counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,446,447,389,996
حجم معاملات 117,058,798,770
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,814.76
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 16 زمان مطالعه: 3 دقیقه

کاهش عرضه بیت کوین در صرافی ها: علت ریزش قیمت چیست؟

کاهش عرضه بیت کوین در صرافی ها: علت ریزش قیمت چیست؟

برخی از اصول بنیادی بیت کوین نشان می‌دهند که این رمزارز اصلی برای رشد بیشتر در این بازار گاوی آماده است. با این حال، کاهش قیمت اخیر آن باعث نگرانی‌هایی در مورد دلیل این روند نزولی شده است، با وجود اینکه همه چیز به سمت یک حرکت صعودی پایدار اشاره دارد.

کانال تلگرام مارکت فلو

عرضه بیت کوین در صرافی‌ها به پایین‌ترین حد در ۴ سال گذشته رسیده است

داده‌های به‌دست‌آمده از پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای CryptoQuant نشان می‌دهد که عرضه بیت‌کوین در صرافی‌ها در ۴ سال گذشته تقریباً ۴۰ درصد کاهش یافته است و پیش از نصف شدن بیت‌کوین، در حال کاهش است. این امر بر احساسات گاوی پیرامون اکوسیستم بیت‌کوین تأکید می‌کند، زیرا کاهش عرضه نشان می‌دهد که اکثر سرمایه‌گذاران قصد ندارند به این زودی دارایی‌های خود را بفروشند.

داده‌های CryptoQuant همچنین نشان داد که تقاضا برای بیت‌کوین از عرضه آن پیشی گرفته است، که گفته می‌شود از سال ۲۰۲۰ روند غالب بوده است. این توسعه روایتی گاوی را ارائه می‌دهد زیرا می‌تواند «کمیابی باعث افزایش ارزش درک‌شده» شود و همچنان ارزش بیت‌کوین را افزایش دهد. انتظار می‌رود این روند پس از نصف شدن نیز ادامه یابد، زیرا عرضه ماینرها نصف شود.

جالب اینجاست که عدم تعادل بین عرضه و تقاضای بیت‌کوین، تحلیلگران کریپتو مانند MacronautBTC را بر این باور داشته است که قیمت بیت‌کوین می‌تواند تا ۲۳۷۰۰۰ دلار افزایش یابد. بنابراین، علی‌رغم رسیدن این رمزارز به بالاترین قیمت تاریخی (ATH) در حدود ۷۳۷۵۰ دلار، هنوز انتظارات بالایی برای بیت‌کوین وجود دارد.

چرا قیمت بیت‌کوین در حال سقوط است؟

تحلیلگر کریپتو، الکس کروگر، علیرغم بنیادهای قوی بیت‌کوین، دلایل مختلفی را برای سقوط قیمت آن بیان کرده است. اولین دلیلی که او به آن اشاره کرد این بود که به نظر می‌رسد معامله‌گران کریپتو در بازار مشتقات اهرم بالایی دارند، احتمالاً به این دلیل که طمع به سراغ معامله‌گران می‌آید و آن‌ها با پیش‌بینی افزایش بیشتر قیمت، سرمایه بیشتری را به کار می‌گیرند.

کروگر اشاره کرد که اتریوم نیز ممکن است با کم شدن امیدها برای تأیید صندوق‌های قابل معامعه در بورس (ETF) مبتنی بر اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، بازار را به پایین بکشد. Bitcoinist اخیراً گزارش داد که احتمال تأیید این وجوه سرمایه‌گذاری در چند ماه گذشته به شدت کاهش یافته و به ۳۵ درصد رسیده است.

همچنین بخوانید: خالی شدن ETF ها: بیت کوین گری اسکیل در آستانه تمام شدن

سومین دلیلی که کروگر به آن اشاره کرد، ورودی منفی صندوق‌های ETF بیت‌کوین است که اخیراً به یک روند تبدیل شده است. علاقه به این صندوق‌های بیت‌کوین کاهش یافته است و سرمایه‌گذاران به جای آن ترجیح می‌دهند سود خود را برداشت کنند. در ۱۹ مارس، BitMEX Research فاش کرد که این ETFها خروج خالص ۳۲۶ میلیون دلاری را تجربه کرده‌اند که یک رکورد محسوب می‌شود.

معامله‌گر و تحلیلگر کریپتو، Rekt Capital نیز پیشنهاد کرد که بیت‌کوین در حال حاضر در «اصلاح نهایی پیش از نصف شدن» قرار دارد. بنابراین، می‌توان انتظار اصلاحات قیمتی قابل توجهی را قبل از رویداد نصف شدن که قرار است در آوریل برگزار شود، داشت.

در زمان نگارش این متن، طبق داده‌های CoinMarketCap، بیت‌کوین با قیمتی در حدود ۶۳۰۰۰ دلار معامله می‌شود که در ۲۴ ساعت گذشته کاهش داشته است.

منبع: NewsBTC

همچنین بخوانید: فروش هولناک نهنگ بیت مِکس قیمت بیت کوین را به ۸۹۰۰ دلار رساند!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.