ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,520,023,239,165
حجم معاملات 115,219,785,154
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $66,931.17
بیت کوین رمزارز ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 17 زمان مطالعه: 3 دقیقه

لیکویید شدن ۱۶۱ میلیون دلار با جهش ۱۱ درصدی قیمت بیت کوین

لیکویید شدن ۱۶۱ میلیون دلار با جهش ۱۱ درصدی قیمت بیت کوین

رشد ناگهانی بیت‌کوین باعث شد تا بیش از ۲۶۸ میلیون دلار از موقعیت‌های فروش (Short) در کل بازار ارزهای دیجیتال لیکویید (Liquidate) شود. معامله‌های شورت بیت‌کوین پس از افزایش تقریباً ۱۱ درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) که برای مدت کوتاهی به بالاترین رقم سال یعنی ۵۷ هزار دلار رسید، متحمل میلیون‌ها دلار ضرر شدند.

بر اساس داده‌های پلتفرم اطلاعات رمزارزی کوین گلس، بیش از ۱۶۱ میلیون دلار از موقعیت‌های شورت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده است. معامله‌گرانی که به دنبال کسب سود از طریق معاملات شورت  اتریوم (ETH) بودند، وضعیت بهتری نداشتند و در همین بازه زمانی حدود ۴۴ میلیون دلار از موقعیت‌های آنها لیکویید شد. با رسیدن قیمت بیت‌کوین به ۵۷ هزار دلار برای مدت کوتاهی، بیش از ۲۶۸ میلیون دلار از موقعیت‌های شورت لیکویید شدند.

در مجموع، با افزایش ناگهانی بازار، بیش از ۲۷۰ میلیون دلار از موقعیت‌های شورت، لیکویید شدند. بازار گسترده‌تر تحت تاثیر جهش عظیم قیمت بیت‌کوین قرار گرفت، به طوری که طبق داده‌های تریدینگ ویو، قیمت بیت‌کوین طی کمتر از ۲۴ ساعت با افزایش ۱۰.۸ درصد، از ۵۱ هزار و ۴۷۱ دلار به ۵۷ هزار و ۳۵ دلار رسید. از آن زمان، قیمت بیت‌کوین کمی کاهش یافته و در حال حاضر با قیمت ۵۶ هزار دلار معامله می‌شود، اما همچنان در یک ماه گذشته ۳۲ درصد افزایش یافته است.

پاو هاندال، تحلیلگر ارشد Swyftx در بیانیه‌ای به کوین تلگراف گفت: «بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر آتش گرفته است.»

او گفت: «حجم معاملات فردی در بخش خرده‌فروشی در حال حاضر به سطحی رسیده است که آخرین بار در اوج روند صعودی قبلی در نوامبر ۲۰۲۱ شاهد آن بودیم، به علاوه فشار خرید نهادی (Institutional) بسیار زیاد است.»

هاندال، مانند بسیاری دیگر، به حجم قابل توجهی از سرمایه نهادی که به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین که به تازگی در ایالات متحده تایید شده‌اند، اشاره کرد. بر اساس داده‌های فارساید، مجموع ورودی خالص به ۱۰ صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین در روز ۲۶ فوریه به بیش از ۵۱۵ میلیون دلار رسید که یکی از بالاترین روزهای ورودی از زمان تایید این صندوق‌ها در ۱۱ ژانویه بوده است.

همچنین بخوانید: بانک مرکزی اروپا: قیمت بیت کوین با تقلب، جرم و نقص قوانین بالا می‌رود

هاندال افزود: «صندوق‌های قابل معامله در بورس به تنهایی تقریباً یک چهارم بیت‌کوینی را که در حال حاضر توسط شبکه تولید می‌شود، جذب می‌کنند.»

هاندال تنها فردی نبود که نسبت به آینده قیمت بیت‌کوین خوش‌بین بود، و چندین تحلیلگر بازار از این دارایی در شبکه اجتماعی اکس حمایت کردند. تایلر وینکل‌ووس، یکی از بنیان‌گذاران صرافی ارزهای دیجیتال جمینی در ایالات متحده، به طور خلاصه گفت: «ما کاملاً برگشته‌ایم!» در حالی که دن هلد، از طرفداران سرسخت بیت‌کوین، گفت که حرکت قیمت امروز «آغاز روند صعودی بیت‌کوین» است.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: ماتریکس پورت: پیش بینی قیمت ۶۳ هزار دلاری بیت کوین برای ماه مارس

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.