counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,449,884,945,239
حجم معاملات 128,751,603,485
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,854.06
بیت کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 6 زمان مطالعه: 3 دقیقه

کاهش فعالیت نهنگ‌های بیت‌کوین؛ خبر خوب یا بد؟

کاهش فعالیت نهنگ‌های بیت‌کوین؛ خبر خوب یا بد؟

با توجه به آخرین اطلاعات درون-زنجیره‌ای، شبکه بیت‌کوین طی چند هفته گذشته شاهد کاهش مداوم تراکنش‌های با ارزش بالا بوده است. این فعالیت ضعیف با قیمت رمزارز پیشرو، که در طول ماه آوریل برای خروج از تثبیت تلاش کرده است، منعکس شده است.

کانال تلگرام مارکت فلو

در هفته گذشته، قیمت بیت‌کوین (BTC) علی‌رغم لمس چندباره سطح ۶۷ هزار دلار، برای حفظ خود بالای آن سطح با مشکل مواجه شد. طبق داده‌های کوین‌گکو، از آن زمان قیمت بیت‌کوین سقوط کرده و در هفت روز گذشته بیش از ۲ درصد کاهش یافته است. جالب اینجاست که داده‌های درون-زنجیره‌ای اخیر نشان می‌دهند که این عملکرد قیمتی ضعیف ممکن است برای رهبر بازار ادامه یابد، مگر اینکه چرخشی رخ دهد، به خصوص از نظر فعالیت شبکه.

آیا فعالیت نهنگ‌ها می‌تواند قیمت بیت‌کوین را فراتر از ۷۳ هزار دلار سوق دهد؟

علی مارتینز، تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال، در پلتفرم X فاش کرد که فعالیت نهنگ‌های بیت‌کوین در شش هفته گذشته به طور پیوسته در حال کاهش بوده است. این افشاگری بر اساس معیار شمارش تراکنش نهنگ‌های سانتیمنت است که تعداد تراکنش‌های بیت‌کوین به ارزش بیش از ۱۰۰ هزار دلار و ۱ میلیون دلار را ردیابی می‌کند.

نهنگ‌ها به اشخاص یا نهادهایی گفته می‌شود که مقادیر قابل توجهی از یک ارز دیجیتال خاص (در این مورد، بیت‌کوین) را در اختیار دارند. بنابراین، آنها به دلیل توانایی انجام تراکنش‌های بزرگ که می‌تواند منجر به ایجاد گمانه‌زنی و تغییر قیمت بالقوه شود، تأثیر قابل توجهی بر دینامیک بازار دارند. مارتینز در پست خود برجسته کرد که از ۱۴ مارس، یعنی همان روزی که قیمت بیت‌کوین به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۷۳۷۳۷ دلار رسید، کاهش قابل توجهی در فعالیت نهنگ‌های بیت‌کوین مشاهده شده است. این کاهش فعالیت با عملکرد ضعیف اخیر قیمت بیت‌کوین همزمان شده است.

با این حال، این تحلیلگر ارزهای دیجیتال اشاره کرد که افزایش تراکنش‌های با ارزش بالا می‌تواند جان تازه‌ای به قیمت بیت‌کوین ببخشد. این بر اساس این استدلال است که افزایش فعالیت شبکه می‌تواند به معنای تقاضای بالا برای بیت‌کوین باشد که منجر به افزایش قیمت می‌شود. اوج تعداد تراکنش‌های نهنگ‌ها با رکورد قیمت جدید بیت‌کوین همبستگی دارد.

سانتیمنت: کیف پول‌های فعال بیت‌کوین در حال افزایش هستند

داده‌های درون-زنجیره‌ای جالبی که ممکن است نشان‌دهنده افزایش تقاضا برای بیت‌کوین و آینده‌ای صعودی برای قیمت آن باشد، آشکار شده است. طبق گفته سانتیمنت، تعداد کیف پول‌های فعال بیت‌کوین علی‌رغم وضعیت آشفته بازار به سرعت در حال افزایش است.

همچنین بخوانید: بیت کوین در منطقه خطر؛ هشدار تحلیلگر به ریزش قیمت

 با وجود قیمت های پرنوسان، تعداد کل کیف پول های غیر خالی بیت کوین به سرعت در حال افزایش است. کیف پول های آلتکوین برای دارایی هایی مانند دوج کوین پس از افزایش های هنگفت در اوایل امسال، راکد شده اند. کاردانو یکی از معدود شبکه هایی است که شاهد کاهش کیف پول های فعال است. 
— Santiment (@santimentfeed) ۲۷ آوریل ۲۰۲۴

کیف پول‌های فعال بیت‌کوین به کل تعداد آدرس‌های منحصربه‌فردی که بیت‌کوین نگهداری می‌کنند، اشاره دارد. داده‌های سانتیمنت نشان می‌دهند که تعداد این «کیف پول‌های غیرخالی بیت کوین» در سه ماه گذشته بیش از ۲.۵ درصد افزایش یافته است.

در زمان نگارش این متن، بیت کوین کمی بالاتر از ۶۴۰۰۰ دلار معامله می شود که نشان دهنده افزایش ۱.۶ درصدی قیمت در روز گذشته است.

منبع: NewsBTC

همچنین بخوانید: سرنوشت بیت کوین پس از هاوینگ؛ رشد یا رکود؟

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.