ارز دیجیتال 602 فارکس 174
ارزش بازار 2,417,839,953,080
حجم معاملات 130,201,011,494
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 17%
بیت کوین $62,998.94
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 9 زمان مطالعه: 3 دقیقه

افت بیت کوین به زیر ۶۲.۵ هزار دلار؛ تغییر شاخص تمایل به خنثی

افت بیت کوین به زیر ۶۲.۵ هزار دلار؛ تغییر شاخص تمایل به خنثی

از پاییز گذشته، شاخص تمایل بازار بیت کوین کوین دسک یک روند صعودی قوی را نشان می داد. قیمت ارزهای دیجیتال همچنان در حال کاهش است و شاخص تمایل بازار بیت کوین به حالت خنثی درآمده است. با این حال، حجم معاملات بیت کوین همچنان انعطاف پذیر است.

بیت کوین (BTC) در ساعات اولیه روز کاری آسیا با کاهش تقریبا ۴ درصدی، به زیر ۶۲,۵۰۰ دلار معامله شد، در حالی که اتریوم (ETH) بالای ۳۰۰۰ دلار معامله می شود. شاخص CoinDesk ۲۰، معیاری از بزرگترین و نقدشونده ترین دارایی های دیجیتال جهان، با کاهش ۴ درصدی در ۲,۱۳۹ قرار دارد.

شاخص تمایل بازار بیت کوین CoinDesk (BTI) از حالت صعودی به خنثی تغییر جهت داده است که نشان دهنده ضعیف شدن حرکت صعودی است. BTI سیگنالی روزانه است که جهت و قدرت روند قیمت بیت کوین را از طریق یک الگوریتم خاص ارتباط می دهد.

شاخص BTI بیت کوین از اکتبر ۲۰۲۳ در یک روند صعودی یا منطقه صعودی قابل توجه قرار داشته است، زمانی که گزارش های اولیه حاکی از آن بود که مدیران وجوه اصلی در مرحله نهایی مذاکره با کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در مورد راه اندازی صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین اسپات بودند.

شاخص تمایل بازار اتریوم نیز به حالت خنثی درآمده است. داده های بازار نشان می دهد که در ۱۵ آوریل، خروجی از هیچ یک از ETF های دیگر بیت کوین، به جز GBTC، وجود نداشت. کل جریان هفته گذشته به ۸۲.۵ میلیون دلار منفی رسید که بیشتر آن ناشی از خروج GBTC بود.

ماتئو گریکو، تحلیلگر تحقیقاتی در Fineqia در یادداشتی که با کوین دسک به اشتراک گذاشته شده است، گفت: «علی‌رغم رکود، حجم معاملات همچنان قوی باقی ماند، و ETF های اسپات بیت کوین حجم معاملات هفتگی تقریباً ۱۶.۲ میلیارد دلاری را با میانگین روزانه ۳.۲ میلیارد دلار ثبت کردند.» «حجم معاملات تجمعی از ابتدا تاکنون حدود ۲۱۲ میلیارد دلار است که میانگین حجم معاملات روزانه آن تقریباً ۳.۳ میلیارد دلار است.»

همچنین بخوانید: شش آلت کوین برتر بیت کوین را مغلوب کردند!

در همین حال، طبق گزارش جدید Watchcharts.com و مورگان استنلی، قیمت ساعت‌های لوکس همچنان در حال کاهش است. این گزارش می گوید: «با وجود عملکرد بی سابقه در بازارهای سهام و ارزهای دیجیتال که ممکن است به طور موقت به کاهش فشار نزولی بر قیمت ها کمک کرده باشد، قیمت های دست دوم [برای ساعت ها] به طور متوالی در سه ماهه اول کاهش یافته است.» «ما فکر می کنیم زود است که نتیجه گیری کنیم بازار ساعت های دست دوم در مسیر بهبود قریب الوقوع قرار دارد.»

این گزارش سطح بالای موجودی را دلیل اصلی ادامه کاهش قیمت های بازار ذکر می کند.

منبع: CoinDesk

همچنین بخوانید: آیا هاوینگ منجر به سیل ۵ میلیاردی بیت کوین در بازار می‌شود؟

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.