ارز دیجیتال 600 فارکس 174
ارزش بازار 2,326,716,287,555
حجم معاملات 94,184,122,353
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $65,604.59
تتر تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 1 زمان مطالعه: 3 دقیقه

ورود سرمایه های عظیم به تتر؛ مرز ۱۲۰ میلیارد دلاری در دید

ورود سرمایه های عظیم به تتر؛ مرز ۱۲۰ میلیارد دلاری در دید

تتر (USDT)، بزرگ ترین استیبل کوین جهان و سومین ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار، جایگاه خود را در بازار ارزهای دیجیتال مستحکم تر کرده و به دستیابی به یک نقطه عطف مهم نزدیک می شود.

کانال تلگرام مارکت فلو

داده های اخیر نشان می دهد که طی هفته گذشته، بیش از یک میلیارد دلار سرمایه به بازار استیبل کوین ها وارد شده که بخش عمده ای از آن به تتر اختصاص یافته است. این ورود سرمایه، ارزش بازار تتر را به مرز بی سابقه ۱۲۰ میلیارد دلار نزدیک کرده است.

تتر (USDT)، پیشتاز بازار استیبل کوین ها

استیبل کوین ها یکی از نوآوری های مهم فناوری بلاکچین هستند. استفاده از آن ها در سال های اخیر از انجام معاملات دیجیتال به حوزه های وام دهی و پرداخت برای کالاها و خدمات نیز گسترش یافته است. بازار استیبل کوین ها از ابتدای سال جاری میلادی رشد قابل توجهی را تجربه کرده و افزایش سرمایه گذاری ها در این حوزه به پذیرش بیشتر آن ها کمک کرده است.

طبق داده های IntoTheBlock، ارزش کل بازار استیبل کوین ها در اکتبر ۲۰۲۳ به ۱۲۲ میلیارد دلار رسید. از آن زمان تا سپتامبر ۲۰۲۴، ارزش این بازار با رشد ۳۸.۵ درصدی به بیش از ۱۶۹ میلیارد دلار افزایش یافته است. همچنین، ورود سرمایه از ماه گذشته ۱.۷۱ درصد افزایش داشته است.

در صدر این بازار، تتر با بزرگ ترین سهم از ارزش بازار قرار دارد. در حال حاضر، ارزش بازار تتر حدود ۱۱۹ میلیارد دلار است که معادل ۷۰.۴ درصد از کل بازار استیبل کوین ها محسوب می شود. استیبل کوین USDC با ارزش بازار ۳۵.۸۸ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.

موفقیت تتر در طول سال ها به دلیل توانایی اش در حفظ ارزش برابر با دلار آمریکا بوده و آن را به گزینه ای جذاب برای معامله گرانی که به دنبال ثبات در بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال هستند، تبدیل کرده است.

همچنین بخوانید: تتر از راه اندازی بلاکچین خود صرف نظر می کند

آینده تتر و استیبل کوین ها

افزایش سرمایه گذاری در استیبل کوین ها، نشان از علاقه فزاینده به دارایی های دیجیتال پایدار دارد. به ویژه با افزایش نگرانی ها در مورد تورم و کاهش ارزش ارزهای فیات در کشورهای در حال توسعه، انتظار می رود که تسلط تتر در میان استیبل کوین ها همچنان ادامه یابد.

هفته گذشته، خزانه داری تتر اقدام به انتشار ۱ میلیارد USDT در بلاکچین اتریوم و ۱۰۰ میلیون USDT در بلاکچین ترون کرد. همچنین، سایر استیبل کوین های با ارزش بازار کمتر نیز از این افزایش استقبال بهره مند شده اند. از جمله، First Digital USD (FDUSD) که ارزش بازار آن در ۳۰ روز گذشته ۴۷ درصد رشد کرده و اکنون به ۲.۹۴ میلیارد دلار رسیده است.

در این میان، شرکت ریپل نیز با استیبل کوین خود با نام Ripple USD (RUSD) قصد دارد به فضای استیبل کوین ها وارد شود و به شرکت های مالی و موسسات جهانی خدمات ارائه کند. با توجه به جایگاه مستحکم ریپل در بخش بانکی، پیش بینی می شود که RUSD پس از عرضه شاهد رشد قابل توجهی باشد.

همچنین بخوانید: تتر ۳ میلیون دلار برای گسترش خدمات مالی در خاورمیانه سرمایه گذاری می کند

منبع: نیوز بی‌تی‌سی
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.