ارز دیجیتال 606 فارکس 174
ارزش بازار 2,308,692,070,764
حجم معاملات 134,419,745,368
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 16%
بیت کوین $59,363.73
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 6 زمان مطالعه: 4 دقیقه

رویداد هاوینگ چهارم بیت کوین؛ پاداش استخراج نصف شد!

رویداد هاوینگ چهارم بیت کوین؛ پاداش استخراج نصف شد!

این رویداد مهم شاهد کاهش پاداش استخراج بیت کوین است که از ۶.۲۵ بیت کوین به ازای هر بلاک استخراج شده به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش یافته است.

بیت کوین (BTC) پس از ثبت ۸۴۰ هزارمین بلاک خود، با موفقیت چهارمین رویداد هاوینگ خود را پشت سر گذاشت. این نقطه ای است که پاداش استخراج دوباره به نصف کاهش می یابد. این رویداد باعث شده است تا جامعه ارزهای دیجیتال مشتاقانه منتظر قیمت بعدی بیت کوین باشند و برخی پیش بینی ها تا ۲۵۰ هزار دلار را نیز نشان می دهد.

در زمان انتشار این خبر، قیمت بیت کوین ۶۳۹۶۰ دلار بود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۱.۱۶ درصد افزایش یافته است. از امروز به بعد، استخراج کنندگان بیت کوین به ازای هر بلاک استخراج شده ۳.۱۲۵ بیت کوین دریافت خواهند کرد، در حالی که قبلا این رقم ۶.۲۵ بیت کوین بود. این یک فرآیند برنامه ریزی شده در پروتکل بیت کوین است که هر ۲۱۰,۰۰۰ بلاک استخراج شده اتفاق می افتد، که تقریباً هر چهار سال یکبار است.

سه هاوینگ گذشته در سال های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ رخ داد که به مرور زمان منجر به کاهش قابل توجه پاداش استخراج شد. اولین هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۱۲ رخ داد، زمانی که پاداش استخراج یک بلاک از ۵۰ به ۲۵ بیت کوین کاهش یافت. هدف اصلی پشت هاوینگ بیت کوین، مدیریت کمیابی و تنظیم عرضه تورمی بیت کوین است. این مکانیزم توسط بنیانگذار ناشناس بیت کوین با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو در کد آن تعبیه شده است.

با نصف کردن پاداش استخراج، این فرآیند به طور مؤثر سرعت ایجاد بیت کوین جدید را کاهش می دهد. این سیستم تا حدود سال ۲۱۴۰ ادامه خواهد داشت، زمانی که تمام بیت کوین ها استخراج شوند. استخراج کنندگان بزرگ بیت کوین برای این رویداد آماده شده اند. «ماراتن دیجیتال» به تازگی برنامه های خود را برای خرید یک تاسیسات استخراج بیت کوین ۲۰۰ مگاواتی (MW) در تگزاس به قیمت ۸۷.۳ میلیون دلار اعلام کرد.

در همین حال، در دسامبر ۲۰۲۳، شرکت رقیب استخراج بیت کوین، «ریوت پلتفرمز»، ۶۶۵۶۰ دستگاه استخراج از سازنده «میکرو بی تی» در یکی از بزرگترین گسترش های نرخ هش در تاریخ شرکت خریداری کرد.

استفان کیمل، مدیرعامل M2 به کوین تلگراف گفت:

هاوینگ بیت کوین یک رویداد محوری است که از لحاظ تاریخی نشان دهنده تغییر در بازار است و به طور معمول در ماه های بعد، روند صعودی را آغاز می کند. با نزدیک شدن به چهارمین هاوینگ، پیش بینی ها افزایش یافت و نشان دهنده ادامه مسیر صعودی، هرچند با کمی افت و خیز بود.

همچنین بخوانید: جهش بیت‌کوین با خرید ۱.۲ میلیارد دلاری توسط نهنگ‌ها!

با وجود پیش بینی های کوتاه مدت در مورد نوسانات قیمت در جامعه ارزهای دیجیتال، همچنان نسبت به پتانسیل بلندمدت قیمت بیت کوین خوش بینی وجود دارد. تیم دراپر، سرمایه گذار میلیاردر، در گفتگو با کوین تلگراف، بر این باور است که هاوینگ به افزایش قیمت بیت کوین به «۲۵۰ هزار دلار یا بیشتر» کمک خواهد کرد، پیش بینی ای که او به طور مداوم، به ویژه در سال ۲۰۲۲ اعلام کرده است.

«دلیل ساده ای که قیمت بیت کوین پس از هاوینگ افزایش می یابد این است که عرضه کاهش می یابد و با ادامه فشار صعودی بر تقاضا، قیمت به طور طبیعی در یک بازار آزاد افزایش می یابد.»

در همین حال، هربرت سیم، ملقب به «مرد بیت کوین» به کوین تلگراف گفت که در حال حاضر عناصر دیگری هنگام حدس زدن در مورد قیمت بیت کوین در حال بازی هستند. او با اشاره به اینکه تأیید اخیر صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در هنگ کنگ نیز به طور بالقوه تأثیر عمده ای بر قیمت خواهد داشت، گفت: «هاوینگ تنها چیزی نیست که باید در روند قیمت به دنبال آن باشیم.»

سیم گفت: «همه بانک های بزرگ چین نیز باید خودشان شروع به خرید بیت کوین کنند.»

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: آیا هاوینگ بیت کوین این بار متفاوت خواهد بود؟

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.