ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,457,812,107,030
حجم معاملات 131,755,596,544
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 17%
بیت کوین $63,946.40
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 10 زمان مطالعه: 4 دقیقه

آیا هاوینگ منجر به سیل ۵ میلیاردی بیت کوین در بازار می‌شود؟

آیا هاوینگ منجر به سیل ۵ میلیاردی بیت کوین در بازار می‌شود؟

طبق گفته یک تحلیلگر، فروش بیت کوین توسط استخراج کنندگان ممکن است چهار تا شش ماه پس از هاوینگ (نصف شدن عرضه)، به ارزش ۵ میلیارد دلار ادامه داشته باشد.

همانطور که در چرخه های گذشته اتفاق افتاده است، طبق گفته یک تحلیلگر بازار، در ماه های پس از هاوینگ، خروج قابل توجهی از بیت کوین (BTC) از سوی استخراج کنندگان وجود خواهد داشت. مارکوس تیلن، رئیس تحقیقات در 10x Research، در یادداشت تحلیلی ۱۳ آوریل خود محاسبه کرد که استخراج کنندگان بیت کوین به طور بالقوه می توانند پس از هاوینگ، ۵ میلیارد دلار بیت کوین را نقد کنند.

وی افزود: «این فشار فروش احتمالا تا چهار تا شش ماه ادامه داشته باشد، که توضیح می دهد چرا بیت کوین ممکن است در ماه های آینده روند خنثی داشته باشد - همانطور که پس از هاوینگ های گذشته عمل کرده است». تیلن گفت که همین اتفاق ممکن است دوباره رخ دهد و بازارهای رمزنگاری بالقوه با «یک چالش قابل توجه در رکود شش ماهه تابستان» مواجه شوند.

قیمت بیت کوین در پنج ماه پس از هاوینگ ۲۰۲۰ بین ۹۰۰۰ تا ۱۱۵۰۰ دلار باقی ماند. امسال، هاوینگ حدود ۲۰ آوریل، یعنی فقط با ۶ روز فاصله رخ خواهد داد، بنابراین اگر تاریخ تکرار شود، بازارها ممکن است تا حدود اکتبر هیچ مسیر صعودی قابل توجهی را تجربه نکنند.

وی همچنین گفت که استخراج کنندگان تمایل دارند تا قبل از هاوینگ، بیت کوین ذخیره کنند که «منجر به عدم تعادل عرضه و تقاضا و افزایش قیمت بعدی بیت کوین» می شود. این امر قبلاً با افزایش ۷۴ درصدی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ برای رسیدن به بالاترین رقم تاریخی در ۱۴ مارس به ۷۳۷۳۴ دلار قبل از اصلاح به زیر ۶۳۰۰۰ دلار در اواسط آوریل اتفاق افتاده است.

تیلن همچنین فکر می‌کند که آلت کوین‌ها، به طور خاص، می‌توانند بار اصلی این وضعیت را تحمل کنند. بسیاری از آنها در طول هفته گذشته به شدت سقوط کرده اند و بسیاری از آنها همچنان فاصله زیادی با قله های خود در سال ۲۰۲۱ دارند.

وی گفت: «حتی اگر همبستگی بین هاوینگ و افزایش قیمت آلت کوین وجود داشته باشد، همانطور که برخی پیش بینی می کنند، شواهد تاریخی نشان می دهد که این افزایش قیمت به طور معمول تقریباً شش ماه بعد شروع می شود.»

همچنین بخوانید: بیت کوین، سولانا و پپه: ارزهای دیجیتال پیشرو در این هفته

تیلن فرض کرد که ماراتن، بزرگترین استخراج کننده بیت کوین در جهان، موجودی انبار کرده است که «به احتمال زیاد برای جلوگیری از سقوط درآمد، پس از هاوینگ به تدریج فروخته خواهد شد». وی گفت: با توجه به اینکه ماراتن (در حال حاضر) روزانه ۲۸ تا ۳۰ بیت کوین تولید می کند، این امر می تواند منجر به عرضه اضافی ۱۳۳ روزه به بازار به اضافه بیت کوینی شود که آنها تولید می کنند، که پس از هاوینگ ۱۴ تا ۱۵ بیت کوین در روز خواهد بود.

به گفته او، «به احتمال زیاد سایر استخراج کنندگان نیز از استراتژی مشابهی برای فروش تدریجی بخشی از موجودی خود پیروی خواهند کرد.»

این محقق نتیجه گرفت که اگر همه استخراج کنندگان استراتژی مشابهی برای فروش موجودی پس از هاوینگ داشته باشند، «این می تواند منجر به فروش حداکثر ۱۰۴ میلیون دلار بیت کوین در روز شود - که عدم تعادل عرضه و تقاضایی را که باعث افزایش قیمت بیت کوین قبل از هاوینگ شده است، معکوس کند.»

هفته گذشته، پیتر تیل، مدیرعامل ماراتن گفت که نرخ سودآوری این شرکت برای سودآور ماندن پس از هاوینگ حدود ۴۶۰۰۰ دلار به ازای هر بیت کوین خواهد بود و پیش بینی کرد که بعید است در شش ماه پس از این رویداد، هیچ تغییر قیمت قابل توجهی رخ دهد.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: بیت کوین: نزولی موقت یا آغازی برای سقوط؟

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.