counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,451,177,981,916
حجم معاملات 129,725,132,717
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,900.32
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 20 زمان مطالعه: 3 دقیقه

فروش هولناک نهنگ بیت مِکس قیمت بیت کوین را به ۸۹۰۰ دلار رساند!

فروش هولناک نهنگ بیت مِکس قیمت بیت کوین را به ۸۹۰۰ دلار رساند!

یک فرد یا گروه ناشناس در مدت زمان کوتاهی بیش از ۴۰۰ بیت کوین را در بازار نقدی BTC/USDT صرافی بیت مکس فروخت. بیت مکس تحقيقات داخلي در مورد اين وضعيت را آغاز کرده است.

کانال تلگرام مارکت فلو

صرافی ارز دیجیتال بیت مکس پس از گزارش کاربران مبنی بر کاهش لحظه‌ای قیمت بیت کوین (BTC) در پلتفرم خود، شروع به بررسی «فعالیت غیرمعمول» کرد. در حدود ساعت ۱ بامداد به وقت هماهنگ جهانی، کاربران در X گزارش یک ناهنجاری در بازار نقدی BTC/Tether (USDT) در بیت مکس دادند که به طور موقت قیمت بیت کوین را به حدود ۸۹۰۰ دلار کاهش داد.

طبق گزارش ها، یک فرد ناشناس در مدت زمان کوتاهی بیش از ۴۰۰ بیت کوین فروخت. بیت مکس سفارش فروش بزرگ در بازار نقدی BTC/USDT را تأیید کرد و شروع به بررسی داخلی وضعیت کرد. بیت مکس گفت که بازار مشتقات آن و قیمت قراردادهای مشتقات XBT تحت تأثیر این نوسان قرار نگرفته است.

به گفته Syq، محقق ارز دیجیتال، نهنگ ناشناس طی دو ساعت، بیش از ۴۰۰ بیت کوین را به صورت عمده (هر بار ۱۰ تا ۵۰ بیت کوین) فروخت. این محقق همچنین فاش کرد که بیت مکس برداشت وجه از برخی حساب ها را غیرفعال کرده است.

بیت مکس در پاسخ به مسدود شدن حساب ها گفت:

«فقط برای روشن شدن موضوع: ما برداشت وجه را برای همه کاربران غیرفعال نکرده ایم، بلکه فقط برای چند حسابی که بخشی از تحقیقات هستند این کار را انجام داده ایم.»

بیت مکس همچنین تأیید کرد که پلتفرم معاملاتی آنها به طور عادی کار می کند و همه وجوه ایمن هستند. بیت مکس در صحبت با کوین تلگراف، قادر به اظهارنظر در مورد «رفتار فردی کاربران، اقدامات انجام شده یا اندازه دقیق سفارش نبود، اما همچنان به طور فعال تحقیقات خود را ادامه می دهد.» این یک فرآیند عادی برای چنین تحقیقاتی است و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

همچنین بخوانید: آینده بیت کوین: آیا از افراط گرایی فاصله می گیرد؟

سخنگوی بیت مکس در ادامه به کوین تلگراف گفت: «به محض اینکه فعالیت غیرمعمولی را در بازار نقدی BTC-USDT خود مشاهده کردیم، تحقیقاتی را آغاز کردیم. با وجود اینکه همه سیستم‌های ما به طور عادی کار می‌کردند، رفتار فروش تهاجمی را شناسایی کردیم که شامل تعداد بسیار کمی از حساب‌هایی می‌شد که از محدوده‌های مورد انتظار بازار فراتر رفت. بخش تطبیق‌پذیری ما حساب‌های فردی مرتبط را به طور کامل بررسی می‌کند و در آینده کاربران را از هر اقدام ضروری مطلع خواهد کرد.»

مدیرعامل سابق بیت مکس، آرتور هیز، پیش از این عقیده داشت که صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین در صورت موفقیت بیش از حد، می توانند بیت کوین را «کاملا نابود کنند». به گفته هیز، صادرکنندگان بیت کوین ETF که تمام بیت کوین ها را نگه می دارند، بر تعداد تراکنش ها در شبکه بیت کوین تأثیر منفی می گذارند و استخراج کنندگان انگیزه خود را برای تأیید تراکنش ها از دست خواهند داد.

هیز گفت: «نتیجه نهایی این است که استخراج کنندگان دستگاه های خود را خاموش می کنند زیرا دیگر نمی توانند هزینه انرژی مورد نیاز برای اجرای آنها را پرداخت کنند.بدون استخراج کنندگان، شبکه از کار می افتد و بیت کوین از بین می رود.»

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: جهش بیت‌کوین و میم‌کوین‌ها: سولانا و آوالانچ در اوج!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.