ارز دیجیتال 605 فارکس 174
ارزش بازار 2,220,789,889,879
حجم معاملات 203,971,193,962
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $63,731.27
مستر کارت ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 4 زمان مطالعه: 4 دقیقه

مستر کارت؛ همکاری جدید برای پرداخت کریپتو

مستر کارت؛ همکاری جدید برای پرداخت کریپتو

مسترکارت با مرکوریو (Mercuryo) همکاری می کند تا کارت نقدی رمزنگاری شده ای به ارزش یورو را راه اندازی کند که به کاربران اجازه می دهد تا رمزنگاری را از کیف پول های خودحفظی خود در بیش از ۱۰۰ میلیون پایانه فروشگاهی هزینه کنند.

کانال تلگرام مارکت فلو

غول پرداخت جهانی مسترکارت، در همکاری جدیدی، حمایت خود را از کیف پول های رمزنگاری غیرحضانتی گسترش می دهد که به کاربران اجازه می دهد تا رمزنگاری را در حالی که «بانک خودشان هستند» خرج کنند.

پس از آزمایشی کارت نقدی رمزنگاری شده با کیف پول خودحفظی اصلی متامسک (MetaMask) در ماه اوت، همکاری جدید مسترکارت با مرکوریو، ارائه دهنده زیرساخت پرداخت های رمزنگاری اروپا، بیشتر ارتباط بین امور مالی سنتی و رمزنگاری را برقرار خواهد کرد.

در این همکاری، مسترکارت کارت نقدی جدیدی با ارزش یورو را فعال کرده است که به کاربران اجازه می دهد تا ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین (BTC) را که در کیف پول های خودحفظی ذخیره شده است، در بیش از ۱۰۰ میلیون پایانه فروشگاهی در شبکه مسترکارت خرج کنند.

مسترکارت رسالت خود را برای پیشبرد پذیرش خودحفظی رمزنگاری بر عهده می گیرد

خودحفظی یکی از مفاهیم اصلی رمزنگاری است و روشی برای ذخیره دارایی ها بدون وابستگی به هیچ پلتفرم متمرکزی مانند بانک یا صرافی ارائه می دهد.

برخلاف کیف پول های حضانتی، کیف پول های خودحفظی نیاز دارند که کاربر مسئولیت کامل برای ایمن سازی وجوه خود را با بودن تنها نگهبان کلید خصوصی که اجازه دسترسی به کیف پول را می دهد، بر عهده بگیرد.

کیف پول های خودسرپرست در مقابل کیف پول های نگهبانی

بر اساس گفته های کریستین رائو، معاون ارشد مسئولیت های رمزنگاری و فین تک مسترکارت، همکاری این شرکت با مرکوریو بر تعهد روزافزون آن برای پشتیبانی از کیف پول های خودنگهداری استوار است. رائو در گفتگو با کوین تلگراف افزود: «در مسترکارت، ما به همراه شرکای خود به نوآوری و بهبود تجربه کیف پول خودنگهداری می پردازیم.

از طریق همکاری با مرکوریو، ما موانع سنتی بین بلاکچین و پرداخت های متداول را از بین می بریم و به مصرف کنندگان که می خواهند دارایی های دیجیتال خود را خرج کنند، راهی آسان، قابل اعتماد و امن برای انجام این کار در هر جایی که مسترکارت پذیرفته می شود، ارائه می دهیم.»

مسترکارت چرا می خواهد از کیف پول های غیرحضانتی پشتیبانی کند؟

مسترکارت، که در سال ۱۹۶۶ تأسیس شده، یک شرکت بین المللی خدمات کارت پرداخت است که دفتر مرکزی آن در ایالات متحده قرار دارد. این شرکت خدمات مالی مختلفی را در بیش از ۲۱۰ کشور و قلمرو ارائه می دهد.

از آنجا که پرداخت ها یکی از موارد استفاده اصلی برای ارزهای دیجیتال محسوب می شوند، ورود مسترکارت به بازار رمز ارز تا حدودی طبیعی بود. این غول پرداخت در فوریه ۲۰۲۱، با اشاره به نقش روزافزون رمز ارزها و استیبل کوین ها در دنیای پرداخت ها، رسماً از پشتیبانی رمز ارزها در شبکه خود خبر داد.

مسترکارت از زمان ورود به بازار رمز ارزها بیش از سه سال پیش، با چندین شریک صنعتی از جمله Circle، ارائه دهنده یو اس دی کوین (USDC)، صرافی بزرگ آمریکایی کوین بیس و بسیاری دیگر همکاری کرده است.

شرکای صنعت کریپتو مستر کارت

به گفته راج داموداران، رهبر بلاکچین و دارایی های دیجیتال مسترکارت، تعهد اخیر این شرکت برای پشتیبانی از خودنگهداری، هدف دارد تا پیچیدگی های مرتبط با خرید و فروش رمز ارزها با استفاده از یک صرافی متمرکز را برطرف کند. او معتقد است که بسیاری از دارندگان رمز ارزها از صرافی ها «اجتناب می کنند».

داموداران در آگوست ۲۰۲۴ اظهار داشت: «پیچیدگی های این فرآیند مانعی برای خریداران و فروشندگان بوده است، زیرا هم انتخاب و هم قدرت خرید رمز ارزهای ذخیره شده را محدود می کند.»

خدمات رو به رشد مسترکارت در حوزه رمز ارزها و خودنگهداری رایگان نیستند. به عنوان مثال، کارت جدید Spend مسترکارت از مرکوریو، هزینه صدور ۱.۶۰ یورو (۱.۸۰ دلار) و هزینه نگهداری ماهانه ۱ یورو (۱.۱۰ دلار) دارد، علاوه بر هزینه ۰.۹۵% خارج کردن رمز ارزها که توسط مرکوریو اعمال می شود.

کوین تلگراف برای اظهار نظر در مورد نقش رو به رشد مسترکارت در پذیرش خودنگهداری با این شرکت تماس گرفت، اما تا زمان انتشار این مطلب پاسخی دریافت نکرد.

منبع: کوین تلگراف
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.