ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,251,073,453,583
حجم معاملات 166,210,147,999
دامیننس
BTC: 52%
ETH: 16%
بیت کوین $57,684.34
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 20 زمان مطالعه: 3 دقیقه

آیا هاوینگ بیت کوین این بار متفاوت خواهد بود؟

آیا هاوینگ بیت کوین این بار متفاوت خواهد بود؟

داده‌های درون-زنجیره‌ای نشان می‌دهند که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین همیشه با روی دادن هاوینگ، اقدام به فروش کرده‌اند. هاوینگ بعدی نزدیک است، رفتار استخراج کنندگان این بار چگونه است؟

کمتر از دو روز تا هاوینگ بعدی بیت‌کوین باقی مانده است. تحلیلگری در یک پست از کریپتوکوانت کوئیکتیك، رفتار استخراج‌کنندگان بیت‌کوین را در دوره‌ی پیش از هاوینگ بعدی مورد بحث قرار داده است.

«هاوینگ» یک رویداد دوره‌ای در شبکه‌ی بیت‌کوین است که در آن، پاداش استخراج بلاک (پاداشی که استخراج‌کنندگان برای حل بلاک‌ها دریافت می‌کنند) به طور دائم نصف می‌شود. این رویداد تقریباً هر چهار سال یک بار رخ می دهد و طبق شمارش معکوس، رویداد بعدی تنها در حدود ۱۷ ساعت دیگر رخ خواهد داد.

شمارش معکوس هاوینگ بیت کوین

استخراج کنندگان بیت کوین درآمد خود را از دو منبع کسب می کنند: کارمزد تراکنش و پاداش بلاک. از نظر تاریخی، کارمزد تراکنش در شبکه بیت کوین (BTC) نسبتاً کم بوده است، بنابراین استخراج کنندگان برای پرداخت هزینه های جاری خود عموما به پاداش بلاک وابسته هستند. از آنجایی که پاداش بلوک در هنگام هاوینگ (Halving) نصف می شود، این رویدادها به طور طبیعی ضربه قابل توجهی به درآمد استخراج کنندگان وارد می کنند. بنابراین، جای تعجب نیست که استخراج کنندگان در چرخه های گذشته عموما واکنشی نسبت به این رویداد نشان داده اند.

یک تحلیلگر کمی می گوید: «یکی از دینامیک های رایجی که در هر چرخه کاهش عرضه بیت کوین جدید رخ می دهد، فشار فروش قابل توجهی است که توسط استخراج کنندگان اعمال می شود.» یک راه برای سنجش میزان فشار فروش ناشی از این اعتبارسنج های زنجیره ای، از طریق معیار Miner to Exchange Flow است.

این شاخص کل بیت کوین هایی را که از آدرس های مرتبط با استخراج کننده به کیف پول های متصل به صرافی های متمرکز منتقل می شوند، ردیابی می کند. از آنجایی که استخراج کنندگان معمولاً برای فروش بیت کوین را به این پلتفرم ها واریز می کنند، این جریان می تواند سرنخ هایی در مورد رفتار فروش آنها ارائه دهد.

حالا، نموداری وجود دارد که روند میانگین متحرک ۳۰ روزه (MA) خروج جریان بیت کوین از استخراج کنندگان به صرافی ها را در چند سال گذشته نشان می دهد:

همچنین بخوانید: تحلیلگر: پیش بینی بیت کوین ۴۵۵ هزار دلاری پس از هاوینگ!

نمودار هاوینگ بیت کوین

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، میانگین متحرک ۳۰ روزه خروج جریان بیت کوین از استخراج کنندگان به صرافی ها در رویداد هاوینگ (نصف شدن) سال ۲۰۲۰ به سطوح بالایی رسیده بود، که نشان می دهد این گروه به طور بالقوه در یک فروش گسترده شرکت کرده اند.

این فشار فروش ممکن است ناشی از برنامه ریزی استخراج کنندگان برای خروج از بازار به دلیل کاهش شدید درآمدی باشد که انتظار می رفت رخ دهد. با این حال، نمودار به طور واضح نشان می دهد که علی رغم نزدیک بودن این رویداد، در حال حاضر چنین فشار فروش وجود ندارد.

پس اینجا چه خبر است؟ تحلیلگر پیشنهاد می کند که استخراج کنندگان بیت کوین ممکن است آخرین دور فروش را از قبل انجام داده باشند (زیرا ورودی صرافی ها از این گروه در ماه فوریه افزایش یافته است). اگر این درست باشد، این تحلیلگر کمی (کوانت) فکر می کند که این امر می تواند در کوتاه مدت به نفع بازار باشد.

قیمت بیت کوین

بیت کوین اخیراً به حرکت خود  در یک محدوده (جهت یابی نامشخص)  ادامه داده است، زیرا قیمت آن همچنان در حدود ۶۳۵۰۰ دلار معامله می شود.

منبع: NewsBTC

همچنین بخوانید: موانع جدید برای سرمایه گذاری چینی‌ها در ETF بیت کوین هنگ کنگ

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.