ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,423,344,360,808
حجم معاملات 141,597,515,118
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 16%
بیت کوین $62,824.48
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 9 زمان مطالعه: 2 دقیقه

سقوط شدید کارمزد بیت کوین پس از هاوینگ

سقوط شدید کارمزد بیت کوین پس از هاوینگ

افزایش کارمزد تراکنش در روز هاوینگ، جبران کننده نصف شدن پاداش استخراج برای ماینرها بود، اما دیگر اینطور نیست. میانگین کارمزد پرداختی در بیت کوین به شدت کاهش یافته است، درست یک روز پس از رسیدن به رکورد میانگین ۱۲۸ دلار در ۲۰ آوریل، یعنی روز هاوینگ چهارم بیت کوین.

طبق داده‌های mempool.space، از ۲۱ آوریل، کارمزد بیت کوین (BTC) برای تراکنش های با اولویت متوسط به طور متوسط به ۸-۱۰ دلار کاهش یافته است. تنها یک روز قبل، کل کارمزد بیت کوین به ۷۸.۳ میلیون دلار رسید که طبق Crypto Fees، بیش از ۲۴ برابر اتریوم است. در آن روز، مبلغ قابل توجهی معادل ۳۷.۷ بیت کوین (۲.۴ میلیون دلار) به استخراج کننده بیت کوین ViaBTC در بلاک هاوینگ بیت کوین در ارتفاع بلاک ۸۴۰۰۰۰ پرداخت شد که این را به مطلوب ترین قطعه املاک دیجیتال در ۱۵ سال تاریخچه شبکه تبدیل کرد.

بخش اعظمی از تقاضا در بلاک ۸۴۰۰۰۰ از علاقه مندان به توکن های میم و غیرقابل تعویض (NFT) ناشی می شد که برای ثبت و حک کردن ساتوشی های کمیاب از طریق پروتکل رون (Runes) - یک استاندارد توکن جدید که در بلاک هاوینگ راه اندازی شد، با هم رقابت می کردند. با وجود ۳,۰۵۰ تراکنش موجود در آن بلاک، به این معنی است که کاربر متوسط کمی کمتر از ۸۰۰ دلار کارمزد پرداخت کرده است.

طبق داده‌های mempool.space، کارمزد بالاتر از حد معمول بلاک تا حدود بلاک ۸۴۰۲۰۰ ادامه داشت، با این حال، از آن زمان کارمزد بلاک به حدود ۱-۲ بیت کوین کاهش یافته است. پرداخت‌ های بالای کارمزد بلاک به ماینرها در طول روز هاوینگ، به این معنی بود که آنها در ابتدا تحت تأثیر نصف شدن پاداش بلاک از ۶.۲۵ بیت کوین به ۳.۱۲۵ بیت کوین قرار نگرفتند.

همچنین بخوانید: آینده بیت کوین پس از هاوینگ؛ میم ها و ETF ها

اما حالا که میانگین کارمزد بلاک بسیار کمتر از ۳.۱۲۵ است، دیگر اینطور نیست. در همین حال، کارمزد بیت کوین اکنون برای شش روز متوالی بین ۱۵ تا ۲۰ آوریل از اتریوم پیشی گرفته است، با میانگین کارمزد ۷ روزه آن که در حال حاضر به ۱۷.۸ میلیون دلار رسیده است. طبق داده‌های کوین گکو، رویداد هاوینگ تاثیر مادی بر قیمت بیت کوین نداشت، که از آن زمان تاکنون ۱.۵ درصد افزایش یافته و به ۶۴۸۴۰ دلار رسیده است.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: رقابت برای استخراج بلاک هاوینگ؛ ۲.۴ میلیون دلار برای بلاک ۸۴۰ هزار!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.