counter statistics
ارز دیجیتال 600 فارکس 174
ارزش بازار 2,452,808,239,726
حجم معاملات 130,704,481,083
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,888.32
ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 51 زمان مطالعه: 5 دقیقه

آموزش ترید ارز دیجیتال

آموزش ترید ارز دیجیتال

ترید ارز دیجیتال یا تجارت ارزهای رمزنگاری شده یا کریپتوکارنسی می‌تواند یک فرآیند پیچیده به نظر بیاید، اما می‌توانید با گام‌های کوچک و تحلیل دقیق بازار، به تدریج این مفهوم را یاد بگیرید.

کانال تلگرام مارکت فلو

ارزهای دیجیتال یا ارزهای رمزنگاری شده (Cryptocurrency) ارزی دیجیتال است که بر اساس تکنولوژی بلاک‌چین کار می‌کند. این ارزها بر اساس رمزنگاری به منظور امنیت و تأیید تراکنش‌ها ساخته می‌شوند و بدون نیاز به بانک مرکزی یا سیستم مالی مرکزی عمل می‌کنند.

برخلاف ارزهای معمولی که به صورت فیزیکی وجود دارند، ارزهای دیجیتال تنها در قالب داده‌های دیجیتال و در فضای مجازی وجود دارند. برخی از ارزهای دیجیتال معروف شامل بیت‌کوین (Bitcoin)، اتریوم (Ethereum)، لایت‌کوین (Litecoin) و ریپل (Ripple) هستند.

ارزهای دیجیتال دارای ویژگی‌هایی مانند:

  1. بدون واسطه مرکزی: این ارزها بدون نیاز به بانک مرکزی یا سیستم مرکزی مدیریت می‌شوند.
  2. فناوری بلاک‌چین: تمام تراکنش‌ها در بلاک‌چین ثبت و ذخیره می‌شوند که این به معنای شفافیت بالا و امنیت بیشتر است.
  3. رمزنگاری و امنیت: استفاده از الگوریتم‌های رمزنگاری برای تأیید تراکنش‌ها و امنیت بالا.
  4. قابلیت انتقال سریع و کم هزینه: برخی از ارزهای دیجیتال امکان انتقال سریع و با کمترین هزینه را فراهم می‌کنند.
  5. محدودیت تامین: برخی از ارزهای دیجیتال دارای تامین محدودیت دارند که به عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت آن‌ها مطرح می‌شود.
  6. ارزش تغییرپذیر: قیمت ارزهای دیجیتال به شدت متغیر است و ممکن است در بازارهای مختلف متفاوت باشد.

هر ارز دیجیتال دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود است و استفاده‌های مختلفی در عرصه‌های مختلف از جمله تجارت، سرمایه‌گذاری، انتقال پول و... دارند.

بلاک چین چگونه کار می کند؟

بلاک‌چین (Blockchain) یک تکنولوژی مبتنی بر رمزنگاری است که به صورت یک سلسله مراتبی از بلوک‌ها عمل می‌کند. هر بلوک اطلاعاتی را نگهداری می‌کند و به صورت مستقل از بلوک‌های دیگر وجود دارد. این بلوک‌ها به صورت متوالی از یکدیگر پیوسته‌اند و هر کدام شامل یک هش (Hash) از داده‌های قبلی، اطلاعات جدید و یک تایم‌استمپ (Timestamp) هستند.

وقتی یک تراکنش جدید انجام می‌شود، این تراکنش در یک بلوک جدید قرار می‌گیرد. سپس بلوک جدید با بلوک‌های قبلی ارتباط برقرار می‌کند و همه تغییرات بر روی بلوک‌ها باعث ایجاد تغییرات در هش آنها می‌شود. به دلیل روش قوی رمزنگاری که در بلاک‌چین استفاده می‌شود، تغییرات در یک بلوک باعث تغییر هش آن بلوک و همه بلوک‌های بعدی می‌شود.

اینفوگرافی بلاک چین چگونه کار می کند

این ساختار توزیع‌شده و امن بودن بلاک‌چین را ایجاد می‌کند. زیرا هرگونه تغییر یا تلاش برای تزریق اطلاعات جعلی نیازمند تغییر در تمام بلوک‌های بعدی و کسب توافق اکثریت کاربران برای تغییرات است که به دلیل پراکندگی بلوک‌ها و قوانین مشخص برای تولید و اعتبارسنجی آن‌ها، بسیار سخت می‌شود.

در کل، بلاک‌چین یک سیستم غیرمتمرکز و مقاوم در برابر تقلب است که امکان انتقال امن داده‌ها و انجام تراکنش‌ها را فراهم می‌کند.

همچنین بخوانید: ریزش بیت کوین به زیر ۴۱ هزار دلار پس از یک هفته رشد مداوم

انتخاب صرافی

صرافی ارز دیجیتال یا "صرافی رمزارز" یک پلتفرم آنلاین است که به کاربران امکان معامله، خرید و فروش ارزهای دیجیتال مانند بیتکوین، اتریوم، لایت‌کوین و سایر رمزارزها را فراهم می‌کند. این صرافی‌ها معمولاً به عنوان واسطه‌هایی عمل می‌کنند که به کاربران اجازه می‌دهند ارزهای دیجیتال خود را با استفاده از ارزهای معمولی (مانند دلار یا یورو) خریداری یا به فروش برسانند.

صرافی‌های ارز دیجیتال معمولاً در تبادل ارزهای دیجیتال با یکدیگر نقش دارند و اغلب به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند. آن‌ها برخی خدمات مانند امنیت ذخیره سازی رمزارزها، اجرای تراکنش‌های امن و ارائه اطلاعات مربوط به بازار را نیز ارائه می‌دهند.

در انتخاب صرافی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، چند مورد مهم وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند:

  1. امنیت: صرافی باید استانداردهای امنیتی قوی را داشته باشد تا اطلاعات و ارزهای دیجیتال شما محافظت شوند. همچنین، باید از دو عاملی (۲FA) و سایر ابزارهای امنیتی استفاده کند.
  2. وجود ارزهای دیجیتال مورد نیاز: برخی از صرافی‌ها فقط ارزهای محدودی را پشتیبانی می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که صرافی مورد نظر شما ارزهایی که قصد دارید تجارت کنید را فراهم می‌کند.
  3. کارمزد و هزینه‌ها: مطمئن شوید که هزینه‌ها و کارمزدهای صرافی به میزان معقولی است. برخی از صرافی‌ها ممکن است کارمزد بالا یا هزینه‌های پنهان داشته باشند.
  4. رتبه‌بندی و نظرات کاربران: نظرات و بازخوردهای کاربران قبلی می‌تواند درک بهتری از عملکرد صرافی به شما بدهد. از این نظرات برای انتخاب صرافی مناسب استفاده کنید.
  5. پشتیبانی مشتریان: صرافی باید پشتیبانی کاربران قوی و قابل دسترس داشته باشد تا در صورت بروز هرگونه مشکل یا سوال، به شما کمک کند.

قبل از انتخاب صرافی، بهتر است مطالعه و تحقیق کافی انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که صرافی انتخابی شما با نیازها و اولویت‌های شما سازگاری دارد.

ساخت کیف پول

برای داشتن کیف پول ارز دیجیتال، ابتدا باید یک کیف پول دیجیتال یا همان "Wallet" بسازید یا از یک سرویس دهنده کیف پول استفاده کنید. این کیف پول‌ها در دو نوع مختلف هستند:

  1. کیف پول‌های نرم‌افزاری (Software Wallets): این کیف پول‌ها به صورت نرم‌افزاری بر روی دستگاه‌های شخصی شما قرار می‌گیرند، مثل کامپیوتر یا تلفن همراه. برخی معروف‌ترین کیف پول‌های نرم‌افزاری عبارتند از: TrustWallet و MetaMask
  2. کیف پول‌های سخت‌افزاری (Hardware Wallets): این نوع کیف پول بر روی یک دستگاه سخت‌افزاری خاص نصب می‌شوند و امنیت بیشتری نسبت به کیف پول‌های نرم‌افزاری دارند. مثال‌هایی از این نوع کیف پول‌ها عبارتند از: Ledger Nano S و Trezor و KeepKey

برای استفاده از کیف پول دیجیتال، شما نیاز دارید:

  1. دریافت یک کیف پول: بسته به نوع کیف پولی که انتخاب می‌کنید، آن را دانلود یا خریداری کنید.
  2. ایجاد یک حساب کاربری: بعضی از کیف پول‌ها به شما اجازه می‌دهند تا حساب کاربری بسازید تا بتوانید ارزهای دیجیتال خود را ذخیره کرده و مدیریت کنید.
  3. نگهداری کلید خصوصی: این یک قسمت بسیار مهم است. کلید خصوصی شما همانند یک رمز دسترسی به ارزهای دیجیتال شماست. همیشه از امنیت این کلید مطمئن شوید و هرگز آن را با دیگران به اشتراک نگذارید.

با داشتن کیف پول، می‌توانید ارزهای دیجیتال مختلفی مانند بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین و... در آن‌ها ذخیره کنید و تراکنش‌های مختلفی انجام دهید. اما به یاد داشته باشید، امنیت و محافظت از کیف پول و کلیدهای خصوصی بسیار اهمیت دارد.

همچنین بخوانید: موفقیت‌ آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی جمهوری پالائو توسط ریپل

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.