ارز دیجیتال 604 فارکس 174
ارزش بازار 2,419,301,510,859
حجم معاملات 112,602,236,908
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 16%
بیت کوین $62,987.04
میم کوین دوج کوین شیبا اینو ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 24 زمان مطالعه: 6 دقیقه

دوج کوین یا شیبا اینو؟ کدام میم کوین می درخشد!

دوج کوین یا شیبا اینو؟ کدام میم کوین می درخشد!

تحلیل بازار دو رقیب بزرگ در حوزه میم کوین

میم کوین ها در حال افزایش

میم کوین ها با قیمت پایین خود، تجارت ارزهای دیجیتال را برای سرمایه گذاران خرده‌فروش جوان‌تر در دسترس قرار داده اند. سرمایه گذاران می توانند تنها با چند دلار، هزاران یا حتی میلیون ها توکن از این نوع را به دست آورند که پتانسیل سود قابل توجهی را ارائه می دهد. در سال ۲۰۲۴، این توکن ها در بین برنده های بازار گاوی قرار دارند و ارزش کل بازار آنها در ابتدای مارس به ۴۸ میلیارد دلار رسیده است.

همه چیز با پدیده «سهام میم» مانند «گیم استاپ» و AMC Entertainment آغاز شد که با افزایش چشمگیر قیمت در اواخر سال ۲۰۲۰ توسط جامعه Reddit WallStreetBets تقویت شد. در ژانویه ۲۰۲۱، گروه «رد ایت» پیشنهاد افزایش قیمت دوج کوین را برای تکرار موفقیت گیم استاپ ارائه کردند. این ایده با حمایت های ماسک مورد توجه قرار گرفت و منجر به افزایش سریع ۲۰۰۰ درصدی ارزش دوج کوین شد.

در حال حاضر، بیش از ۱۳۰۰ ارز دیجیتال در بخش میم کوین «کوین مارکت کپ» وجود دارد. دوج کوین، اولین میم کوین و شیبا اینو، «قاتل دوج کوین» خودخوانده، از نظر ارزش بازار، بهترین عملکرد بازار را دارند و سایر توکن ها را با فاصله زیادی پشت سر می گذارند.

پستی اخیر از سوی رهبر شیبا اینو در پلتفرم X نشان دهنده جاه طلبی های قوی از طرف SHIB است:

هنوز قاتل دوج کوین هستیم.

— Shytoshi Kusama™ (@ShytoshiKusama) ۴ مارس ۲۰۲۴

دوج کوین: اولین میم کوین

بیلی مارکوس و جکسون پالمر دوج کوین (DOGE) را در سال ۲۰۱۳ به عنوان شوخی با بیت کوین راه اندازی کردند. دوج کوین بر اساس یک میم مبتنی بر سگ شکاری ژاپنی شیبا اینو ساخته شده است. در ابتدا با سقف عرضه سختی از ۱۰۰ میلیارد سکه طراحی شده بود. با این حال، سازندگان این محدودیت را برای جلوگیری از احتکار و گمانه زنی حذف کردند. دوج کوین با عرضه نامحدود، فاقد کمیابی است که می تواند بر ارزش درک شده آن تأثیر بگذارد.

برخلاف بیت کوین که عرضه ثابتی از ۲۱ میلیون سکه دارد، ماهیت نامحدود دوج کوین ممکن است منجر به دیدگاه سرمایه گذاران نسبت به آن به عنوان یک ذخیره ارزش نباشد، بلکه به عنوان وسیله ای برای مبادله یا روشی برای انعام و کمک‌های مالی باشد.

دوج کوین از دسامبر ۲۰۱۳ تا دسامبر ۲۰۲۰ نسبتاً راکد ماند. حجم معاملات آن در ژانویه ۲۰۱۴ از مجموع بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال پیشی گرفت. با این حال، در ۶ مه ۲۰۱۵ به پایین ترین قیمت خود یعنی ۰.۰۰۰۰۸۶۹ دلار رسید. در اوایل سال ۲۰۱۸، دوج کوین قبل از سقوط کلی بازار ارزهای دیجیتال، افزایش قیمت کوتاهی را تجربه کرد.

باشه، دوباره روی سنگفرش میم می روم.

— ایلان ماسک (@elonmusk) ۲۶ فوریه ۲۰۲۴

در ژانویه ۲۰۲۱، اظهارات ایلان ماسک منجر به افزایش ۳۳۹ درصدی ارزش دوج کوین به ۰.۰۳۲۶۴۲ دلار شد. بالاترین قیمت آن به ۰.۶۸۲ دلار در ۸ مه ۲۰۲۱ رسید. با وجود حمایت افراد مشهور، پذیرش دوج کوین برای تراکنش های تجاری همچنان محدود است. در ماه گذشته، قیمت دوج کوین ۱۰۵.۰۶ درصد افزایش یافته است و به طور متوسط ​​۰.۱۸ دلار افزایش یافته است.

همچنین بخوانید: فروش زودهنگام بوک آف میم، سود یک میلیونی را به باد داد!

شیبا اینو: سکه قاتل

شیبا اینو در آگوست ۲۰۲۰ به عنوان «قاتل دوج کوین» معرفی شد، این ارز به دلیل رویکرد منحصر به فرد خود در اهدای ۵۰ درصد از کل عرضه خود به ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، مورد توجه قرار گرفت. این توکن در عرض یک ماه بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافت و با جنون دوج کوین در اوایل سال ۲۰۲۱ رقابت کرد. حتی در اکتبر ۲۰۲۱ حجم معاملات آن با اتریوم برابری کرد.

کمک مالی ویتالیک بوترین به مبلغ بیش از ۵۰ تریلیون شیبا به خیریه و سوزاندن متعاقب ۹۰ درصد از توکن های باقی مانده او، بخش قابل توجهی از آنها را از گردش خارج کرد. با وجود کاهش پس از اوج در سال ۲۰۲۱ و سال ۲۰۲۳ آرام، روندهای اخیر نشان دهنده احیای شیبا است. قیمت آن در نمودارهای ۱۴ روزه ۲۲۰.۵ درصد و در ماه گذشته تقریباً ۲۵۰ درصد افزایش یافته است، به طوری که از مارس ۲۰۲۳، ۲۲۳.۳ درصد افزایش داشته است.

رالی اخیر بیت کوین باعث افزایش ۲۵۰ درصدی قیمت شیبا اینو شد. علاوه بر این، شیبا تا ۵ مارس، ارزش بازاری معادل ۲۴.۴ میلیارد دلار داشت.

با این حال، عرضه قابل توجه شیبا همچنان یک چالش باقی مانده است. یک راه حل احتمالی می تواند شامل سوزاندن توکن مشابه کاری باشد که بوترین در سال ۲۰۲۱ انجام داد و جرقه رالی دیگری شبیه به جنون سال ۲۰۲۱ را بزند. طبق حساب Shibburn X، در دو هفته گذشته در مجموع ۱۴،۲۳۸،۱۱۳،۴۶۹ توکن شیبا سوزانده شده است که نشان دهنده افزایش ۶۴۷۸.۶۹ درصدی در نرخ سوزاندن هفتگی است.

معیارهای کلیدی

دوج کوین از شیبا اینو در چندین معیار پیشی می گیرد که مهمترین آنها ارزش بازار است، به ترتیب ۲۵ میلیارد دلار در مقابل ۲۰ میلیارد دلار. مورد دیگر تعداد دارندگان سودآور است. برای دوج کوین این رقم ۴۶.۹۴ درصد است، در حالی که برای شیبا این رقم ۲۷.۱۱ درصد است.

شیبا اینو با افزایش قیمت ۲۳۰ درصدی در مقابل ۱۱۲ درصدی دوج کوین، از آن پیشی گرفت. علاوه بر این، شیبا اینو ماه مارس را با رونق آغاز کرد و با جذب بیش از ۸۴۰۰ آدرس به اوج ۲۱۰۰۰ آدرس جدید در روز رسید که تقریباً ۲۰ برابر میانگین روزانه در فوریه است. تعداد کل آدرس های شیبا اینو نیز با رسیدن به ۳.۸۸ میلیون به رکورد جدیدی دست یافته است.

در معیار دیگری، حجم کل روزانه شیبا به نزدیک ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است که در مقایسه با ارقام مشاهده شده در ۱۱ مارس، ۲۰۰ درصد افزایش یافته است. در مقابل، دوج کوین (DOGE) شاهد افزایش متوسط ​​تقریباً ۹۲ درصدی بوده است.

یکی دیگر از شاخص های مهم که باید به آن اشاره کرد، همبستگی با بیت کوین است. به طور کلی، توکن های میم به شدت به عملکرد بیت کوین گره خورده اند و ارزش آنها اغلب ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را منعکس می کند. شاخص همبستگی شیبا اینو ۰.۹۳ است، در حالی که این رقم برای دوج کوین ۰.۸۳ است.

نوسانات بزرگترین مشکل توکن های میم است و در اینجا می بینیم که شیبا اینو از دوج کوین نیز فراتر رفته است. اگرچه این معیارها دائماً در حال تغییر هستند، داده های بازار نشان دهنده رقابت شدید بین دو توکن میم اصلی است. به طور کلی، به احتمال زیاد این دو غول توکن میم در آینده با هم رقابت خواهند کرد.

منبع: U.today

همچنین بخوانید: اتریوم و فچ ای آی در صعود؛ کانگامون، پدیده جدید میم کوین ها!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.