ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,931,999,929,574
حجم معاملات 84,242,141,083
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $53,940.40
اتریوم ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 2 زمان مطالعه: 3 دقیقه

عقب نشینی کتی وود؛ آرک اینوست درخواست ETF اتریوم را پس گرفت

عقب نشینی کتی وود؛ آرک اینوست درخواست ETF اتریوم را پس گرفت

با وجود ثبت اسناد اولیه (S-1) برای این ETF، طبق زمان‌بندی اولیه که چهارم جولای در نظر گرفته شده بود، همچنان راه‌اندازی این محصول مالی جدید ممکن است چند هفته به تعویق بیفتد.

کانال تلگرام مارکت فلو

در حالی که اکثر متقاضیان برای راه‌اندازی این نوع از ETF ها اسناد اولیه خود را مورد بازنگری قرار داده اند، «آرک اینوست» به رهبری کتی وود با تصمیم به انصراف از درخواست، یک قدم به عقب برداشته است. در نتیجه، این شرکت مشارکت خود با «21Shares» را نیز لغو کرده است.

21Shares به تنهایی با ETF اتریوم پیش می‌رود

«آرک اینوست» اعلام کرده است که در حال حاضر قصد راه‌اندازی یک ETF بر پایه اتریوم را ندارد. با این حال، این شرکت همچنان به دنبال راه‌هایی برای ارائه دسترسی به فناوری زیربنایی اتریوم برای سرمایه‌گذاران است.

«آرک» بر تمرکز خود بر استفاده از تخصصش در مدیریت فعالانه از طریق طیف وسیعی از محصولات سرمایه‌گذاری از جمله صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر نوآوری‌های مخرب، صندوق‌های ETF مبتنی بر قراردادهای آتی دارایی‌های دیجیتال و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر «آرک» تاکید می‌کند. 

قابل توجه است که ARK یکی از معدود شرکت هایی است که در ژانویه مجوز راه اندازی صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) را از SEC دریافت کرد. این شرکت متعهد به ARK 21Shares Bitcoin ETF (ARKB) خود است و بر عقیده خود مبنی بر در دسترس قرار دادن بیت کوین برای همه با هزینه کم تاکید می کند.

اریک بالچوناس، تحلیلگر بلومبرگ، در یک به‌روزرسانی اخیر فاش کرد که 21Shares اکنون به طور مستقل با ETF اتریوم پیش خواهد رفت. ARK Invest از اسناد مرتبط و نام ETF حذف شده است. با وجود این تغییر، ARK و 21Shares همچنان به همکاری در زمینه بیت کوین و ETF های آتی ادامه می دهند.

علاوه بر این، بالچوناس خاطرنشان کرد که هیچ هزینه ای در هیچ یک از پرونده های S-1 جدید ذکر نشده است، که نشان می دهد جنگ هزینه های مورد انتظار در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده است.

همچنین بخوانید: اتریوم در آستانه اوج تاریخی با نزدیک شدن به ETF!

21Shares اکنون به تنهایی ETF اتریوم را انجام می دهد، ARK از سند و نام حذف شده است، اما آنها همچنان در ETF های بیت کوین و آتی شریک باقی می مانند. همچنین در هیچ یک از S-1 های جدید هزینه ای وجود ندارد. جنگ هزینه فعلا متوقف شده است. 
— اریک بالچوناس (@EricBalchunas) ۳۱ مه ۲۰۲۴

ثبت نام دقیقه آخری فرم های S-1

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به ناشران ETF های آتی اتریوم دستور داده است تا فرم های اصلاح شده S-1 خود را تا روز جمعه ارائه دهند. در عجله اللحظه، شرکت فرانکلین تمپلتون روز جمعه پرونده S-1 خود را ارائه کرد. با این حال، ممکن است چندین هفته طول بکشد تا این فرم ها اجرایی شوند و محصولات مالی جدید شروع به معامله کنند.

پس از تأیید اولیه درخواست‌های ETF نقطه‌ای اتریوم در هفته گذشته، VanEck به سرعت فرم S-1 اصلاح‌شده را ارائه کرد. روز پنجشنبه، بلک راک نیز از این رویه پیروی کرد و فرم به‌روزرسانی‌شده‌ای را ثبت کرد که نشان می‌داد ETF آن با ۱۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری اولیه تأمین می‌شود.

منبع: CoinGape

همچنین بخوانید: بیت کوین؛ گزینه ها خبر از رشد قیمتی می دهند؟

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.