ارز دیجیتال 600 فارکس 174
ارزش بازار 2,493,321,448,516
حجم معاملات 94,664,359,558
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $66,184.87
مایکرواستراتژی اتریوم ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 12 زمان مطالعه: 3 دقیقه

هک حساب اکس مایکرواستراتژی: کلاهبرداری فیشینگ با توکن جعلی MSTR

هک حساب اکس مایکرواستراتژی: کلاهبرداری فیشینگ با توکن جعلی MSTR

هکرها کنترل حساب رسمی اکس شرکت مایکرواستراتژی را به دست گرفتند و لینک های مخرب زیادی برای ادعای یک توکن جعلی «$MSTR» مبتنی بر اتریوم منتشر کردند.

حساب X شرکت مایکرواستراتژی، یک شرکت تجزیه و تحلیل کسب و کار، هک شده و لینک های مخربی را برای ادعای یک توکن جعلی «رسمی» مبتنی بر اتریوم با عنوان «$MSTR» منتشر کرده است.

کاربرانی که روی این لینک کلیک می کنند، به یک صفحه وب جعلی شبیه به وب سایت مایکرواستراتژی هدایت می شوند که از آن‌ها می خواهد کیف پول خود را متصل کرده و توکن جعلی «$MSTR» را دریافت کنند. بر اساس گزارش ها، پس از اینکه کاربران مجموعه ای از مجوزها را در کیف پول وب ۳ خود تأیید می کنند، مهاجمین می توانند به طور خودکار توکن ها را از کیف پول کاربران تخلیه کنند.

با توجه به ردیاب مستقل بلاکچین ZachXBT و پلتفرم ضد کلاهبرداری اسکم اسنیفر، تاکنون بیش از ۴۴۰ هزار دلار از طریق این کلاهبرداری ضرر گزارش شده است. اسکم اسنیفر گفت که فقط یک کاربر در حدود ساعت ۱۲:۴۳ صبح به وقت هماهنگ جهانی، تنها چند دقیقه پس از اولین لینک مخرب ارسال شده به حساب مایکرواستراتژی در X، بیش از ۴۲۰ هزار دلار در کلاهبرداری فیشینگ از دست داده است.

این کاربر ناشناس مجموعا ۴۲۴،۷۸۶ دلار ارز دیجیتال جایگزین را از دست داد، به طوری که یک انتقال به مهاجم مایکرواستراتژی و دو انتقال دیگر به طور خودکار به یک کیف پول دوم مرتبط با گروه هک بدنام PinkDrainer هدایت شد. قربانی ناشناس با تراکنشی موافقت کرد که در آن مجموعا ۱۳۴ هزار دلار wBAI، ۱۲۲ هزار دلار CHEX و ۴۵ هزار دلار wPOKT به آدرس کیف پول مهاجم ارسال شد.

در زمان انتشار، آدرس کیف پول مهاجم مایکرواستراتژی، طبق Ethereum DeBank، دارای مجموعاً ۳۲۹ هزار دلار توکن مبتنی بر اتریوم است. کارشناسان صنعت کریپتو به سرعت ماهیت آشکار این کلاهبرداری را آشکار کردند، زیرا سرمایه گذار کریپتو انگلیسی با نام مستعار Cobie خاطرنشان کرد که مایکرواستراتژی، شرکتی که منحصراً بر روی بیت کوین تمرکز دارد، به احتمال زیاد توکنی را روی اتریوم راه اندازی نخواهد کرد.

بدیهی است که سعی نمی کنیم قربانی را سرزنش کنیم، اما شما باید فرد بسیار خاصی باشید که فکر کنید مایکرواستراتژی بعد از اینکه سالور چندین سال را به طور مشهوری با گفتن اینکه «هیچ دومین بهترین [توکنی] وجود ندارد» و «شما فقط از یک صندلی استفاده می کنید» و غیره، یک توکن اتریوم راه اندازی خواهد کرد.

منبع: CoinTelegraph

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.