ارز دیجیتال 602 فارکس 174
ارزش بازار 2,412,026,217,328
حجم معاملات 129,286,809,991
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 17%
بیت کوین $62,741.79
بیت کوین سولانا پپه ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 18 زمان مطالعه: 5 دقیقه

بیت کوین، سولانا و پپه: ارزهای دیجیتال پیشرو در این هفته

بیت کوین، سولانا و پپه: ارزهای دیجیتال پیشرو در این هفته

بیت کوین (BTC) و سولانا (SOL) دو دارایی پیشرو بودند که تحت تاثیر رکود بازار رمزنگاری هفته گذشته قرار گرفتند. در همین حال، پپه (PEPE) با کاهش شدید قیمت مواجه شد.

این سقوط قیمت در کل بازار ارزهای دیجیتال طنین انداز شد، به طوری که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در طول هفت روز گذشته با کاهش ۱۰ درصدی به ۲.۳۲ تریلیون دلار در زمان نگارش این مقاله، بیش از ۲۸۰ میلیارد دلار ضرر کرد. در اینجا نگاهی به عملکرد برخی از ارزهای دیجیتالی که بیشترین تأثیر را در طول هفته داشته اند، می اندازیم.

افت قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح یک ماهه

جالب اینجاست که بیت کوین هفته را به طرز مطلوبی آغاز کرد و سعی کرد بر روی روندی که از ۳ تا ۷ آوریل هفته گذشته ثبت کرده بود، بنا کند. این دارایی رمزنگاری برتر در ۸ آوریل برای اولین بار در طول بیش از یک هفته، سطح ۷۰۰۰۰ دلاری را پس گرفت و از ۷۲۰۰۰ دلار گذشت و روز را با افزایش چشمگیر ۳.۲۵ درصدی به پایان رساند.

با این حال، فروشندگان در روز بعد کنترل صحنه را به دست گرفتند و BTC را به زیر سطح ۷۰۰۰۰ دلار رساندند و باعث ضرر ۳.۴۵ درصدی شدند و اساساً سودهای ثبت شده در روز دوشنبه را پاک کردند. داده‌های تورم آمریکا که داغ‌تر از حد انتظار بود، باعث تشدید روند نزولی شد. بیت کوین زمانی که به سطح حمایتی ۶۸۳۱۸ دلاری در EMA ۲۱ روزه سقوط کرد، موفق به بازگشت شد.

با بازگشت قدرت، بیت کوین توانست منطقه ۷۱۰۰۰ دلاری را بازیابی کند، اما مقاومتی که در پی داشت مانع از هرگونه رشد بیشتر شد. بقیه هفته با کاهش مداوم قیمت همراه بود.

بیت کوین از ۱۱ تا ۱۳ آوریل شاهد سه روز کاهش متوالی بود که در نهایت با سقوط تکان دهنده به پایین ترین سطح یک ماهه ۶۱۵۹۶ دلار در ۱۳ آوریل به اوج رسید. با وجود بهبودی از این کف، BTC همچنان در یک روند نزولی قرار دارد و در دو روز گذشته ۸ درصد کاهش یافته است زیرا برای پس گرفتن و حفظ قلمرو ۶۵۰۰۰ دلاری تلاش می کند.

سولانا پایین تر از ۵۰ روزه EMA شکسته می شود

شروع هفته سولانا به اندازه بیت کوین قابل توجه نبود، اما کاهش قیمت بعدی آن بسیار شدیدتر بود. با وجود اینکه تنها در ۸ آوریل شاهد افزایش मामولی ۰.۶۷ درصدی بود، زمانی که BTC باعث کوتاه مدت شد، SOL در روز بعد ۴.۶۳ درصد سقوط کرد.

به طور مشابه، بهبودی ۱۰ آوریل آن تنها شاهد افزایش ۰.۵۶ درصدی بود، به طوری که بقیه هفته یکی از بزرگترین افت قیمت سولانا را در سال جاری رقم زد. از ۱۱ تا ۱۳ آوریل، سولانا شاهد کاهش ناامیدکننده ۲۱.۱۹ درصدی بود و در این فرآیند از سطوح حمایت فیبوناچی در ۰.۶۱۸ (۱۷۱.۰۹ دلار)، ۰.۵ (۱۶۱.۱۱ دلار) و ۰.۳۸۲ (۱۵۱.۱۴ دلار) صرف نظر کرد.

مهمتر اینکه، سقوط سه روزه سولانا منجر به سقوط زیر میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (EMA) شد که در ۱۲ آوریل در ۱۶۲.۳۰ دلار قرار داشت. SOL برای دو روز متوالی زیر این سطح بسته شد. آخرین باری که این دارایی شاهد چنین رویدادی بود، سپتامبر ۲۰۲۳ بود. سولانا همچنین از حمایت‌های روانی در ۱۵۰ دلار و ۱۴۰ دلار دست کشیده است و در زمان گزارش با قیمت ۱۳۹.۹۴ دلار معامله می‌شود. این ارز دیجیتال در این هفته ۲۴ درصد کاهش یافته است و از زمان ۸ آوریل ۱۹ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است.

همچنین بخوانید: بیت کوین: نزولی موقت یا آغازی برای سقوط؟

قیمت PEPI CCI به پایین‌ترین حد ۹ ماه گذشته سقوط کرد.

پپه این هفته نتوانست از حمام خون بازارهای گسترده‌تر فرار کند. این کوین با تم قورباغه در نهایت به پایین‌ترین سطح یک ماهه خود، یعنی پایین‌تر از سطح حمایتی ۰.۰۰۰۰۰۴ دلار سقوط کرد. افزایش قیمت آن در ابتدای هفته از بیت‌کوین پیشی گرفت، اما کاهش آن نیز بیشتر بود - که نشان‌دهنده نوسانات شدید در بازار کوین‌های میم است.

این میم کوین در تاریخ ۸ آوریل با ۴.۳۰ درصد افزایش به ۰.۰۰۰۰۰۷۹۶ دلار رسید، قبل از اینکه در نهایت ۹.۲۸ درصد کاهش یابد و نه تنها سودهای دوشنبه بلکه بیشتر ارزش خود را که هفته گذشته به دست آورده بود، از دست بدهد.

پس از دو روز تلاش ملایم برای بهبود، پپه در ۱۲ آوریل شاهد کاهش قابل توجه ۱۹ درصدی درون‌روزانه بود. این سقوط، بزرگترین کاهش درون‌روزانه‌ی آن در تقریباً یک سال گذشته بود (آخرین باری که پپه چنین سقوط قیمتی را تجربه کرد، زمانی بود که در ۸ مه ۲۰۲۳، کمی پس از عرضه، ۳۰.۴۷ درصد کاهش یافت). به دنبال سقوط ۱۹ درصدی در ۱۲ آوریل، پپه روز بعد ۱۴.۸۶ درصد دیگر سقوط کرد.

با وجود افزایش قیمت خفیف امروز، پپه همچنان با قیمتی پایین‌تر از ۰.۰۰۰۰۰۶ دلار معامله می‌شود و در حال حاضر با قیمت ۰.۰۰۰۰۰۵۲۵ دلار دست به دست می‌شود. این میم کوین در این هفته ۲۹ درصد کاهش یافته است، در حالی که شاخص کانال کالایی (CCI) آن به منفی ۲۴۵ سقوط کرده است که پایین‌ترین مقدار در ۹ ماه گذشته است.

چنین سطح پایین CCI به طور چشمگیری نشان می‌دهد که پپه تا حد زیادی کم‌ارزش است و فضای زیادی برای رشد دارد. آخرین باری که CCI این دارایی به این سطح رسید، شاهد سه ماه کاهش مداوم دیگر بود و در ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳ به پایین‌ترین سطح ۰.۰۰۰۰۰۶۱ دلار رسید، قبل از اینکه در نهایت بهبود یابد.

منبع: Crypto.news

همچنین بخوانید: تمسخر اسنودن از هول و هراس معامله‌گران رمزارز در نوسانات بازار

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.