counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,445,698,963,137
حجم معاملات 118,092,134,227
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,839.35
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 32 زمان مطالعه: 3 دقیقه

رقابت برای استخراج بلاک هاوینگ؛ ۲.۴ میلیون دلار برای بلاک ۸۴۰ هزار!

رقابت برای استخراج بلاک هاوینگ؛ ۲.۴ میلیون دلار برای بلاک ۸۴۰ هزار!

با تکمیل شدن نهایی چرخه هاوینگ چهار ساله بیت کوین، بسیاری از کاربران به طور تهاجمی برای استخراج بلاک‌های هاوینگ رقابت می‌کنند و مبالغ هنگفتی کارمزد برای استخراج یک بلاک واحد پرداخت می‌کنند.

کانال تلگرام مارکت فلو

استخر استخراج بیت کوین بیش از ۲.۴ میلیون دلار کارمزد بلاک پرداخت می کند

پیش‌تر امروز، بلاک ۸۴۰۰۰۰ به بلاک‌چین بیت‌کوین اضافه شد و رویداد مورد انتظار هاوینگ را رقم زد. در حالی که قیمت بیت کوین پس از هاوینگ تغییر چشمگیری نداشت، کارمزد تراکنش‌ها به بالاترین حد خود رسید. در میان رقابت شدید، استخر استخراجی به نام ViaBTC موفق به استخراج بلاک ۸۴۰۰۰۰ بیت کوین شد. در مجموع، کاربران بیت کوین مبلغ هنگفتی معادل ۳۷.۷ بیت کوین، معادل ۲.۴ میلیون دلار، کارمزد استخراج پرداخت کردند و بالاترین کارمزدی را که تاکنون برای یک بلاک بیت کوین پرداخت شده است، ثبت کردند.

بر اساس گزارش‌های mempool، پس از اینکه ViaBTC بلاک ۸۴۰۰۰۰ را تولید کرد، پروتکل به طور خودکار پاداش استخراج‌کنندگان را از ۶.۲۵ بیت‌کوین به ۳.۱۲۵ بیت‌کوین در هر بلاک کاهش داد. علاوه بر کارمزدها، ViaBTC برای استخراج این بلاک تاریخی، مجموعاً ۴۰.۷ بیت‌کوین معادل تقریباً ۲.۶ میلیون دلار پاداش دریافت کرد.

در حالی که به نظر می رسد استخراج کنندگان بیت کوین با صرف بیش از ۲.۴ میلیون دلار برای یک بلاک واحد جانب احتیاط را رها کرده اند، اما بلاک ۸۴۰۰۰۰ اهمیت زیادی در فضای ارزهای دیجیتال داشت. گفته می‌شود این بلاک تاریخی بیت کوین اولین واحدهای ساتوشی (sats) را در خود جای داده است، که کوچکترین واحدهای بیت کوین پس از هاوینگ هستند.

چندین مورد از این «ساتوشی های حماسی» وجود دارند که پس از رویداد هاوینگ ظاهر می شوند و به عنوان یک کالکشن کمیاب در بین علاقه مندان به ارزهای دیجیتال مورد توجه قرار می گیرند. برخی حتی حدس می زنند که این قطعات بیت کوین ممکن است به طور بالقوه میلیون ها دلار ارزش داشته باشند. با احتساب هیاهوی پیرامون این بیت کوین های قطعه قطعه شده، بخش زیادی از رقابت برای بلاک های بیت کوین پس از هاوینگ به پروتکل جدید رون (Runes) که همزمان با هاوینگ بیت کوین راه اندازی شد، نسبت داده شده است.

حمله دیجن‌ها برای ایمن‌سازی توکن‌های بدنام رون

پروتکل رون، ساخته شده توسط کیسی رودآمور، توسعه دهنده بیت کوین، جامعه ارزهای دیجیتال را شوکه کرده است، زیرا دیجن‌ها با اشتیاق در حال حک کردن و ضرب توکن‌ها به طور مستقیم روی شبکه بیت‌کوین هستند. در حالی که استخرهای استخراج در حال استخراج بلاک‌های بیت‌کوین جدید بودند، دیجن‌ها برای ضرب کمیاب‌ترین رون‌ها بیش از ۷۸.۶ بیت‌کوین به ارزش ۴.۹۵ میلیون دلار کارمزد پرداخت کردند. این افزایش تصاعدی کارمزد، یک رویداد بی‌سابقه بوده و پذیرش و مشارکت فزاینده شبکه بیت‌کوین را برجسته می‌کند.

همچنین بخوانید: رویداد هاوینگ چهارم بیت کوین؛ پاداش استخراج نصف شد!

بر اساس گزارش‌های Ord.io، رونی با عنوان «غیرمتمرکز» با کارمزد ۷.۹۹ بیت‌کوین معادل ۵۱۰,۷۶۰ دلار به دست آمد. در حالی که رونی دیگر با عنوان «سگ به ماه می‌رود» با کارمزد ۶.۷۳ بیت‌کوین، معادل تقریباً ۴۲۹,۸۳۱ دلار به دست آمد.

لئونیداس، توسعه‌دهنده پروتکل و میزبان سیستم پیشگام اردینالز (Ordinals) برای شماره‌گذاری «ساتوشی‌های حماسی»، پروتکل رون را یک موفقیت قابل توجه اعلام کرد، زیرا دیجن‌ها «به تنهایی کاهش پاداش استخراج‌کنندگان را از هاوینگ جبران کرده‌اند». او نتیجه‌گیری کرد که رون‌ها تأثیر قابل‌توجهی بر بودجه امنیتی بیت‌کوین داشته‌اند و به طور بالقوه نقش مهمی در تضمین پایداری شبکه ایفا می‌کنند.

منبع: NewsBTC

همچنین بخوانید: جهش بیت‌کوین با خرید ۱.۲ میلیارد دلاری توسط نهنگ‌ها!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.