ارز دیجیتال 606 فارکس 174
ارزش بازار 2,304,808,714,023
حجم معاملات 175,123,292,187
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 16%
بیت کوین $59,145.69
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 2 زمان مطالعه: 3 دقیقه

جهش بیت‌کوین با خرید ۱.۲ میلیارد دلاری توسط نهنگ‌ها!

جهش بیت‌کوین با خرید ۱.۲ میلیارد دلاری توسط نهنگ‌ها!

داده‌های IntoTheBlock نشان می‌دهد که با کاهش موقت بیت کوین به زیر ۶۰,۰۰۰ دلار به دلیل ترس از تشدید نظامی در خاورمیانه، بزرگترین سرمایه‌گذاران بیت کوین نزدیک به ۲۰,۰۰۰ بیت کوین به دارایی‌های خود اضافه کردند.

خریدهای وال‌ها نشان‌دهنده تغییر رفتار نسبت به بی‌تحرکی آن‌ها در افت‌های قبلی طی هفته گذشته است. این اقدامات شاید به جهش بیت کوین به ۶۵,۰۰۰ دلار کمک کرد و سطح ۶۰,۰۰۰ دلار را به عنوان سطح حمایتی کلیدی برای قیمت بیت کوین نشان داد که در آن خریداران وارد عمل می شوند. با کاهش قیمت بیت کوین (BTC) به زیر ۶۰,۰۰۰ دلار در معاملات وحشت‌زده روز جمعه در بازارهای رمزارز پیش از رویداد نصف شدن بسیار مورد انتظار این دارایی، سرمایه‌گذاران بزرگ بیت کوین دارایی‌های خود را به طور قابل توجهی افزایش دادند.

طبق معیار «جریان خالص دارنده بزرگ» شرکت تحلیل بلاکچین IntoTheBlock، آدرس‌های بیت کوین که حداقل ۰.۱ درصد از کل عرضه را در اختیار دارند، در روز جمعه مقدار ۱۹,۷۶۰ بیت کوین به ارزش بیش از ۱.۲ میلیارد دلار به دارایی‌های خود اضافه کردند. قیمت متوسط هر بیت کوین ۶۲,۵۰۰ دلار بود.

دارنده‌های بزرگ (که در اصطلاح بازار رمزارز به آن‌ها «نهنگ» گفته می‌شود) بازیگران اصلی بازار هستند که مقادیر زیادی از یک دارایی دیجیتال را کنترل می‌کنند و عموماً به عنوان سرمایه‌گذاران باهوش و مطلع شناخته می‌شوند. خرید و فروش آن‌ها می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر بازار داشته باشد، بنابراین ناظران بازار رمزارز رفتار آن‌ها را به دقت زیر نظر می‌گیرند تا نوسانات قیمت را پیش‌بینی کنند.

شرکت IntoTheBlock روز جمعه در پستی اعلام کرد: «به نظر می‌رسد نهنگ‌های بیت‌کوین بالاخره شروع به خرید در کف قیمتی کرده‌اند.» این شرکت در ادامه افزود: «به صورت تاریخی، انباشت بیت‌کوین توسط این آدرس‌ها اغلب پیش‌ زمینه‌ای برای افزایش قیمت بیت‌کوین بوده است.»

تحرکات اخیر، تغییر قابل توجهی در رفتار نهنگ‌ها نسبت به اوایل این هفته را نشان می‌دهد، زمانی که سرمایه‌گذاران بزرگ برای کسب سود از کاهش قیمت اقدام نکردند و این امر موجب نگرانی از افت بیشتر قیمت شد.

خریدهای اخیر احتمالا باعث جهش قابل توجه بیت‌کوین به بالای ۶۵,۰۰۰ دلار از کف قیمتی شبانه ۵۹,۶۰۰ دلار پس درگیری‌های نظامی شد. اسکِو، یک معامله‌گر برجسته ارز دیجیتال نیز اشاره کرد که بخشی از این احیا حداقل به خاطر خریداران نقدی بیت‌کوین بوده است. به تازگی، قیمت بیت‌کوین در حدود ۶۴,۰۰۰ دلار تثبیت شده که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۱ درصد افزایش یافته است.

همچنین بخوانید: آیا هاوینگ بیت کوین این بار متفاوت خواهد بود؟

با کمی دور شدن، بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش کل بازار، طی چند هفته گذشته در حال تثبیت قیمت بوده و پس از رسیدن به قیمت‌های رکوردشکن ماه گذشته، پیش از هاوینگ (Halving) برنامه‌ریزی‌شده برای ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ (به وقت هماهنگ جهانی) که طی آن پاداش ماینرها نصف می‌شود و عرضه توکن‌های جدید به بازار کاهش می‌یابد، در حال خروج از آن روند صعودی است.

قیمت بیت‌کوین برای سومین بار در یک هفته، از محدوده ۶۰,۰۰۰ دلار پس از موج فروش، جهش کرد و سطح حمایتی مهمی را شکل داد که در آن خریداران برای کسب سود از قیمت‌های پایین‌تر وارد بازار می‌شوند.

دیوید هان، تحلیلگر تحقیقات نهادی کوین‌بیس در گزارش روز جمعه خود گفت: «در حالی که فروشندگان با اهرم (Margin) به نظر ریسک خود را کاهش می‌دهند، خریدهای فرصت‌طلبانه‌ای نیز در سطوح ۶۰,۰۰۰ تا ۶۲,۰۰۰ دلار وجود داشته است.» او افزود: «ما فکر می‌کنیم این عدم قطعیت جهت‌دار، با تز ما در مورد نقش‌های متضاد بیت‌کوین به عنوان یک دارایی با ریسک بالا و یک دارایی پناهگاه امن مطابقت دارد.»  

منبع: CoinDesk

همچنین بخوانید: تحلیلگر: پیش بینی بیت کوین ۴۵۵ هزار دلاری پس از هاوینگ!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.