ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,518,473,912,016
حجم معاملات 115,734,484,100
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $66,776.42
قوانین بایننس
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 31 زمان مطالعه: 3 دقیقه

توصیه ناظر بازار اروپا به شرکت‌های رمزارزی برای آمادگی وضع قوانین

توصیه ناظر بازار اروپا به شرکت‌های رمزارزی برای آمادگی وضع قوانین

در تاریخ ۱۷ اکتبر، بلومبرگ گزارش داد که سازمان نظارتی بازارها و اوراق بهادار اروپا به شرکت‌های رمزارزی و نظارتگران ملی توصیه کرده است که برای مقررات جدید اتحادیه اروپا آماده باشند.

نکات کلیدی:

  • در گزارشی اشاره شده است که ناظر بازارهای اروپایی به شرکت‌های ارزهای دیجیتال توصیه کرد برای قوانین آتی آماده شوند.
  • این ارگان از شرکت‌های دارای دارایی‌های دیجیتال تقاضا کرده است که اجازه MiCA را از نظارت‌گرهای ملی بگیرند.
  • اجرای این مقررات برای ژانویه ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده است.

علاوه بر این، این سازمان بر اهمیت شرکت‌های دارایی دیجیتال تأکید کرده که به سرعت از مقامات نظارتی ملی در چارچوب مقررات آتی بازارهای دارایی‌های دیجیتال  (MiCA) و اتحادیه اروپا مجوز بگیرند و در عین حال بحث در مورد چگونگی قوانین آتی که به طور بالقوه بر فعالیت‌های موجود شرکت‌ها تأثیر می‌گذارند در جریان است.

یک اعلامیه از ماه مه نشان داد که MiCA قرار است به تحول مهمی در صنعت رمزارزها منجر شود. با تایید نمایندگان اتحادیه اروپا در اوایل سال جاری، MiCA اعلام کرد که شرکت‌های ارائه دهندگان خدمات رمزنگاری که قصد فعالیت در اتحادیه اروپا را دارند، باید در یک مرجع نظارتی در حداقل یک کشور عضو ثبت نام کنند. .اجرای این مقررات برای ژانویه ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده است.

این ماده قانونی این امکان را می‌دهد که شرکت‌هایی که قبل از تاریخ مشخص شده ثبت‌نام کرده‌اند، در طول یک دوره انتقالی ۱۸ ماهه، عملیات خود را ادامه دهند و اجرای مقررات را تا وسط سال ۲۰۲۶ تمدید کنند. بلومبرگ پیشتر اعلام کرد که با اعلام این نهاد نظارتی «احتمالاً تعداد قابل توجهی» از شرکت‌های رمزارزی که به مشتریان اتحادیه اروپا  خدمات  ارائه می‌دهند، تلاش می‌کنند از این مقرره استفاده کنند. این موضوع شامل برخی از ارائه‌دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال است که از مقیاس معتبر خود برای فعالیت در میان مرزها و بهره‌برداری از اختلاف‌های نظارتی بین نواحی مهم‌تر استفاده می‌کنند.

مقررات MiCA در حال حاضر تأثیر قابل توجهی بر بایننس، صرافی پیشرو ارزهای دیجیتال داشته است. در ماه سپتامبر، گزارشی منتشر شد که یک مدیر اجرایی بایننس هشداری راجع به امکان حذف استیبل کوین‌ها از بازار اروپا با توجه به MiCA را صادر کرده بود. .در این گزارش، مارینا پارتویزو، رئیس بخش حقوقی بایننس فرانسه، گفته است که هنوز هیچ پروژه استیبل کوینی تحت MiCA تایید نشده است.

توییت @WuBlockchain:

مارینا پارتویزو، مدیر حقوقی فرانسه بایننس گفت که از آنجا که قانون MiCA که در ژوئن ۲۰۲۴ به اجرا درآمده است هنوز هیچ استیبل کوینی تایید نشده است و بایننس قصد دارد تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ تمام استیبل کوین‌ها را از بازار اروپا حذف کند.

علی‌رغم تلاش‌های اتحادیه اروپا و معرفی MiCA، این اتحادیه نتوانست خود را در بین ۲۰ رتبه برتر در فهرست جهانی پذیرش کریپتو در سال ۲۰۲۳ قرار دهد. این شاخص که توسط شرکت اطلاعات ارزهای دیجیتال Chainalysis منتشر شده و نشان می‌دهد که آسیای مرکزی و جنوبی بالاترین رتبه را از نظر پذیرش کریپتو داشته‌اند.

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.