ارز دیجیتال 600 فارکس 174
ارزش بازار 2,418,539,953,157
حجم معاملات 130,789,457,757
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 17%
بیت کوین $62,880.02
بیت کوین آلت کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 6 زمان مطالعه: 3 دقیقه

شش آلت کوین برتر بیت کوین را مغلوب کردند!

شش آلت کوین برتر بیت کوین را مغلوب کردند!

قیمت بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۴، ۵۴ درصد افزایش یافته است، اما تنها شش آلت کوین از ۵۰ ارز دیجیتال برتر، عملکرد بهتری نسبت به آن داشته اند.

تنها ۶ آلتکوین در میان ۵۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار، تاکنون در سال جاری عملکردی بهتر از بیت کوین (BTC) داشته اند، زیرا سلطه بیت کوین در آخر هفته به بالاترین حد سه ساله خود رسید. دوج کوین (DOGE)، میم کوین محبوب، با ثبت افزایش بیش از ۷۷ درصد از ابتدای سال جاری، به عنوان بهترین عملکرد در بین ۵۰ ارز برتر شناخته می شود. قیمت این ارز از ۰.۰۹ دلار در اول ژانویه به ۰.۱۵ دلار در زمان انتشار این خبر رسیده است.

دیگر ارزهای برتر که عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته اند عبارتند از: شیبا اینو (SHIB) دیگر میم کوین محبوب، استکس (STX) شبکه قرارداد هوشمند بیت کوین، بایننس کوین (BNB) ارز دیجیتال صرافی بایننس، مانتل (MNT) شبکه لایه ۲ اتریوم و رندر (RNDR) شبکه بلاک چینی اشتراک گذاری پردازنده گرافیکی.

قیمت بیت کوین از ۴۴,۱۰۰ دلار در اول ژانویه به ۶۵,۰۰۰ دلار در زمان انتشار این خبر رسیده است که نشان دهنده افزایش ۵۴ درصدی از ابتدای سال جاری می باشد. بسیاری از کارشناسان، افزایش قیمت بیت کوین را به ورود مداوم سرمایه های نهادی به ۱۰ صندوق قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر بیت کوین در ایالات متحده که در ژانویه سال جاری تایید شدند، نسبت می دهند. این صندوق ها تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد دلار ورودی خالص را جذب کرده اند.

قابل توجه است که سلطه بیت کوین در ۱۳ آوریل با جهش قابل توجه ارزهای دیجیتال از افت کلی بازار ناشی از تشدید تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، به بالاترین حد سه ساله یعنی ۵۶.۵ درصد رسید. شاخص سلطه بیت کوین به نسبت ارزش بازار بیت کوین در مقایسه با مجموع ارزش بازار سایر ارزهای دیجیتال اشاره دارد.

در حالی که بیت کوین در روزهای بعد روند صعودی را از سر گرفت، اکثر آلتکوین های کوچکتر نتوانستند جایگاه خود را تثبیت کنند و قیمت آنها به طور قابل توجهی کاهش یافت. شبکه لایه ۱ جایگزین آپتوس (APT) و صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ (UNI) در میان ۵۰ توکن برتر از نظر ارزش بازار، با ثبت کاهش به ترتیب ۳۵ درصد و ۳۱ درصد در هفت روز گذشته، روند نزولی را رهبری کردند.

همچنین بخوانید: آیا هاوینگ منجر به سیل ۵ میلیاردی بیت کوین در بازار می‌شود؟

تونی سیکامور، تحلیلگر بازار IG، در یادداشت سرمایه گذاری ۱۴ آوریل که توسط کوین تلگراف مشاهده شد، گفت: به نظر می رسد بیت کوین در مسیر چهارمین کاهش هفتگی خود قرار دارد و انتظار عدم افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده بر احساسات سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال تاثیر منفی گذاشته است.

با وجود تمایل منفی فعلی نسبت به دارایی های پرخطر، سیکامور پیش بینی کرد که بیت کوین به تدریج در ماه های آینده به حدود ۸۰,۰۰۰ دلار برسد، مشروط بر اینکه بتواند بالاتر از سطح حمایتی کلیدی خود یعنی محدوده ۶۰,۰۰۰ تا ۵۸,۰۰۰ دلار باقی بماند.

سیکامور نوشت: «اگر بیت کوین بتواند بالاتر از محدوده حمایتی باقی بماند، انتظار داریم روند صعودی به سمت ۸۰,۰۰۰ دلار از سر گرفته شود.»

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: بیت کوین، سولانا و پپه: ارزهای دیجیتال پیشرو در این هفته

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.