ارز دیجیتال 608 فارکس 174
ارزش بازار 2,351,580,709,555
حجم معاملات 145,554,299,584
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $61,602.91
کوین بیس صرافی
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 24 زمان مطالعه: 6 دقیقه

ادامه راه کوین بیس کانادا در سایر کشورها

ادامه راه کوین بیس کانادا در سایر کشورها

کانادا که در پذیرش ارزهای دیجیتال قابل معامله در بورس (ETF) سریع‌تر از ایالات متحده عمل کرده است، ممکن است نشانه‌ای از مسیر بعدی ایالات متحده ارائه دهد.

مارس گذشته کوین‌بیس، صرافی ارز دیجیتال مستقر در ایالات متحده، با ورود به کانادا، حضور خود را در شمال این کشور گسترش داد. این حرکت که بخشی از تلاش‌های بزرگترین صرافی ارز دیجیتال ایالات متحده برای افزایش حضور بین‌المللی آن است، می‌تواند نشانه‌ای از چالش‌ها و فرصت‌های این شرکت در خارج از کشور باشد.

لوکاس ماتسون، مدیر کانادایی کوین‌بیس، در مصاحبه‌ای با کوین‌دسک گفت: «این یک توسعه طبیعی برای بازار نقدی و فرصتی برای اکوسیستم است تا محصولات و خدماتی را با استفاده از دارایی‌های دیجیتال معرفی کند که کارآمد و قابل اعتماد هستند.»

از بسیاری جهات، اقدامات کوین‌بیس در کانادا ممکن است پیش‌درآمدی برای حرکت‌های آن در ایالات متحده و سایر نقاط جهان باشد. ماتسون گفت، کانادا در زمینه شفافیت مقررات از بسیاری از مناطق پیشی گرفته است، به ویژه با توجه به تلاش‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای محدود کردن رشد بازارهای ارز دیجیتال و جداسازی اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال از اقتصاد بزرگ‌تر.

اما سیستم نظارتی کانادا، اگرچه ساده‌تر است، اما می‌توان گفت محافظه‌کارتر است.

ماتسون گفت: «ما در اینجا بسیار خوش شانس بودیم که شاهد همکاری سازمان‌های نظارتی برای ایجاد چارچوبی بودیم که واقعاً می‌تواند به عنوان یک استاندارد جهانی در سراسر جهان تنظیم شود.» کوین‌بیس در حال درخواست ثبت نام به عنوان «توزیع‌کننده محدود» است، نوع جدیدی از دستورالعمل که نیازمند ثبت صرافی‌ها در دولت کانادا است.

این امر با توجه به وضعیت مالی کوین‌بیس بسیار قابل توجه است: در حالی که کوین‌بیس توانسته در سال‌های اخیر، مانند معرفی واحد کارگزاری برتر، بلاک‌چین لایه ۲ بیس و خدمات استیکینگ و نگهداری، از جمله برای بسیاری از ارائه‌دهندگان صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) در ایالات متحده، جریان‌های درآمدی خود را به طور قابل توجهی متنوع کند، هنوز بخش عمده‌ای از سود خود را از کارمزدهای معاملاتی به دست می‌آورد.

به عبارت دیگر، اگر کوین‌بیس نتواند منافع تجاری جدیدی را توسعه دهد که بتواند خارج از چرخه‌های قیمت ارز دیجیتال که تا حد زیادی غیرقابل پیش‌بینی هستند (که افراد را در زمان بالا بودن ارز دیجیتال جذب می‌کند و زمانی‌که حجم معاملات کاهش می‌یابد، صرافی را مجبور به کوچک‌تر شدن می‌کند) به طور دائمی تحت سلطه نیروهای بازار باقی خواهد ماند. بنابراین، اقداماتی که در کانادا انجام می‌دهد می‌تواند نشان‌دهنده آینده در جاهای دیگر باشد.

ماتسون گفت: «اصول مقررات در کانادا به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا محصولات و خدمات جدیدی را معرفی کنند.» به طور خاص، کوین‌بیس به دنبال راه‌اندازی قراردادهای آتی دائمی و سایر محصولات مشتقه در کانادا است و برای به‌روزرسانی سیاست‌های این کشور با سیاستمداران و سازمان‌های نظارتی مانند کمیسیون اوراق بهادار انتاریو (OSC) در گفتگوی روباز است.

به همین منظور، کوین‌بیس اخیراً به شورای وب ۳ کانادا، یک سازمان غیرانتفاعی چندجانبه پیوست که به دنبال کاهش ابتکارات قانون‌گذاری و مقررات اخیر در کانادا است که در حال حاضر شرکت‌های ارز دیجیتال را از این کشور خارج می‌کند. به عنوان مثال، در ماه‌های اخیر، تعدادی از صرافی‌ها از جمله بایننس، بای‌بیت، دی‌وایکس، اوکی‌اکس، پکسوس و بیت‌ترکس (که آخرین مورد از زمان اعلام ورشکستگی) در واکنش مستقیم به «تحولات اخیر مقررات» تصمیم به خروج از کانادا گرفته‌اند.

با اجرای «تعهدات پیش ثبت‌نام» جدید کمیسیون اوراق بهادار کانادا، شرکت‌ها اکنون باید نگهداری ارزهای دیجیتال را از پلتفرم‌های معاملاتی جدا کنند، معاملات با اهرم را محدود کنند و پرسنل انطباق از جمله یک مدیر ارشد انطباق استخدام کنند. این کشور همچنین حصار کشی استیبل کوین ها - از جمله محدودیت های شدید بر استیبل کوین های «الگوریتمی» که دارایی هایی مانند DAI میکر را در تعریف خود گنجانده است - ایجاد کرده است.

همچنین بخوانید: تایید پرونده طرح صندوق معاملاتی اتریوم بلک راک در نزدک

ممکن است تعجب کنید که با توجه به فرصت محدود بازار (حدود ۳۵ میلیون بزرگسال) و قوانین سفارشی، آیا کانادا ارزش این زحمت را دارد یا خیر. هنگامی که کوین بیس کانادا سال گذشته رسما راه اندازی شد (این شرکت قبلا در این کشور حضور داشت)، اعلامیه آن اشاره کرد که کانادا بر اساس یک نظرسنجی OSC، سومین کشور «آگاه به ارز دیجیتال» در جهان است، که دقیقاً به درآمد کارمزد معاملات ترجمه نمی شود.

برای متسون، فرصت ها کمتر انتزاعی هستند: کانادا به نوعی یک جعبه شنی برای آزمایش محصولات جدید ارائه می دهد، که ممکن است در نهایت به ایالات متحده یا اتحادیه اروپا برسد، و همچنین رویکردهایی برای متقاعد کردن تنظیم کنندگان مشکوک. «ما با شرکای صنعتی خود مانند شورای وب ۳ و تنظیم‌کننده‌ها برای بررسی مسیر پیش رو برای آوردن مشتقات و محصولات اهرمی برای بازارهای خرده‌فروشی و نهادی در کانادا همکاری می‌کنیم».

متسون با توجه به سابقه نوآوری مالی این کشور، فکر می کند شانس خوبی برای تحقق آن وجود دارد. به عنوان مثال، کانادا با راه‌اندازی نه تنها اولین صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین در جهان – با Purpose Bitcoin ETF در فوریه ۲۰۲۱ – بلکه اولین ETF، به‌طور کامل، در بورس تورنتو در سال ۱۹۹۰، سه سال قبل از چیزی مشابه در ایالات متحده، از ایالات متحده پیشی گرفت.

قبل از تأییدهای ETF ایالات متحده در ژانویه سال جاری، اریک بالچوناس، تحلیلگر برجسته ETF در بلومبرگ اینتلیجنس، بازار ETF کانادا را به عنوان یک نماینده برای درک بهتر فرصت اقتصادی در ایالات متحده بررسی کرد. تا پایان سال ۲۰۲۳، ETF های ارز دیجیتال در کانادا نزدیک به ۵۰ درصد از کل دارایی های تحت مدیریت ETF های کریپتو نقطه ای جهان را به خود اختصاص دادند. با این حال، بازار ETF ایالات متحده ۳۲ برابر بزرگتر از کانادا است، در حالی که کل فرصت بازار ارز دیجیتال در کانادا فقط کمی بالاتر از یک میلیارد دلار ارزش دارد.

رقبای دیرینه کوین‌بیس، کراکن و جمینی نیز تصمیم گرفته‌اند روی کانادا دو برابر شوند.

با این حال، حتی در کانادا، پذیرش ارز دیجیتال یک نبرد سنگین است. متسون خاطرنشان کرد که حداکثر فقط ۱۳ درصد از جمعیت از ارز دیجیتال استفاده می کنند. از این گذشته، کانادا مانند ایالات متحده دارای صنعت خدمات بانکی و مالی توسعه یافته ای است، به این معنی که مشتریان خرده‌فروشی به برخی از خدماتی که ارز دیجیتال در حال حاضر ارائه می دهد نیاز ندارند. این ممکن است فرصتی برای پذیرش نهادی بیشتر به نظر برسد، اما حتی این امر مستلزم آن است که مشتریان ابتدا نیاز به برخورد با ارز دیجیتال را ببینند.

متسون، یک معتقد واقعی به ارز دیجیتال، گفت: «چیزی که جالب و تا حدودی منحصر به فرد در مورد کانادا این است که ما یک چشم انداز سیاسی قوی برای اینکه دارایی های دیجیتال چگونه به اقتصاد ما در کانادا کمک خواهند کرد نداریم. بنابراین یکی از چیزهایی که کل صنعت ما روی آن بسیار سخت کار کرده است این است که چگونه مقامات دولتی خود را آموزش دهیم و برخی از افسانه ها و سوء برداشت ها در مورد اقتصاد دیجیتال را از بین ببریم».

منبع: کوین دسک

همچنین بخوانید: دلایل پشت پرده رشد بیت کوین تا ۳۵ هزار دلار غیر از تایید ETF

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.