counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,447,239,661,063
حجم معاملات 117,390,019,873
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,813.44
ریپل ارز دیجیتال رمزارز شبکه غیر‌متمرکز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 15 زمان مطالعه: 3 دقیقه

موفقیت‌ آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی جمهوری پالائو توسط ریپل

موفقیت‌ آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی جمهوری پالائو توسط ریپل

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که برنامه ازر دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) مبتنی بر ریپل، با وجود مشکلات کوچک برای این کشور موفقیت‌آمیز بوده است.

کانال تلگرام مارکت فلو

وزارت دارایی پالائو گزارش مفصلی را در خصوص مرحله اول برنامه استیبل کوین پیشگامانه مبتنی بر ریپل در ۷ دسامبر منتشر کرد.

پروژه آزمایشی این کشور با تیم‌های ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و مشارکت‌های بانک مرکزی ریپل انجام شد. این برنامه همچنین به صورت فنی از پلتفرم CBDC Ripple استفاده می‌کند.

پالائو اعلام کرد که برنامه آزمایشی این ارز  در ژوئن ۲۰۲۳ آغاز شده و در سپتامبر ۲۰۲۳ به پایان رسیده است. این برنامه به تعداد ۲۰۰ داوطلب کارمند از شاخص‌های اجرایی دولت پالائو امکان خرید از خرده‌فروشان محلی را فراهم کرد، اگرچه آمار نشان می‌دهد که تنها ۱۶۸ نفر در این برنامه شرکت کردند.

این برنامه آزمایشی چندین محدودیت داشته است. بیش از ۲۰،۰۰۰ دلار ارز دیجیتال وارد گردش نشده است. داوطلبان نمی‌توانستند ارز دیجیتال اضافی دریافت کنند، کاربران غیرانتخابی نمی‌توانستند استیبل کوین را دریافت کنند، و فقط خرده‌فروشان محلی شرکت‌کننده می‌توانستند استیبل کوین را به دلار آمریکا بازخرید کنند.

وزارت امور مالی این کشور توکن‌های مربوطه را بر روی دفتر کلXRP صادر کرد و این مبالغ را با سپرده‌های نقدی دلار آمریکا که در یک بانک FDIC آمریکایی نگهداری می‌شدند، تضمین (وثیقه) کرد.

اعلام رضایت شرکت‌کنندگان و خرده‌فروشان

همچنین بخوانید: دریافت تاییدیه ریپل از اداره خدمات مالی دوبی

وزارت امور مالی پالائو پس از جمع آوری و بررسی داده‌ها نتایج را به این صورت اعلام کرده که ۳۱.۷ درصد از شرکت‌کنندگان تجربه را به عنوان «خوب» و ۳۶.۶ درصد تجربه را به عنوان «عالی» ارزیابی کرده بودند.

علاوه بر این، ۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان نصب و استفاده از کیف پول برای پرداخت را آسان یا بسیار آسان توصیف کردند. با این حال، مشکلات زیادی هم در هنگام پرداخت گزارش شده بود: نیمی از شرکت‌کنندگان از کندی در زمان استفاده از کیف پول یا پردازش پرداخت یا مشکلات مربوط به استفاده از کد QR و ورود دستی آدرس گزارش‌هایی داشته‌اند.

وزارت امور مالی فاز اول برنامه را به عنوان «موفقیتی در میان داوطلبان و خرده‌فروشان» توصیف کرد و افزود که فازهای آینده باید بر توسعه یک اکوسیستم بزرگ‌تر با استفاده از ارز پایدار و تأسیس یک چارچوب قانونی متمرکز اجرا شوند. همچنین این وزارت قصد دارد در طولانی مدت ارز پایدار را «به عنوان یک روش پرداخت ملی مناسب و کارآمد معرفی کند».

پالائو همچنین به دلیل یک ابتکار دیگر در زمینه ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. برنامه اقامت دیجیتال این کشور به کاربران اجازه می‌دهد کارت‌های شناسایی را با هزینه ۲۴۸ دلار دریافت کنند. این مجوز، دسترسی به خدمات خاصی اعم از خدمات ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند، اما به وضعیت شهروندی دسترسی ندارد.
 

همچنین بخوانید: قرارگیری ریپل در فهرست ۱۰۰ شرکت فین‌تک سال ۲۰۲۳

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.