ماه پس از تأیید معاملات صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) در ایالات متحده، آسیا نیز از این روند پیروی می‌کند.

صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) همزمان با بازگشایی بازار سهام هنگ کنگ، به طور رسمی در این کشور آغاز به کار کردند. این تأییدیه که ماه‌ها با اشتیاق فراوان انتظار آن می‌رفت، نویدبخش دوره‌ای جدید برای صنعت بیت‌کوین (BTC) در منطقه است. پس از آنکه کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ در اوایل این ماه، سه درخواست برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین را تأیید کرد، مدیران دارایی‌های بزرگ خود را برای این رویداد آماده کرده‌اند. شرکت‌های مدیریت دارایی چین، Harvest Global Investments، Bosera International و HashKey همگی در میان مدیرانی بودند که مجوز قانونی برای ارائه این ETFها را دریافت کردند.

اریک بالچوناس و جیمز سیفارت، تحلیلگران ETF در بلومبرگ، در پستی مشترک، کارمزد این ETFها را پایین‌تر از آنچه پیش‌بینی کرده بودند اعلام کردند و این را نشانه‌ای «مثبت» دانستند. پیش‌بینی می‌شود این ETFها با جذب توجه قابل توجه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، هنگ کنگ را به مقصدی پیشرو برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین تبدیل کند.

گزارش شده است که یک ناشر ETF بیت‌کوین هنگ کنگ به WuBlockchain گفته است که «مقیاس انتشار ETFهای اسپات بیت‌کوین و اتریوم هنگ کنگ که فردا در ساعت UTC+۸ راه اندازی می شوند، به ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار آمریکا می رسد که از رقم ۱۲۵ میلیون دلار آمریکا در روز اول در ایالات متحده فراتر می رود.»

بالچوناس در بیانیه‌ای مشابه گفت: «شرکت مدیریت دارایی چین کاملاً مطمئن است که هنگ کنگ می‌تواند از نظر حجم و جریان ETF بیت‌کوین در روز اول از ایالات متحده پیشی بگیرد. همچنین می‌گوید سایر مناطقی مانند سنگاپور و خاورمیانه می‌توانند به دنبال این ETFها باشند، اگرچه برای سرمایه‌گذاران سرزمین اصلی چین ممنوع است.»

همچنین بخوانید: کاهش فعالیت نهنگ‌های بیت‌کوین؛ خبر خوب یا بد؟

ماتریکس‌پورت مستقر در سنگاپور و مارکوس تیلن از ۱۰x Research پیش‌بینی می‌کنند که ETFهای اسپات بیت‌کوین هنگ کنگ می‌توانند تا ۲۵ میلیارد دلار تقاضای جدید ایجاد کنند، که نقش قابل توجهی را که این ابزارهای مالی می‌توانند در مشروعیت بخشیدن به بیت‌کوین به عنوان یک طبقه دارایی جریان اصلی ایفا کنند، برجسته می‌کند.

همزمان با آغاز معاملات این ETFها در هنگ کنگ، این کشور همچنین از کنفرانس بیت‌کوین آسیا که هفته آینده آغاز می‌شود، استقبال می‌کند، زیرا تبلیغات برای هر دو کنفرانس و ETFها اکنون به ساکنان این کشور ارائه می‌شود.

منبع: BitcoinMagazine

همچنین بخوانید: بیت کوین در منطقه خطر؛ هشدار تحلیلگر به ریزش قیمت

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.