counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,448,062,678,848
حجم معاملات 118,738,281,830
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,876.99
اتریوم رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 12 زمان مطالعه: 3 دقیقه

ادغام اتریوم و نکات برجسته این رخداد

ادغام اتریوم و نکات برجسته این رخداد

یک سال از زمان ادغام می گذرد و همانطور که انتظار می رفت، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، اتریوم، از آن زمان تغییرات زیادی را تجربه کرده است.

کانال تلگرام مارکت فلو

در یک سال گذشته اتریوم چگونه تغییر کرده است؟

به گفته Sassal، که یک چهره برجسته در جامعه اتریوم است، از زمانی که اتریوم از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) تبدیل شد، ۹۸۰ هزار اتریوم سوزانده شده است.

پیش از ادغام، اتریوم اصلاح مهمی به نام فورک لندن اجرا کرده بود. این اصلاح یک مکانیسم کارمزد سوزی را معرفی کرده بود که کارمزدهای پایه تراکنش بلافاصله پس از پردازش تراکنش سوزانده می‌شوند.

با توجه به اینکه برخی توکن‌ها به طور دائم و همیشگی از گردش خارج می شوند، این حرکت باعث کاهش تورم اتریوم می‌شود. عرضه اتریوم از زمان ادغام، ۰.۲۵ درصد کاهش یافته است.

علاوه بر این، این ادغام منجر به ایمنی بیشتر شبکه توسط ارزیابان (validators) شد که اتریوم خود را در مقابل ماینرها که ستون فقرات شبکه PoW بودند، به اشتراک می‌گذارند. در همین راستا، بیش از ۱۱.۶ میلیون اتریوم (از زمان ادغام) برای ایمن سازی شبکه و همچنین کسب درآمد غیرفعال در ازای آن سرمایه‌گذاری شده است.

طبق داده‌های Dune Analytics، سهامداران برتر شامل پلتفرم سهامداری Lido DAO است که سهم بازار ۲۲.۶۴ درصد را دارد. سایر سهامداران برتر عبارتند شامل صرافی‌هایی مانند کوین بیس، بایننس و کراکن هستند.

در همین حال، تعداد ارزیابان در شبکه از زمان ادغام به شدت افزایش یافته‌است و به عدد ۳۶۲ هزار مورد رسیده است.

همچنین بخوانید: با ورود میلیون‌ها دلار اتریوم به صرافی‌های OKX و کوین‌بیس تحلیلگران انتظار کاهش قیمت را دارند

کاهش در ارزش‌گذاری، نه در ارزش

قیمت اتریوم نسبت به یک سال گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش یافته است.  این حال، ممکن است بسیاری این قیمت را برای توکنی که در سال گذشته به بالاترین قیمت خود یعنی ۴۸۹۱ دلار رسیده بود، ناچیز بدانند. .با این وجود، برداشت مثبتی از ادغام وجود دارد، زیرا بدون شک اتریوم از زمانی که علیرغم مشکلات فعلی بازار نزولی رخ داده، ارزشمندتر شده است.

یک تحلیلگر ارزهای دیجیتال خاطرنشان کرد که نرخ تورم سالانه اتریوم از زمان ادغام کاهش یافته است و فعالیت تجاری در زنجیره لایه ۲ اتریوم نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این موضوع نشان می دهد که افراد بیشتری وارد اکوسیستم اتریوم شده‌اند.

به گفته او، مبانی اتریوم نیز در بالاترین حد خود قرار دارد، زیرا عواملی وجود دارند که نشان می‌دهند اکوسیستم پایدار و سالم است. یکی از آنها این واقعیت است که مؤسسات مالی سنتی (TradFi) به اتریوم علاقه دارند.

ARK Invest کتی وود، به تازگی درخواست ارائه یک صندوق معاملات اتریوم اسپات را ارائه کرده است (که نخستین از این نوع است). این در حالی است که سایر نهادها درخواست ارائه یک صندوق آتی اتریوم (که ARK Invest نیز یکی از آن‌ها است) را ارائه کرده‌اند.

همچنین بخوانید: تحلیل قیمت اتریوم برای ۳ سپتامبر

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.