ارز دیجیتال 600 فارکس 174
ارزش بازار 2,201,102,038,996
حجم معاملات 174,590,730,286
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $62,942.05
ارز دیجیتال تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 3 زمان مطالعه: 4 دقیقه

افت بازار ارزهای دیجیتال؛ واکنش سرمایه گذاران به داده های جدید

افت بازار ارزهای دیجیتال؛ واکنش سرمایه گذاران به داده های جدید

بازار ارزهای دیجیتال فاقد یک تکیه گاه مشخص است و طبق گفته ی یکی از تحلیلگران، مستعد تعدیلات مداوم موقعیت بر اساس بازارهای مالی سنتی است.

کانال تلگرام مارکت فلو
  • بیت کوین (BTC) و بازار گسترده تر ارز دیجیتال در طول آخر هفته با یک سقوط فروش مواجه شدند، به طوری که بیت کوین با کمی بالاتر از ۵۸,۵۰۰ دلار معامله شد که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۴.۸ درصد کاهش داشته است.
  • صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) فهرست شده در ایالات متحده که این دارایی ها را دنبال می کنند، در روز جمعه خروج سرمایه را ثبت کردند، به طوری که ETF های بیت کوین ۸۹ میلیون دلار و ETF های اتریوم ۱۵.۷ میلیون دلار خروج سرمایه داشتند.

کاهش قیمت بیت کوین (BTC) در آخر هفته منجر به یک فروش گسترده در بازار ارز دیجیتال شد، زیرا برخی از معامله گران به دنبال سرنخ هایی برای تعیین موقعیت خود قبل از یک هفته پر تراکم بودند.

طبق داده های CoinDesk Indices، بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۴.۸ درصد کاهش یافته و در معاملات اولیه آسیا در روز دوشنبه کمی بالاتر از ۵۸,۵۰۰ دلار معامله شد. بازار گسترده تر ارز دیجیتال که توسط CoinDesk 20 (CD20) ردیابی می شود، ۵.۲ درصد کاهش یافت. اتریوم (ETH) نیز ۳.۵ درصد افت کرد.

صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) فهرست شده در ایالات متحده که این دارایی ها را دنبال می کنند، در روز جمعه خروج سرمایه را ثبت کردند. طبق داده های بازار، ETF های بیت کوین ۸۹ میلیون دلار و ETF های اتریوم ۱۵.۷ میلیون دلار خروج سرمایه داشتند.

سولانا (SOL) و تون کوین (TON) با کاهش ۷ درصدی، پیشتاز باخت کنندگان در بین ارزهای دیجیتال اصلی بودند. بایننس کوین (BNB) متعلق به زنجیره ی بایننس ۳ درصد کاهش یافت، دوج کوین (DOGE) ۶ درصد و کاردانو (ADA) و ریپل (XRP) ۵ درصد کاهش یافتند.

در جای دیگر، توکن های بلاک چین های آپتوس (APT)، آربیتروم (ARB) و سندباکس (SAND) متاورس، قبل از بازگشایی قفل ها در این هفته، تا ۷ درصد کاهش یافتند. داده ها نشان می دهد که این بازگشایی ها به طور تجمعی بیش از ۱۲۰ میلیون دلار از این توکن ها را در بازار آزاد منتشر خواهد کرد. این توکن ها متعلق به تیم و سرمایه گذاران اولیه هستند.

بازگشایی ارزهای دیجیتال

برخی از ناظران بازار با اشاره به ضعف فنی، نسبت به کاهش بیشتر بیت کوین در هفته های آینده هشدار دادند، اما به انتشارات آتی بازار سنتی اشاره کردند که می توانند فشار صعودی ایجاد کنند.

همچنین بخوانید: جاستین سان؛ انتقال میلیون ها بیت کوین به بایننس

آگوستین فن، رئیس بخش بینش در SOFA.org در پیامی تلگرامی به کوین دسک گفت: «قیمت ارزهای دیجیتال به احتمال زیاد در محدوده نوسان خواهد بود و تمایل به سمت نزول دارد. با این حال، آسیب فنی و کاهش احساسات همچنان باقی است، به طوری که مدل های هزینه درون-زنجیره ای و مدل های MVRV حاکی از امکان تکان بیشتر قبل از جکسون هول است.»

فن افزود: «بازارهای ارز دیجیتال فاقد یک تکیه گاه مشخص هستند و مستعد تعدیلات مداوم موقعیت هستند. ما همچنان شاهد جریان ورودی کم تحرک ETF برای بیت کوین و اتریوم در چندین جلسه گذشته هستیم.»

هر دو بریتانیا و ایالات متحده در روز چهارشنبه قرائت های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ماه جولای را منتشر خواهند کرد. اعتماد مصرف کننده استرالیا که احساسات مربوط به بودجه خانوار را ردیابی می کند، و شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) ژاپن، که معیاری از تحولات قیمت کالاهای معامله شده در بخش شرکتی است، برای انتشار در روز سه شنبه برنامه ریزی شده اند.

در اواخر هفته، غول های خرده فروشی علی بابا و والمارت در روز پنجشنبه گزارش درآمد خود را منتشر خواهند کرد، در حالی که هنگ کنگ و تایوان در روز جمعه آخرین آمار تولید ناخالص داخلی (GDP) خود را منتشر می کنند.

رویدادهای بازار سنتی تمایل دارند با آشکار کردن رفتار مصرف کننده و وضعیت کلی اقتصاد، قیمت ارزهای دیجیتال را تغییر دهند. انتشارات مطلوب تمایل دارند قیمت ها را به سمت بالا سوق دهند، زیرا انتظار می رود سرمایه گذاران بیشتر روی دارایی های پرریسک مانند سهام فناوری یا ارزهای دیجیتال شرط بندی کنند، در حالی که از دست دادن درآمد یا داده ها تمایل دارد دارایی ها را به سمت پایین سوق دهد، زیرا سرمایه گذاران به سمت شرط های امن تر تغییر مسیر می دهند.

همچنین بخوانید: بیتننس؛ توکن جدید بایننس در میان بازگشت بیت کوین

منبع: کوین دسک
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.