ارز دیجیتال 602 فارکس 174
ارزش بازار 2,526,309,549,324
حجم معاملات 104,675,651,004
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $66,915.24
بیت کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 11 زمان مطالعه: 3 دقیقه

امید به افزایش بیت کوین با تأیید الگوی معاملاتی

امید به افزایش بیت کوین با تأیید الگوی معاملاتی

به گفته یک معامله گر ارز دیجیتال، اگر بیت کوین مستقیماً از سطح ۶۷ هزار و ۵۰۰ دلار عبور نکند، الگوی سر و شانه معکوس که در حال شکل گیری است «منطقی» خواهد بود.

طبق گفته یک معامله گر ارز دیجیتال در پستی که در تاریخ ۴ می در X منتشر کرده است، قیمت بیت کوین (BTC) ممکن است شاهد یک روند صعودی معکوس باشد و «گام بعدی را به سمت بالا سوق دهد»؛ این امر در صورتی اتفاق می افتد که شاخص معاملاتی محبوب به نام الگوی سر و شانه معکوس تایید شود.

وی توضیح می دهد: «اگر مستقیماً از سطح ۶۷.۵ هزار دلار عبور نکنیم، در طول ماه آینده الگویی شبیه به این برای معکوس شدن روند کف قیمت منطقی خواهد بود.»

او به الگوی سر و شانه معکوس اشاره می کند که یک شاخص صعودی است و نشان می دهد که روند نزولی در حال کاهش است و خریداران در بازار تسلط بیشتری پیدا می کنند. وی اعلام کرد: «این یک الگوی عالی برای سوق دادن به مرحله بعدی افزایش قیمت خواهد بود.»

با این حال، ویلی وو، تحلیلگر ناشناس ارز دیجیتال و یکی از بنیانگذاران CMCC Crest، در تاریخ ۳ می به ۱.۱ میلیون دنبال کننده خود در X گفت که برای «حفظ روند صعودی» بیت کوین، بسیار مهم است که بالاتر از قیمت ۵۹ هزار و ۵۰۰ دلاری که قیمت نگهداری برای دارندگان کوتاه مدت است، باقی بماند.

این الگو زمانی ظاهر می شود که قیمت بیت کوین سه کف قیمتی را زیر یک خط مقاومت به نام خط گردن تشکیل دهد، به طوری که کف میانی - که به عنوان سر شناخته می شود - عمیق تر از شانه چپ و راست باشد.

قیمت بیت کوین از «سر» در ۵۸ هزار و ۶۱۴ دلار در تاریخ ۱ می کمی بالا رفته است، و اگر الگو همانطور که مدل هیلند نشان می دهد ادامه یابد، در حدود شانه دوم خود یعنی در سطح ۶۰ هزار دلار که یک سطح حمایتی کلیدی است، پشتیبانی پیدا خواهد کرد.

همچنین بخوانید: جک دورسی دوباره به بیت کوین ایمان می آورد!

با توجه به داده های کوین مارکت کپ، این کاهش ۵ درصد از قیمت فعلی ۶۳ هزار و ۳۵۰ دلاری را نشان می دهد. طبق داده های کوین گلس، کاهش به این سطح ۵۳۰ میلیون دلار از موقعیت های لانگ را لیکوئید خواهد کرد. بر اساس مدل هیلند، بیت کوین ممکن است تا ماه ژوئن از خط گردن عبور کند و از بالاترین رکورد قبلی خود یعنی ۷۳ هزار و ۸۰۰ دلار فراتر رود.

علاوه بر این، طبق شاخص ترس و طمع، علاقه خریداران در بازار ارز دیجیتال به آرامی در حال افزایش است. این شاخص در حال حاضر روی عدد ۶۹ که نشان دهنده «طمع» است قرار دارد، که بهبود قابل توجهی نسبت به سه روز پیش است که عدد ۴۳ را نشان می داد و بیانگر «ترس» بود.

در همین حال، برخی از معامله گران انتظار دارند که قیمت بیت کوین در کوتاه مدت ثابت بماند، اما لزوماً این را منفی نمی دانند. معامله گر ارز دیجیتال با نام مستعار تایتان کریپتو اضافه کرد: «هرچه تثبیت بیت کوین طولانی تر شود، قیمت آن با خط روند مطابقت بیشتری پیدا خواهد کرد.»

معامله گر ارز دیجیتال با نام مستعار دآن کریپتو تریدرز در تاریخ ۴ می در پستی به دنبال کنندگان خود در X گفت: «در چرخه قبلی بیت کوین، معمولاً در بالاترین رکوردهای قیمت، روند کند می شود و بیت کوین برای چند هفته متوقف می ماند.»

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: صعود سولانا با پل زئوس به بیت کوین

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.