ارز دیجیتال 600 فارکس 174
ارزش بازار 2,361,241,421,033
حجم معاملات 126,937,604,338
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 16%
بیت کوین $61,659.63
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 16 زمان مطالعه: 3 دقیقه

سرنوشت بیت کوین پس از هاوینگ؛ رشد یا رکود؟

سرنوشت بیت کوین پس از هاوینگ؛ رشد یا رکود؟

بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال در بازار، طی یک ماه و نیم گذشته در محدوده انباشت مجدد بین سطوح قیمتی ۵۹۰۰۰ دلار و ۷۰۰۰۰ دلار معامله شده است.

تحلیلگر کریپتو، Rekt Capital، اخیراً دیدگاه خود را در مورد این فاز و مدت زمان بالقوه آن، با الهام گرفتن از الگوها و داده‌های تاریخی، در پستی در پلتفرم رسانه اجتماعی X (که قبلاً توییتر نامیده می‌شد) به اشتراک گذاشت.

زمان خروج از محدوده و الگوهای تاریخی

طبق تحلیل رکت (Rekt)، بیت کوین (BTC) پس از رویداد هاوینگ که هر چهار سال یک بار برای مقابله با هرگونه اثر تورمی بر بیت کوین با کاهش میزان پاداش برای استخراج کنندگان و حفظ کمیابی رخ می دهد، تمایل به تجربه یک محدوده انباشت مجدد دارد. به طور تاریخی، این فاز تثبیت تا ۱۵۰ روز قبل از ورود بیت کوین به یک روند صعودی سهموی به طول می انجامد. بر اساس این الگو، اگر بیت کوین برای ۱۵۰ روز آینده به تثبیت خود ادامه دهد، Rekt پیشنهاد می کند که خروج از محدوده در سپتامبر ۲۰۲۴ قابل انتظار باشد.

مدت زمان ایده آل برای یک محدوده انباشت مجدد در تعیین مسیر آینده بیت کوین بسیار مهم است. Rekt Capital خاطرنشان کرد که زمانی که بیت کوین در اواسط مارس به بالاترین قیمت تاریخی جدید (ATH) یعنی ۷۳۷۰۰ دلار رسید، چرخه خود را ۲۶۰ روز تسریع کرد. با این حال، با بیش از ۴۹ روز تثبیت، این سرعت به حدود ۲۱۰ روز کاهش یافته است.

بازنشانی چرخه هاوینگ بیت کوین

تکرار روندهای تاریخی، جایی که بیت کوین پس از هاوینگ به مدت ۱۵۰ روز تثبیت می شود، همچنان نشان دهنده تسریع در چرخه فعلی است، هرچند با دامنه کمتر ۶۰ روز.

با این وجود، رکت معتقد است که بیت کوین در حالت ایده آل نیاز به تثبیت حداقل برای ۲۱۰ روز دارد تا به طور کامل با چرخه های تاریخی هاوینگ خود همگام شود و شتاب فعلی این چرخه را به صفر بازنشانی کند. این امر نرخ شتاب را به صفر روز می رساند و به طور بالقوه منجر به خروج از محدوده در حدود نوامبر ۲۰۲۴ می شود.

این تحلیلگر همچنین پیشنهاد کرد که برای دستیابی به تثبیت بیش از ۲۰۰ روز پس از هاوینگ و همگام سازی کامل با چرخه های تاریخی هاوینگ، بیت کوین باید محدوده انباشت مجدد اواسط سال ۲۰۲۳ خود را تکرار کند که قبل از ظهور یک روند صعودی جدید ۲۲۴ روز به طول انجامید. رکت نتیجه گرفت:

همچنین بخوانید: پیشنهاد OP_CAT گامی بزرگ به سوی بیت کوین هوشمند!

به طور کلی، مدت زمان این محدوده انباشت مجدد فعلی، شتاب باقی مانده در این چرخه را دیکته می کند و در نهایت بر جایی که بیت کوین در نهایت در بازار گاوی خود به اوج می رسد، تأثیر می گذارد.

بزرگترین ارز دیجیتال با ارزش بازار ۱.۲ میلیارد دلاری در حال حاضر با قیمت ۶۴۴۰۰ دلار معامله می شود که نوسانات کمی نسبت به قیمت های روز پنجشنبه نشان می دهد.

اخیراً، بیت کوین با مقاومت در سطح ۶۶۰۰۰ دلاری روبرو شده است که توانایی آن را برای تثبیت بالاتر از این آستانه محدود می کند. برعکس، سطح ۶۳۴۰۰ دلاری ممکن است در صورت افزایش نوسانات نزولی در آخر هفته به عنوان یک پایه حمایتی برای ارز دیجیتال عمل کند.

منبع: NewsBTC

همچنین بخوانید: طلای دیجیتال: هاوینگ بیت کوین را کمیاب‌تر از طلا کرد!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.