ارز دیجیتال 602 فارکس 174
ارزش بازار 2,685,146,546,602
حجم معاملات 309,656,654,842
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 17%
بیت کوین $69,363.85
بیت کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 5 زمان مطالعه: 5 دقیقه

سقوط آزاد بیت کوین زیر ۶۰ هزار دلار؛ بدترین ماه از زمان FTX

سقوط آزاد بیت کوین زیر ۶۰ هزار دلار؛ بدترین ماه از زمان FTX

داده های اخیر اقتصادی ایالات متحده می تواند فدرال رزرو را به ارائه رهنمودهای سختگیرانه تری سوق دهد. بیت کوین در ماه آوریل بیش از ۱۶ درصد کاهش یافته و در مسیر بدترین ماه خود از نوامبر ۲۰۲۲ قرار دارد.

مدیر ارشد سرمایه گذاری Ledn گفت، بیت کوین ممکن است به محدوده میانی تا پایین ۵۰ هزار دلار سقوط کند. یک تحلیلگر ETF بلومبرگ اینتلیجنس خاطرنشان کرد که عرضه اولیه ETF ارز دیجیتال در هنگ کنگ آنقدر ضعیف نبود که تصور می شد. با سقوط بیت کوین به زیر ۶۰ هزار دلار، شاید وقت آن رسیده باشد که اصلاح ارزهای دیجیتال را بازار نزولی بنامیم. به نظر می رسد اولین عرضه ETF های فیزیکی در هنگ کنگ ضعیف بوده و ترس از افزایش نرخ بهره، دلیلی محکم برای فروش در روز سه شنبه به معامله گران داده است.

بیت کوین در ساعات بعد از ظهر به پایین ترین قیمت ۵۹,۱۰۰ دلار رسید که ضعیف ترین قیمت آن از اواخر فوریه و بیش از ۵ درصد کاهش در ۲۴ ساعت گذشته است. شاخص گسترده CoinDesk 20 (CD20) در مدت مشابه حتی بیشتر کاهش یافت و ۶ درصد سقوط کرد، در حالی که اتریوم (ETH) و سولانا (SOL) نیز شاهد کاهش ۷ تا ۸ درصدی بودند.

بیت کوین اکنون تقریباً ۲۰ درصد از بالاترین قیمت خود در اواسط مارس که بالای ۷۳ هزار دلار بود، کاهش یافته است. بازارهای سنتی نیز پس از انتشار تعدادی گزارش اقتصادی ایالات متحده در صبح روز سه شنبه که نشان دهنده رکود تورمی بود، با مشکل مواجه شدند. این گزارش ها کاهش رشد و افزایش فشارهای قیمتی را نشان می دادند. نزدک برای این روز ۲ درصد کاهش یافت، در حالی که S&P 500 نیز ۱.۶ درصد سقوط کرد.

جوئل کروگر، استراتژیست بازار در گروه LMAX، در گزارش روز سه شنبه اشاره کرد که گزارش های اخیر نشان دهنده داده های اقتصادی قوی تر ایالات متحده و تورم بالاتر است که به طور قابل توجهی انتظارات کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا را کاهش داده و این بر بازار دارایی های دیجیتال تأثیر منفی می گذارد.

کروگر گفت: «ما همچنان شاهد شواهدی هستیم که نشان می دهد فدرال رزرو علی رغم درخواست سرمایه گذاران برای انعطاف پذیری بیشتر، باید به سمت سیاست های سختگیرانه تر برای مدت طولانی تری حرکت کند. با بازگشت ارزش دلار آمریکا در همه بخش ها، شاهد تاثیر آن بر دارایی های رمزنگاری نیز هستیم.»

بدترین ماه از زمان سقوط FTX

با کاهش روز سه شنبه، بیت کوین و بازار گسترده ارزهای دیجیتال در مسیر پایان دادن به روند صعودی هفت ماهه خود با بدترین کاهش ماهانه از نوامبر ۲۰۲۲، زمانی که صرافی ارز دیجیتال FTX منحل شد، قرار دارند.

با چند ساعت باقی مانده تا آخرین روز ماه (به وقت UTC)، بیت کوین در ماه آوریل بیش از ۱۶ درصد کاهش یافته است و اتریوم ۱۸ درصد کاهش یافته است. ارزهای دیجیتال کوچکتر اصلاح عمیق تری را تجربه کردند، به طوری که محبوبیت های آلت کوین مانند سولانا (SOL)، دوج کوین (DOGE) و آوالانچ (AVAX) در این ماه ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش یافته اند.

به طور کلی، کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال تقریباً ۱۸ درصد از ارزش خود را از دست داده است که بزرگترین کاهش از ژوئن ۲۰۲۲ است، همانطور که داده های تریدینگ ویو نشان می دهد.

ریزش بیت کوین ممکن است تمام نشده باشد

جان گلاور، مدیر ارشد سرمایه گذاری شرکت وام دهی رمزنگاری Ledn، گفت: «من انتظار فروش در محدوده میانی تا پایین ۵۰ هزار دلار برای بیت کوین را دارم که باید فرصتی برای خرید باشد.»

همچنین بخوانید: بیت‌کوین به بورس هنگ کنگ راه یافت!

K33 Research همچنین اشاره کرد که اثرات فصلی با کاهش نرخ بهره در ماه های تابستان نیز به سمت قیمت های پایین تر اشاره دارد.

وتل لونده، تحلیلگر K33 گفت: «یک معامله گری که استراتژی خرید بیت کوین در ابتدای ماه می و بستن معامله در پایان ماه سپتامبر را انتخاب کند، در پنج سال گذشته شاهد بازدهی منفی ۲۹ درصدی بوده است. در حالی که یک معامله گر با خرید در ابتدای اکتبر و فروش در پایان آوریل، بازدهی عظیم ۱۴۴۹ درصدی را تجربه می کرد.»

عرضه اولیه نه چندان ضعیف ETF های هنگ کنگ

اولین روز معاملات ETF های فیزیکی بیت کوین و اتریوم در هنگ کنگ نتوانستند با حجم معاملات کمی بیش از ۱۰ میلیون دلار، نظر فعالان بازار را جلب کنند. با این حال، با توجه به اینکه بازار ETF هنگ کنگ تنها بخش کوچکی از اندازه بازار ایالات متحده است، اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ اینتلیجنس، اشاره کرد که این عرضه اولیه موفق تر از تصور اولیه بوده است.

بالچوناس گفت: «اگر اعداد را بومی سازی کنید، این یک عرضه اولیه بزرگ بوده است.»

محصول بیت کوین ChinaAMC به تنهایی بیش از ۱۲۳ میلیون دلار دارایی را در اولین جلسه معاملاتی خود جمع آوری کرد و آن را به ششمین بهترین عرضه اولیه ETF در سه سال گذشته تبدیل کرد و در حال حاضر در بین ۲۰ درصد از بزرگترین ETF ها قرار دارد، او با استناد به داده های بلومبرگ این را ذکر کرد.

بالچوناس همچنین اضافه کرد که ETF های هنگ کنگ در «زمان خوبی» وارد بازار شده اند و می توانند به جبران خروج سرمایه از محصولات آمریکایی که اخیراً کند شده اند، کمک کنند.

منبع: CoinDesk

همچنین بخوانید: کاهش فعالیت نهنگ‌های بیت‌کوین؛ خبر خوب یا بد؟

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.