ارز دیجیتال 605 فارکس 174
ارزش بازار 2,479,476,623,765
حجم معاملات 191,109,188,337
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $65,848.40
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 12 زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیت کوین: نزولی موقت یا آغازی برای سقوط؟

بیت کوین: نزولی موقت یا آغازی برای سقوط؟

بیت کوین (BTC) و بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال روز شنبه تقریبا ۱۰ درصد کاهش یافت، به طوری که قیمت بزرگترین دارایی دیجیتال برای مدت کوتاهی به زیر ۶۲ هزار دلار رسید، قبل از اینکه در زمان نگارش این خبر به حدود ۶۴ هزار دلار برسد.

این تنها مورد نبود: سایر ارزهای دیجیتال عمده نیز طی ۲۴ ساعت گذشته کاهش مشابهی را تجربه کردند، از جمله اتریوم (ETH) که ۷ درصد کاهش یافت و به زیر ۳۰۰۰ دلار رسید، بایننس کوین (BNB) که ۹ درصد کاهش یافت و سولانا (SOL) که ۱۲ درصد کاهش یافت. حجم معاملات در همین مدت افزایش یافته است.

بخش امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در نتیجه آشفتگی بازار به شدت ضربه خورده است، زیرا کاهش قیمت‌ها باعث تسویه اجباری دارایی‌ها شده و پتانسیل ایجاد اختلال در برخی پروتکل‌ها را افزایش می‌دهد.

از جمله پروتکل‌هایی که به شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند، اتنا، پروژه پرطرفدار اتریوم پشت USDe، یک «دلار مصنوعی» است که برای تقلید از قیمت دلار آمریکا ساخته شده است. اتنا بیش از ۲ میلیارد دلار سپرده جذب کرده است، اما از روش بحث‌برانگیزی برای حفظ برابری یک دلاری USDe استفاده می‌کند که تحت چنین شرایط نامطلوب بازار آزمایش نشده است.

همچنین بخوانید: تمسخر اسنودن از هول و هراس معامله‌گران رمزارز در نوسانات بازار

علت اصلی کاهش بازار روز شنبه مشخص نیست، اگرچه آرتور هیز، مدیرعامل سابق BitMEX هفته گذشته در یک پست وبلاگ نوشت که نقدینگی دلار درست قبل از سررسید پرداخت مالیات در ایالات متحده در ۱۵ آوریل (دوشنبه آینده) کاهش خواهد یافت. او گفت که نقدینگی پایین‌تر منجر به قیمت‌های پایین‌تر می‌شود.

منبع: CoinDesk

همچنین بخوانید: سقوط آزاد: لیکویید شدن ۷۸۳ میلیون دلاری در کریپتو!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.