ارز دیجیتال 600 فارکس 174
ارزش بازار 2,324,936,628,295
حجم معاملات 93,710,811,974
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $65,592.72
اتریوم ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 10 زمان مطالعه: 3 دقیقه

هفته انقضای ۲.۸ میلیارد دلاری اتریوم؛ صعود یا ریزش قیمت؟

هفته انقضای ۲.۸ میلیارد دلاری اتریوم؛ صعود یا ریزش قیمت؟

قیمت اتریوم در ماه سپتامبر قدرت نشان داده، اما داده‌ها نشان می‌دهد که ماندن بالای ۲۶۰۰ دلار چالش‌برانگیز خواهد بود.

کانال تلگرام مارکت فلو

اتریوم (ETH) پس از افزایش ۱۵.۱ درصدی بین ۱۸ تا ۲۳ سپتامبر، در تلاش است تا موقعیت خود را بالای سطح مقاومتی ۲۶۰۰ دلار حفظ کند. داده‌های اخیر اقتصادی نشان‌دهنده ضعف اقتصاد است که باعث افزایش بازار سهام و افزایش تقاضا برای اوراق قرضه دولتی کوتاه‌مدت شده است. در این زمینه، معامله‌گران شرط می‌بندند که انقضای ماهانه ۲.۷۸ میلیارد دلاری اختیار معاملات اتریوم در ۲۷ سپتامبر می‌تواند روند صعودی فعلی را تثبیت کند.

افزایش قیمت اتریوم عمدتاً به دلیل کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده است که نشان‌دهنده تغییر به سمت سیاست پولی انعطاف‌پذیرتر است. در نتیجه، شاخص S&P 500 در ۲۴ سپتامبر به بالاترین سطح خود رسید. همچنین، کاهش PMI تولید جهانی S&P در ۲۳ سپتامبر، نگرانی سرمایه‌گذاران را در مورد سلامت اقتصاد افزایش داده است.

بازده اوراق خزانه‌داری ۲ ساله ایالات متحده به پایین‌ترین سطح خود در ۲۴ ماه رسید، زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال امنیت نسبی دارایی‌های دولتی بودند. ترس فعلی بازار از رکود قریب‌الوقوع به ارزهای دیجیتال مانند اتریوم سود رسانده است، زیرا سرمایه‌گذاران آنها را به عنوان دارایی‌های کمیاب می‌بینند.

با این حال، از دیدگاه کلی، اتریوم در چهار ماه گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته است. این کاهش پس از راه‌اندازی بسیار مورد انتظار صندوق معاملات بورسی (ETF) نقدی ایالات متحده رخ داد که در نهایت ناامیدکننده بود و منجر به خروج ۶۸۴ میلیون دلار شد.

۲.۷۷ میلیارد دلار از قراردادهای باز اختیار معاملات شامل ۱.۸۲ میلیارد دلار اختیار خرید (Call) و ۰.۹۵ میلیارد دلار اختیار فروش (Put) است. اگرچه به نظر می‌رسد گاوها با داشتن ۱.۴۷ میلیارد دلار اختیار خرید با هدف قیمت‌های ۲۷۰۰ دلار یا بالاتر برتری دارند، اما اگر اتریوم تا ۲۷ سپتامبر زیر این سطح باقی بماند، این موقعیت‌ها بی‌ارزش خواهند شد. در نتیجه، حتی با تعداد کمتر اختیار فروش، خرس‌ها همچنان فرصتی برای تغییر تعادل به نفع خود دارند.

همچنین بخوانید: توسعه دهندگان اتریوم ارتقای «پکترا» را به چند مرحله تقسیم می کنند

با افزایش قیمت اتریوم، تقاضا برای قابلیت‌های پردازش قرارداد هوشمند آن نیز افزایش یافته است. تعداد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم در هفت روز منتهی به ۲۴ سپتامبر ۱۵ درصد افزایش یافته و هزینه متوسط تراکنش به بیش از ۴.۵۰ دلار رسیده است، در حالی که این رقم تنها ده روز پیش ۱.۴۵ دلار بود.

علاوه بر این، افزایش انتشار اتریوم به تلاش این دارایی برای بازپس‌گیری سطح ۳۰۰۰ دلار کمک کرده است. طبق داده‌های Ultrasound Money، در ۳۰ روز گذشته مجموعاً ۵۸۸۵۶.۴ اتریوم به عرضه اضافه شده که نشان‌دهنده نرخ تورم سالانه ۰.۶ درصد است. این عوامل موجب نگرانی سرمایه‌گذاران شده که پتانسیل صعودی اتریوم ممکن است محدود باشد، به‌ویژه با رقابت از پلتفرم‌هایی مانند سولانا و بایننس چین که هر دو هزینه‌های تراکنش بیش از ۲۰ برابر کمتر را ارائه می‌دهند.

در این محیط، معامله‌گران معتقدند که گاوهای اتریوم باید در انقضای قریب‌الوقوع اختیار معاملات غلبه کنند تا بتوانند قیمت را به سمت ۳۰۰۰ دلار سوق دهند.

همچنین بخوانید: شکسته شدن نسبت اتریوم به بیت کوین به زیر ۰.۰۴؛ آیا آلت کوین ها در خطرند؟

منبع: کوین تلگراف
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.