ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,412,908,167,049
حجم معاملات 113,790,910,566
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 16%
بیت کوین $62,831.67
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 4 زمان مطالعه: 5 دقیقه

آینده بیت کوین: آیا از افراط گرایی فاصله می گیرد؟

آینده بیت کوین: آیا از افراط گرایی فاصله می گیرد؟

با پذیرش بیت کوین توسط وال استریت و ساخت برنامه های کاربردی جدید توسط توسعه دهندگان روی شبکه، طرفداران بیت کوین در حال کنار گذاشتن بخشی از ذهنیت محاصره قبلی خود هستند.

ماه آینده، شبکه بیت کوین چهارمین هاوینگ خود را از زمان راه اندازی در سال ۲۰۰۹ تجربه خواهد کرد. به همین مناسبت، کوین دسک یک بسته تحریریه یک ماهه منتشر می کند که همه چیز را از صحنه فرهنگی در حال تغییر بیت کوین تا پیشرفت های فنی که امروز برنامه ریزی شده است پوشش می دهد.

این روزها در دنیای بیت کوین اتفاقات زیادی همزمان در حال رخ دادن است. به دنبال راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) با بازار نقدی در ایالات متحده، قیمت بیت‌کوین به شدت افزایش یافته است - و به طور منظم رکوردهای جدیدی ثبت می‌کند. برخی از با نفوذترین چهره های جهان - از رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ تا مدیرعامل بلک راک لری فینک - اخیراً از ارزهای دیجیتال تمجید کرده اند. بانک ها در حال ساخت راه هایی برای دادن دسترسی مشتریان خود به این ارز هستند.

با این حال، شاید مهمترین تغییر، تغییر فرهنگ پیرامون اولین و بزرگترین ارز دیجیتال باشد. فرهنگ بیت کوین برای سال ها تحت سلطه «ماکسی بیت کوین» (Bitcoin Maxis) بوده است، که وقتی به عنوان نشان افتخار توسط افراد داخلی استفاده می شود، به این معنی است که آنها معتقدند بیت کوین تنها بلاکچینی است که ارزش ساختن دارد، اما همچنین یک اصطلاح تحقیرآمیز برای اشاره به کسی است که دلبستگی سمی به بیت کوین دارد.

با این حال، آیا گفتن این موضوع که این طرفداران پول سختگیر کمی نرم شده اند، اغراق آمیز است؟ اگر «کلاس بیت کوین ۲۰۲۱» تحت سلطه «ماکسی‌های چشم لیزری» بود که فقط گوشت گاو می‌خوردند و به مردم در توییتر حمله می‌کردند، به نظر می‌رسد امروز بیت‌کوین بسیار کمتر پرخاشگر است.

من تنها کسی نیستم که این تغییر فضا را حس می کنم. منیب علی، خالق استکس، در مصاحبه اخیر اشاره کرد که نفرت کمتری در محل مصاحبه دریافت کرده است. علی اگرچه یک ماکسی بیت کوین به این معناست که فکر می کند هر کاری که سایر ارزهای دیجیتال می توانند انجام دهند را می توان به بیت کوین منتقل کرد، و بیت کوین یک پول برتر است، اما او یک دهه گذشته را به عنوان یک توسعه دهنده بلاکچین صرفا به دلیل راه اندازی یک آلت کوین توسط همکارانش مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

علی در مصاحبه تلفنی اخیر گفت: «صادقانه بگویم، اوضاع بسیار بهتر شده است.قبلا دوران تاریک بیت کوین بود.» «وضعیت بسیار بهتر می شود زیرا سازندگان جدیدی در حال آمدن و ابزارهای جدیدی در حال ساخته شدن هستند.در جامعه سازندگان هیجان زیادی وجود دارد.»

علی به انفجار فعالیت در بیت کوین از زمانی که کیسی رودآرمور پروتکل Ordinals را راه‌اندازی کرد، اشاره می‌کند، که درِ «نوشتن» داده‌های شبیه NFT روی بیت‌کوین را باز کرد و الهام‌بخش تعدادی دیگر از ایده‌های نوآورانه برای امتحان شد.

البته، همه از این موضوع راضی نیستند.از زمانی که کیسی رودآرمور پروتکل Ordinals را راه‌اندازی کرد، بحث داغی در جامعه بیت‌کوین در مورد اینکه بیت‌کوین برای چه کاری است در جریان بوده است. این بحث اساساً بین دو اردوگاه ایدئولوژیک است، پول رمزنگاری در مقابل فناوری رمزنگاری.

همچنین بخوانید: جهش بیت‌کوین و میم‌کوین‌ها: سولانا و آوالانچ در اوج!

برای اینکه جایگاه خود را در این طیف پیدا کنید، از خود بپرسید که آیا بیت کوین صرفاً یک «فناوری پس انداز» است، راه‌حلی برای پول بی‌ارزش با تورم بالا؟ یا اینکه پلتفرمی برای ساخت برنامه‌های سرگرم‌کننده یا کاربردی نیز هست؟ برای سال‌ها، فرهنگ بیت‌کوین تحت سلطه مورد اول بود، تا حدی به این دلیل که کار زیادی نمی‌توانستید با بیت‌کوین انجام دهید.

مردم «پول بیت‌کوین» کسانی هستند که امروزه از چیزهایی مانند NFT های مبتنی بر بیت کوین و توکن‌های BRC-20 که «شبکه را مسدود می‌کنند» شکایت می‌کنند. هر روز، گفتن اینکه آیا آنها بلندترین یا با نفوذترین صداها در اتاق هستند، سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. این به این دلیل است که مبارزه با نوآوری تکنولوژیکی یک نبرد سخت است (و همچنین کمی ریاکارانه است، با توجه به اینکه شبکه بیت کوین برای تبعیض قائل نشدن برای هیچکس، صرف نظر از نحوه استفاده آنها طراحی شده است).

منصفانه بگویم، هیچ اشکالی ندارد که فرض کنیم هدف اولیه و اصلی بیت کوین ایجاد یک الگوی پولی جدید باشد. اما گفتن این جمله به مردم که «خوش بگذرید که فقیر بمانید» یا «سمی بمانید» کمی ناپسند است.

این یک امر رایج است که بشنوید بیت کوینرها در پاسخ به انتقاداتی که در طول سال ها از سوی غیرنگهدارندگان دریافت کرده اند، پوسته سختی (برای اینکه آن را سیاسی نگه ندارند) ایجاد کرده اند. بارها و بارها ثابت شده است که حق با آنهاست (حداقل از نظر قیمت) که به احتمال زیاد حس رضایت خودپسندانه بیشتری را تقویت کرده است. همچنین این واقعیت وجود دارد که تا همین اواخر، پذیرش بیت کوین واقعاً کمی ضدفرهنگ بود - راهی برای «رها شدن».

پاول دیلن-اندیس، محقق ارزهای دیجیتال، در سال 2022 نوشت: «فرهنگ اصلی بیت کوین ترکیبی از رمزنگاری مصمم و آزادی‌خواهی متفکر بود. مطمئناً از جنبش‌های قبلی الهام گرفته شده بود، اما این ترکیب کاملاً برون سپهر، یک رویداد فرهنگی نادر در نسل بود.»

باشد که به تکامل خود ادامه دهد.

منبع: CoinDesk

همچنین بخوانید: سقوط آزاد بیت‌کوین! ۴۰۰ میلیون دلار در گرداب لیکویید شدن!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.