ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,948,250,582,840
حجم معاملات 80,367,035,433
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,461.76
بیت کوین تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 12 زمان مطالعه: 3 دقیقه

ذخایر بیت کوین آلمان رو به پایان؛ کمتر از یک میلیارد دلار باقی مانده

ذخایر بیت کوین آلمان رو به پایان؛ کمتر از یک میلیارد دلار باقی مانده

آلمان بیت کوین های بیشتری را به صرافی ها منتقل کرد و تنها ۷۶۵ میلیون دلار از ذخایر مصادره شده عظیم خود را برای پایان دادن به چند ماه فروش در نظر گرفت.

کانال تلگرام مارکت فلو

دولت آلمان روز پنجشنبه ۲۳۷۵ بیت کوین دیگر به ارزش تقریبی ۱۳ میلیون دلار به صرافی ها منتقل کرد و به فروش چند ماهه ذخایر مصادره شده خود ادامه داد.

آلمان در ابتدا پس از اینکه اداره پلیس جنایی فدرال (BKA) ذخایر وب سایت تعطیل شده ی فیلم های غیرقانونی Movie2K را توقیف کرد، در سال ۲۰۱۳ تقریباً ۵۰ هزار بیت کوین به دست آورد. با قیمت های امروز، ارزش این ذخیره بیش از ۲ میلیارد دلار بود.

دولت از اواسط خرداد ماه به طور پیوسته بخش هایی از ذخایر عظیم بیت کوین خود را فروخته است. انتقالات به صرافی های بزرگی مانند کوین بیس، کراکن، بیت استمپ و میزهای معاملاتی برون بورسی انجام شده است. آلمان در طول یک ماه گذشته بیش از ۲۵ هزار بیت کوین به ارزش تقریبی ۱.۵ میلیارد دلار فروخته است. طبق داده های درون شبکه ای، پس از آخرین فروش ها، این کشور اکنون تنها ۱۳۱۰۰ بیت کوین به ارزش ۷۶۵ میلیون دلار در اختیار دارد.

این فروش طولانی مدت بر قیمت بیت کوین تأثیر گذاشت که در جولای با فشار فروش سنگین به زیر ۵۵ هزار دلار سقوط کرد. اما با کاهش ذخایر دولت، تحلیلگران می گویند پایان فروش می تواند تسکینی موقت باشد. ۷۶۵ میلیون دلار باقیمانده، بخش نسبتاً کوچکی از حجم معاملات روزانه بیت کوین و ذخیره اولیه بیت کوین آلمان است. با اتمام سکه های باقیمانده آلمان، فشار نزولی می تواند کاهش یابد و تأثیر منفی مداوم آن از بین برود.

همچنین بخوانید: بازگشت بیت کوین به سمت ۶۰ هزار دلار؛ نوسانات ادامه دارد؟

برخی از کارشناسان تخمین می زنند که اگر فروش با سرعت فعلی ادامه پیدا کند، دولت می تواند کل ذخایر بیت کوین مصادره شده خود را تا سپتامبر تمام کند. با توقف فروش، ممکن است راه برای افزایش قیمت بیت کوین باز شود. این فروش ها مورد انتقاد طرفداران بیت کوین در پارلمان آلمان قرار گرفته است. اعضای مجلس استدلال می کنند که دولت به جای فروش به یورو، باید این دارایی دیجیتال کمیاب را نگه دارد.

با این حال، فروش بیت کوین تاکنون به آلمان اجازه داده است تا بیش از ۱.۵ میلیارد دلار نقد کند. عرضه محدود به این معنی است که این فروش جنجالی به زودی باید به پایان برسد و شاید بتواند دوباره روندی صعودی را برای قیمت بیت کوین رقم بزند.

همچنین بخوانید: آلمان ۲۷۶ میلیون دلار بیت کوین دیگر را می فروشد!

منبع: بیت کوین مگزین
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.