counter statistics
ارز دیجیتال 600 فارکس 174
ارزش بازار 2,451,389,041,815
حجم معاملات 130,231,271,873
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,889.62
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 5 زمان مطالعه: 3 دقیقه

صعود بیت کوین به ۷۰ هزار دلار، علی‌رغم تورم بالای آمریکا

صعود بیت کوین به ۷۰ هزار دلار، علی‌رغم تورم بالای آمریکا

شاخص‌های اصلی سهام آمریکا پس از انتشار اعداد ناامیدکننده CPI با کاهش روبرو شدند، در حالی که بیت کوین ۱ درصد افزایش یافت.

کانال تلگرام مارکت فلو

بیت کوین (BTC) روز چهارشنبه توانست به قیمت ۷۰,۰۰۰ دلار بازگردد و افت اولیه خود را که پس از انتشار داده‌های ناامیدکننده تورم آمریکا در ماه مارس رخ داده بود، جبران کند. قیمت بیت کوین پس از انتشار گزارش دولتی که نشان می‌داد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) سریع‌تر از پیش‌بینی تحلیلگران افزایش یافته است، تقریباً ۴ درصد کاهش یافت و به حدود ۶۷,۵۰۰ دلار رسید. این موضوع باعث شد تا انتظارات سرمایه‌گذاران برای کاهش نرخ بهره در سال جاری تعدیل شود.

این افت در بسیاری از طبقات دارایی تکرار شد، اما بیت کوین به تدریج تمام ضررهای خود را جبران کرد و در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱ درصد افزایش یافت و عملکردی بهتر از سهام آمریکا و طلا داشت که هر دو با کاهش قابل توجهی در آن روز مواجه شدند. در زمان نگارش این متن، قیمت بیت کوین کمی از سطح ۷۰,۰۰۰ دلار پایین آمده و در حدود ۶۹,۸۰۰ دلار معامله می‌شود.

عملکرد سایر ارزهای دیجیتال نسبت به بیت کوین ضعیف‌تر بود، به طوری که شاخص CoinDesk 20 که معرف کل بازار است، در همین دوره ۰.۶ درصد کاهش یافت. این کاهش عمدتا ناشی از افت ۵ تا ۷ درصدی در آلت‌کوین‌های اصلی مانند پولکادات (DOT)، بیت‌کوین کش (BCH)، نیر (NEAR) و آپتوس (APT) بود.

توکن حاکمیت صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ (UNI) پس از دریافت اخطار اجرایی از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) که نشان‌دهنده اقدامات نظارتی علیه این پلتفرم است، بیش از ۱۰ درصد سقوط کرد. یک صندوق پوشش ریسک دارایی دیجیتال به نام QCP Capital گفت که این جهش، تقاضای اساسی برای بیت کوین را نشان می‌دهد و سرمایه‌گذاران افت قیمت را فرصتی برای خرید می‌دانند.

همچنین بخوانید: سقوط مجدد بیت کوین؛ آیا بازار نزولی در راه است؟

شرکت QCP در به‌روزرسانی تلگرام خود گفت: «این جهش تعجب‌آور نیست، زیرا تقاضای قوی برای قراردادهای بلندمدت خرید بیت کوین حتی در این افت قیمت همچنان وجود دارد. این نشان‌دهنده خوش‌بینی عمیق ساختاری نسبت به بیت کوین است.»

ویل کلمنت، یکی از بنیان‌گذاران Reflexivity Research، در پستی در X توجه داد که سطوح رو به افزایش بدهی‌های آمریکا برای چشم‌انداز کلی از تورم مهم‌تر از قرائت‌های ماهانه شاخص CPI است و محتمل‌ترین سناریو این است که سیاست‌گذاران اجازه دهند تورم از هدف ۲ درصدی فراتر رود تا به استهلاک بدهی‌ها کمک کند. کلمنت افزود: «بیت کوین بیمه‌ای در برابر این موضوع است.»

منبع: CoinDesk

همچنین بخوانید: پیش‌بینی سانتیمنت: هاوینگ، رونق ETF ها را تداوم می‌بخشد

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.