ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,417,779,466,719
حجم معاملات 118,667,718,655
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 16%
بیت کوین $62,936.60
میم کوین بیت کوین سولانا آوالانچ
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 20 زمان مطالعه: 3 دقیقه

جهش بیت‌کوین و میم‌کوین‌ها: سولانا و آوالانچ در اوج!

جهش بیت‌کوین و میم‌کوین‌ها: سولانا و آوالانچ در اوج!

ارزش بازار سکه های میم با ۱۱ درصد افزایش به بیش از ۵۵ میلیارد دلار رسید، زیرا معامله گران روی شیبا، ویف، بونک و تازه وارد بازار، کورگی ای آی سرمایه گذاری زیادی انجام دادند.

بیت کوین با وجود نگرانی های کلان اقتصادی، توانست در میانه نوسانات ناشی از کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) به بالای ۶۷ هزار دلار بازگردد و این نشان از اعتماد سرمایه گذاران به خرید در کف قیمت است. افزایش ناگهانی قیمت سکه های میم، ارزش بازار این بخش را به بیش از ۵۵ میلیارد دلار رساند.

بیت کوین (BTC) در معاملات روز دوشنبه آسیا با حدود ۶۷ هزار و ۸۰۰ دلار معامله شد. نوسانات ناشی از کمیته بازار آزاد فدرال بر کل بازار ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشت و باعث حرکت دارایی های دیجیتال اصلی و افزایش قیمت سکه های میم شد.

یک شرکت مستقر در سنگاپور به نام QCP Capital در تلگرام نوشت: «آخر هفته با ترس و طمع همراه بود، زیرا قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح خود یعنی ۶۴ هزار و ۵۰۰ دلار سقوط کرد.» این شرکت همچنین نوشت: «از آن زمان، بیت کوین دوباره به بالای ۶۷ هزار دلار بازگشته است و شاهد فروش گسترده اختیار فروش (Put Option) بیت کوین هستیم که نشان می دهد ترس از بیت کوین کاهش یافته و سرمایه گذاران از خرید در کف قیمت خوشحال هستند.»

خطر ناشی از تصمیمات FOMC همچنین باعث نگرانی سرمایه گذاران بیت کوین شده است و نگرانی های کلان اقتصادی را به این طبقه دارایی که طی ماه گذشته توسط خوش بینی نسبت به تصویب صندوق های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت کوین (ETF) تقویت شده بود، بازگردانده است. داده های اخیر اقتصادی ایالات متحده نشان دهنده تورم مداوم است که منجر به افزایش نرخ بهره و تقویت دلار می شود که برای دارایی های پرخطر نامطلوب است.

بررسی های فدرال رزرو CME نشان می دهد که ۹۹ درصد احتمال دارد نرخ بهره بدون تغییر باقی بماند، در حالی که قرارداد Polymarket نیز همین احتمال را نشان می دهد.

در همین حال، طبق داده های کوین گکو، سکه های میم در طول آخر هفته طرفداران زیادی پیدا کردند و ارزش بازار این بخش را با ۱۱ درصد افزایش به بیش از ۵۵ میلیارد دلار رساندند. از جمله رمزارزهای پیشرو در این افزایش، شیبا اینو با ۱۰.۸ درصد افزایش، داگ ویف هت (WIF) با ۳۰ درصد افزایش و کورگی ای آی با ۸.۵ درصد افزایش بودند.

همچنین بخوانید: دوج کوین یا شیبا اینو؟ کدام میم کوین می درخشد!

به همین ترتیب، توکن هایی که این سکه های میم بر روی آنها صادر می شوند نیز در حال افزایش هستند. طبق داده های CoinDesk Indices، سولانا (SOL) با ۱۰.۸ درصد افزایش به ۲۰۵ دلار رسیده است، در حالی که آوالانچ (AVAX) با ۱۵ درصد افزایش به ۶۱ دلار رسیده است.

نیک راک، مدیر ارشد عملیات ContentFi Labs در یادداشتی که با کوین دسک به اشتراک گذاشته شد، گفت: «سولانا یک بار دیگر به عنوان محبوب ترین دارایی دیجیتال در میان معامله گران با ظهور توکن های میم جدید تقریباً در هر دقیقه، منفجر شده است.»

شاخص CoinDesk SCPXX که پلتفرم های قرارداد هوشمند به جز اتریوم را پوشش می دهد، با ۸.۲ درصد افزایش، از شاخص CoinDesk 20 (CD20) که معیاری از بزرگترین دارایی های دیجیتال است و با ۳.۵ درصد افزایش یافته است، پیشی گرفت.

منبع: CoinDesk

همچنین بخوانید: فروش زودهنگام بوک آف میم، سود یک میلیونی را به باد داد!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.