ارز دیجیتال 602 فارکس 174
ارزش بازار 2,491,039,101,134
حجم معاملات 98,890,361,852
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 15%
بیت کوین $66,312.34
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 10 زمان مطالعه: 3 دقیقه

استخراج بیت کوین سخت تر شد؛ دشواری به ۸۶ تریلیون افزایش یافت

استخراج بیت کوین سخت تر شد؛ دشواری به ۸۶ تریلیون افزایش یافت

سختی استخراج و نرخ هش بیت کوین همچنان در آستانه نصف شدن، یک رویداد مهم صنعتی که انتظار می رود در هشت روز آینده رخ دهد، در حال افزایش است.

مشکل استخراج بیت کوین (BTC) قبل از رویداد تاریخی نصف شدن که قرار است پاداش استخراج کنندگان را ۵۰ درصد کاهش دهد، همچنان در حال افزایش است. طبق داده های BTC.com، سختی استخراج بیت کوین قبل از نصف شدن آتی، با رسیدن به بالاترین رقم ۸۶.۴ تریلیون، تنظیم مجدد دیگری را تجربه کرد.

آخرین تعدیل که در ۱۰ آوریل رخ داد، سختی استخراج بیت کوین را ۳.۴ درصد نسبت به سطح سختی قبلی ۸۳ تریلیون که در تاریخ ۲۸ مارس تعیین شده بود، افزایش داد. آخرین تنظیم سختی استخراج بیت کوین احتمالا آخرین موردی باشد که قبل از نصف شدن اتفاق می افتد. به گفته BTC.com، تنظیم بعدی سختی استخراج بیت کوین در ۱۳ روز آینده یا حدود ۲۴ آوریل اتفاق می افتد. در همین حال، انتظار می رود نصف شدن بیت کوین طبق داده های کوین مارکت کپ در هشت روز آینده یا در ۱۹ آوریل رخ دهد.

سختی استخراج بیت کوین میزان سختی و زمان‌بر بودن استخراج یک بلاک جدید یا حل معادلات ریاضی تحت مکانیزم اجماع اثبات کار (PoW) بیت کوین را اندازه‌گیری می‌کند. تنظیم سختی استخراج بیت کوین هر ۲,۰۱۶ بلاک یا تقریباً هر دو هفته یکبار اتفاق می افتد، زیرا بیت کوین برای حفظ زمان هدفمند استخراج ۱۰ دقیقه به طور خودکار سطح دشواری را تنظیم می کند.

سختی استخراج به طور مستقیم به نرخ هش بلاکچین بیت کوین، واحدی برای سنجش قدرت محاسباتی استخراج کنندگان برای تولید بیت کوین جدید، بستگی دارد. همراستا با افزایش سختی استخراج بیت کوین، نرخ هش بیت کوین نیز اخیراً افزایش قابل توجهی داشته است و طبق داده های BTC.com از حدود ۶۱۹ اگزاهش بر ثانیه (EH/s) در ۲۸ مارس به ۶۹۶ EH/s در ۱۰ آوریل رسیده است.

همچنین بخوانید: صعود بیت کوین به ۷۰ هزار دلار، علی‌رغم تورم بالای آمریکا

برخلاف سختی که در ۱۰ آوریل به بالاترین حد خود رسید، نرخ هش بیت کوین قبلاً به بالاترین حد خود رسیده بود. طبق داده های بیت اینفو چارتز، نرخ هش بیت کوین در ۲۴ مارس به بالاترین حد خود یعنی ۷۲۷.۹ اگزاهش بر ثانیه رسید. برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند که نرخ هش بیت کوین پس از نصف شدن بیت کوین در سال ۲۰۲۴ به احتمال زیاد کاهش خواهد یافت.

به گفته تحلیلگران بخش استخراج گلکسی، پس از نصف شدن بیت کوین، احتمالاً تا ۲۰ درصد از نرخ هش فعلی بیت کوین به دلیل خاموش شدن بسیاری از دستگاه های استخراج کنندگان به دلیل کاهش کارایی پس از نصف شدن، از حالت آنلاین خارج می شود. تحلیلگران گفتند که بیش از ۷۰ درصد از نرخ هش بیت کوین توسط هشت مدل استخراج کننده ASIC تا پایان سال ۲۰۲۳ استخراج شده است.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: سقوط مجدد بیت کوین؛ آیا بازار نزولی در راه است؟

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.