ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,935,417,321,400
حجم معاملات 83,896,277,942
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,017.82
بیت کوین تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 9 زمان مطالعه: 3 دقیقه

سقوط آزاد بیت کوین! ۱۲۲ میلیون دلار موقعیت لانگ در گرداب ضرر!

سقوط آزاد بیت کوین! ۱۲۲ میلیون دلار موقعیت لانگ در گرداب ضرر!

فشار فروش ناشی از بازپرداخت های Mt. Gox همچنان می تواند باعث شود قیمت بیت کوین از سطح روانی ۶۰ هزار دلار پایین تر بیاید.

کانال تلگرام مارکت فلو

با کاهش قیمت بیت کوین به زیر سطح ۶۱ هزار دلار، بیش از ۱۲۲ میلیون دلار پوزیشن لانگ اهرمی لیکویید شد که ریسک سقوط به زیر سطح حمایتی کلیدی ۶۰ هزار دلار را افزایش می دهد. طبق داده های کوین گلس، در ۲۴ ساعت منتهی به ۱: ۲۵ بعد از ظهر به وقت هماهنگ جهانی، بیش از ۱۲۲ میلیون دلار پوزیشن لانگ اهرمی بیت کوین (BTC) لیکویید شده است.

این لیکویید شدن ها ناشی از کاهش بیش از ۵ درصدی قیمت بیت کوین در معاملات درون روز بود که به طور خلاصه در تاریخ ۲۴ ژوئن، در ساعت ۱: ۲۵ بعد از ظهر به وقت هماهنگ جهانی، به زیر سطح ۶۱ هزار دلار رسید. طبق داده های کوین مارکت کپ، اولین ارز دیجیتال جهان در نمودار هفتگی بیش از ۷ درصد کاهش یافته است.

پوزیشن های اهرمی می توانند سطح قیمت کلیدی یک دارایی پایه ای را نشان دهند. طبق کوین گلس، حرکت بالقوه به زیر سطح ۶۰ هزار و ۵۰۰ دلار می تواند منجر به لیکویید شدن بیش از ۱۸۰ میلیون دلار پوزیشن لانگ اهرمی در تمامی صرافی ها شود.

آیا فروش ۹.۴ میلیارد دلاری Mt. Gox در ماه جولای قیمت بیت کوین را کاهش می دهد؟

کاهش قیمت چند ساعت پس از اعلام صرافی رمزارز ورشکسته Mt. Gox مبنی بر آغاز پردازش بازپرداخت ها برای کاربران غیرفعال آن رخ داد. بیش از ۹.۴ میلیارد دلار بیت کوین به حدود ۱۲۷۰۰۰ طلبکار Mt. Gox بدهکار است که بیش از ۱۰ سال در انتظار دسترسی به وجوه خود بوده اند.

طبق گفته اریک بالچناس، تحلیلگر ارشد صندوق های قابل معامله در بلومبرگ، این موضوع می تواند فشار فروش قابل توجهی را برای بازار به همراه داشته باشد. او در پستی در تاریخ ۲۴ ژوئن نوشت:

همچنین بخوانید: معرفی لایه دوم جدید «برول آپ» توسط بوراک، هکر شناخته شده لایتنینگ بیت کوین

«این مانند این است که نیمی از تمام ورودی های ETF در یک لحظه باطل شود. لعنت بهش.»

با افزودن به فشار فروش آتی، طبق گزارش آرکام اینتلیجنس (Arkham Intelligence)، یک کیف پول با برچسب دولت آلمان در تاریخ ۱۹ ژوئن نزدیک به ۶۵۰۰ بیت کوین را جابجا کرد. این کیف پول از فوریه ۲۰۲۴ تقریباً ۵۰ هزار بیت کوین به ارزش بیش از ۳ میلیارد دلار با قیمت فعلی بیت کوین یعنی بالای ۶۱ هزار دلار نگهداری می کرد.

بیت کوین از زمان ۲۶ هزار دلار تا این حد اشباع فروش نبوده است

پس از کاهش قیمت به زیر ۶۱ هزار دلار، قیمت بیت کوین به اشباع فروش ترین حالت خود از زمان معامله در سطح ۲۶ هزار دلار رسیده است. این نتیجه بر اساس شاخص قدرت نسبی (RSI) است، که یک شاخص محبوب برای اندازه گیری اشباع فروش یا خرید  یک دارایی بر اساس بزرگی تغییرات قیمت اخیر است.

در نمودار روزانه، RSI بیت کوین به ۲۸ رسیده است که نشان می دهد BTC در شرایط «اشباع فروش» قرار دارد. آخرین باری که RSI بیت کوین پایین تر از ۳۰ بود، در آگوست ۲۰۲۳ بود، زمانی که BTC در سطح ۲۶ هزار دلار معامله می شد.

همچنین بخوانید: تحلیل جدید؛ بیت کوین آماده شکستن مقاومت و رسیدن به ۹۰ هزار دلار

منبع: کوین تلگراف
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.