ارز دیجیتال 602 فارکس 174
ارزش بازار 2,472,837,206,037
حجم معاملات 91,523,016,981
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 16%
بیت کوین $64,201.91
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 12 زمان مطالعه: 3 دقیقه

طلای دیجیتال: هاوینگ بیت کوین را کمیاب‌تر از طلا کرد!

طلای دیجیتال: هاوینگ بیت کوین را کمیاب‌تر از طلا کرد!

پس از چهارمین رویداد هاوینگ اخیر، شرکت تحلیلگر گلس نود (Glassnode) می گوید که بیت کوین از نظر کمیابی عرضه از طلا پیشی گرفته است.

بیت کوین (BTC) طی ۲۴ ساعت گذشته بالاتر از سطح ۶۶۰۰۰ دلار باقی مانده است. به گفته تحلیلگران گلسنود، رویداد هاوینگ چهارم بیت کوین ممکن است باعث شود دارایی دیجیتال از نظر کمیابی عرضه، قاطعانه از طلا پیشی بگیرد. تحلیلگران گلس نود گفتند: «هاوینگ چهارم یک نقطه عطف مهم در مقایسه بیت کوین با طلا است، زیرا برای اولین بار در تاریخ، نرخ انتشار حالت پایدار بیت کوین (۰.۸۳٪) کمتر از طلا (حدود ۲.۳٪) شده است که نشان دهنده یک انتقال تاریخی در عنوان کمیاب ترین دارایی است.»

گزارش حاکیست، رویداد هاوینگ شنبه گذشته باعث شد که یارانه بلاک از ۶.۲۵ بیت کوین به ۳.۱۲۵ بیت کوین در هر بلاک کاهش یابد، یا به عبارتی حدود ۴۵۰ بیت کوین در روز عرضه شود. این مشاهده همچنین توسط یاسین العماندرا، تحلیلگر ارشد مدیریت سرمایه‌گذاری آرک (Ark) مورد توجه قرار گرفت، که در خبرنامه آرک دیسرپت این هفته گزارش داد که «پس از هاوینگ، نرخ انتشار بیت‌کوین از رشد عرضه بلندمدت طلا پایین‌تر آمده است.»

الماندرا (Elmandjra) نرخ انتشار سالانه طلا را پایین‌تر از آنچه در گزارش گلسنود ذکر شده است، قرار می‌دهد، اما همچنان به طور قابل توجهی بالاتر از رشد عرضه سالانه بیت کوین پس از هاوینگ از طریق پاداش‌های بلاک است. الماندرا گفت: «روز جمعه گذشته، رشد عرضه بیت کوین برای چهارمین بار در تاریخ به نصف کاهش یافت و از حدود ۱.۸ درصد در نرخ سالانه به حدود ۰.۹ درصد رسید. در نتیجه، رشد عرضه بیت کوین در مقایسه با طلا، که در سال ۲۰۲۳ حدود ۱.۷ درصد برآورد شده است، در بلندمدت کاهش یافته است.»

با این حال، تحلیلگران گلس‌نود خاطرنشان کردند که تأثیر رویدادهای هاوینگ بیت کوین بر عرضه قابل معامله بیت کوین (BTC) ممکن است در طول چرخه‌ها کاهش یابد، نه تنها به دلیل کاهش تعداد کوین‌های استخراج‌شده، بلکه به دلیل افزایش اندازه دارایی و اکوسیستم اطراف آن. بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۰.۱۴ درصد افزایش یافته است و در ساعت ۷:۰۹ صبح به وقت شرقی با قیمت ۶۶۳۷۸ دلار معامله می شد. داده‌های The Block نشان می‌دهد که اتریوم در همین دوره با افزایش قابل توجه ۲ درصدی به ۳۲۶۸ دلار رسیده است.

همچنین بخوانید: کمک مالی یک میلیون دلاری رینولدز به پروژه‌های بیت کوین و متن باز

کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱ درصد افزایش یافته است و در حال حاضر ۲.۵۹ تریلیون دلار است. شاخص GM ۳۰ که نماینده ۳۰ ارز دیجیتال برتر است، در ۲۴ ساعت گذشته با ۰.۹۷ درصد افزایش به ۱۳۸.۴۸ رسید.

منبع: TheBlock

همچنین بخوانید: سقوط شدید کارمزد بیت کوین پس از هاوینگ

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.