ارز دیجیتال 602 فارکس 174
ارزش بازار 2,531,193,021,806
حجم معاملات 108,859,732,882
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $67,131.62
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 27 زمان مطالعه: 2 دقیقه

سقوط آزاد: لیکویید شدن ۷۸۳ میلیون دلاری در کریپتو!

سقوط آزاد: لیکویید شدن ۷۸۳ میلیون دلاری در کریپتو!

اگرچه دلیل این افت قیمت مشخص نیست، اما تریدرها شباهت های زیادی بین این روند نزولی با چرخه های قبلی بازار ارز دیجیتال مشاهده می کنند.

طبق داده های وبسایت کوین گلس، اصلاح قیمتی قابل توجهی در سراسر بازار ارزهای دیجیتال باعث شد طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷۸۳ میلیون دلار لیکوییدشن صورت گیرد. بیت کوین (BTC) با افت ۴.۶ درصدی مواجه شد، در حالی که اتریوم (ETH) و سولانا (SOL) به ترتیب ۸.۱ درصد و ۱۱.۶ درصد ریزش کردند. همچنین، کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال ۷.۲ درصد کاهش یافت.

با وجود افت شدید بازار در روز جمعه، هیچ دلیل واضحی برای این ریزش قابل توجه وجود ندارد. تحلیلگر بن Cowen در یک ویدیوی اخیر توضیح داد که بیت کوین در حال تکرار روند صعودی خود از دوره قبل است، زمانی که به بالاترین قیمت محلی خود رسید.

کاون توضیح می دهد: «همه چیز به همان شکلی که در چرخه قبل اتفاق افتاد، در حال تکرار است. تنها دو تفاوت بین این چرخه و چرخه قبل وجود دارد: اول اینکه در این رالی QT، بیت کوین موفق به ثبت قله قیمتی جدیدی شد، در حالی که در رالی QT قبلی این اتفاق نیفتاد. دومین تفاوت این است که در چرخه قبل، کاهش نرخ بهره در سال قبل از هاوینگ رخ داد، در حالی که در این چرخه قرار است در سال هاوینگ رخ دهد.»

بنابراین، اصلاح قیمتی که امروز شاهد آن بودیم در دوره های قبل از هاوینگ (نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین) چیز جدیدی نیست. معامله گر Rekt Capital نیز در یک پست [درباره تشابهات] بین چرخه فعلی بیت کوین و چرخه قبلی، نظرات خود را بیان کرد.

همچنین بخوانید: تحلیلگر: بیت کوین در آستانه انفجار پس از ۱۰۰ هزار دلاری!

با اینکه چرخه فعلی بیت کوین (#BTC) تا حد زیادی متفاوت بوده است، اما همچنان شاهد اصلاح قیمتی قبل از هاوینگ بوده ایم.
همچنین شاهد فاز انباشت مجدد قبل از هاوینگ بوده ایم.
و باز هم شاهد کند شدن روند صعودی قبل از هاوینگ بوده ایم.
قرار نیست تاریخ تکرار شود.
اما به طرز عجیبی...
— Rekt Capital (@rektcapital) ۱۰ آوریل ۲۰۲۴

علاوه بر این، او اضافه کرد که این احتمالا آخرین فرصت خرید با تخفیف قبل از هاوینگ در روند صعودی فعلی باشد، قبل از اینکه بیت کوین وارد فاز افزایش سهموی و کشف قیمت شود. 

منبع: CryptoBriefing

همچنین بخوانید: استخراج بیت کوین سخت تر شد؛ دشواری به ۸۶ تریلیون افزایش یافت

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.