ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,339,257,234,023
حجم معاملات 146,158,470,254
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 16%
بیت کوین $61,295.88
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 8 زمان مطالعه: 4 دقیقه

موانع جدید برای سرمایه گذاری چینی‌ها در ETF بیت کوین هنگ کنگ

موانع جدید برای سرمایه گذاری چینی‌ها در ETF بیت کوین هنگ کنگ

احتمالاً دسترسی سرمایه‌گذاران چینی به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین که به‌تازگی در هنگ‌کنگ راه‌اندازی شده‌اند، محدود شود.

تحلیلگران بلومبرگ اینتلليجنس گزارش دادند که با وجود خوش‌بینی اولیه مبنی بر ورود ۲۵ میلیارد دلار سرمایه جدید به این حوزه، بعید است سرمایه‌گذاران چینی مجوز خرید این ETFها را دریافت کنند. این خبر با توجه به رویکرد محدودکننده چین نسبت به ارزهای دیجیتال، چندان دور از انتظار نیست. چین در سال ۲۰۲۱ استخراج و تجارت ارزهای دیجیتال را در این کشور ممنوع کرد.

عرضه ETFهای بیت‌کوین در هنگ‌کنگ علی‌رغم تاثیرات مثبت بر کل صنعت، به دلیل بازار نسبتاً کوچک این منطقه، ممکن است تأثیر چشمگیری نداشته باشد. تحلیلگران بلومبرگ پیش‌بینی می‌کنند که طی دو سال اول، حدود ۱ میلیارد دلار سرمایه به این صندوق‌ها وارد شود. به گزارش تحلیلگران بلومبرگ اینتلليجنس، به احتمال زیاد، سرمایه‌گذاران در سرزمین اصلی چین اجازه خرید ETFهای جدید بیت‌کوین که در هنگ‌کنگ راه‌اندازی شده‌اند را نخواهند داشت. این موضوع باعث کاهش بیشتر هیجان پیرامون این صندوق‌ها شده است.

با توجه به ممنوعیت تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال در چین از سال ۲۰۲۱، این گزارش چندان تعجب‌آور نیست. چین یکی از سخت‌گیرانه‌ترین رویکردها را نسبت به ارزهای دیجیتال در جهان دارد.

تنظیم‌کننده‌های هنگ‌کنگ ظاهراً روز دوشنبه مجوز راه‌اندازی ETFها را صادر کرده‌اند. این مجوز دروازه‌های ورود سرمایه‌های جدید به بیت‌کوین را باز می‌کند. از جمله ناشران این ETFها می‌توان به ChinaAMC، Harvest Global و Bosera International اشاره کرد. صدور مجوز توسط خود این شرکت‌ها اعلام شد و کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ‌کنگ (SFC) که نهاد تنظیم‌کننده اوراق بهادار این منطقه است، در این خصوص سکوت اختیار کرده است.

سوالات دربارهٔ سرزمین اصلی چین

حامیان بیت‌کوین، تأیید راه‌اندازی ETF در هنگ‌کنگ را محرکی بالقوه برای افزایش قیمت‌ها می‌دانستند. در همین راستا، شرکت ماتریکس پورت هفته گذشته اعلام کرد که این صندوق‌ها ممکن است با تقاضای ۲۵ میلیارد دلاری سرمایه‌گذاران چینی مواجه شوند. با این حال، اوایل این هفته، Wu Blockchain گزارش داد که ناشران اعلام کرده‌اند «وجوه‌های جنوب‌بُعد»، یعنی سرمایه‌گذاری از سرزمین اصلی چین، مجاز به خرید این ETFهای جدید نخواهند بود.

HKEX، شرکتی که بورس سهام هنگ‌کنگ را اداره می‌کند، به درخواست کوین دسک برای اظهارنظر در این مورد پاسخی نداده است. ETFهای بیت‌کوین مبتنی بر دارایی در ایالات متحده طی چند ماه اول فعالیت خود با ورودی‌های بی‌سابقه‌ای مواجه شدند. اما در حالی که تحول جدید در هنگ‌کنگ قطعاً برای کل صنعت مثبت است، بازار ETF این شهر به اندازه‌ای بزرگ نیست که راه‌اندازی آن تأثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

همچنین بخوانید: نزولی شدن دوباره بیت کوین؛ نبرد برای حفظ سطح ۶۰ هزار دلار

مت هوگان، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری Bitwise در پستی نوشت: «ETFهای هنگ‌کنگ یک اتفاق مثبت هستند، اما یک رویداد سرنوشتساز به حساب نمی‌آیند.»

همانطور که اریک بالچوناس، تحلیلگر ETF بلومبرگ اشاره کرد، مقیاس بازارهای ETF ایالات متحده و هنگ‌کنگ کاملاً متفاوت است. او استدلال کرد که با توجه به این اختلافات، جریان‌های ورودی به احتمال زیاد از ۱ میلیارد دلار فراتر نخواهد رفت. در حالی که ۱ میلیارد دلار همچنان رقم قابل توجهی است، اما در مقایسه با پیش‌بینی ۲۵ میلیارد دلاری و همچنین ده‌ها میلیارد دلاری که ETFهای بیت‌کوین مستقر در ایالات متحده طی سه ماه گذشته جذب کرده‌اند، ناچیز به نظر می‌رسد.

شرکت QCP مستقر در سنگاپور در یادداشتی اخیر به کوین دسک اعلام کرد که بهترین سناریو برای ETFهای هنگ‌کنگ، جذب سرمایه‌گذاران نهادی است که تنها می‌توانند از طریق ETFها با ارزهای دیجیتال تجارت کنند. این سناریو با افزوده‌شدن ساعات معاملاتی هنگ‌کنگ به ایالات متحده، امکان معاملات بیشتری را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

با این حال، دارایی نهادی صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین در کل خیلی کم است. گزارش‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تا کنون نشان می‌دهد که مدیران صندوق‌ها اقدامات بزرگی برای ورود به این صندوق‌ها انجام نداده‌اند. بنابراین، حتی این مورد استفاده – در حالی که معتبر است – بعید است به حرکتی عظیم در ابعاد چین که همه انتظار داشتند، تبدیل شود.

منبع: CoinDesk

همچنین بخوانید: افت بیت کوین به زیر ۶۲.۵ هزار دلار؛ تغییر شاخص تمایل به خنثی

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.