ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,169,109,028,695
حجم معاملات 167,533,581,764
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $62,501.03
بیت کوین تحلیل تکنیکال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 4 زمان مطالعه: 3 دقیقه

تسلیم ماینرها پایان یافت؛ آیا زمان خرید بیت کوین فرا رسیده؟

تسلیم ماینرها پایان یافت؛ آیا زمان خرید بیت کوین فرا رسیده؟

در هفته های اخیر، قیمت بیت کوین روند صعودی چشمگیری داشته و به ارتفاعات قبلی که اکثر سرمایه گذاران به آن عادت کرده اند، بازگشته است. با این حال، هفته گذشته برای این ارز دیجیتال برتر و بیشتر بازار دارایی های دیجیتال، نسبتا آرام بود.

کانال تلگرام مارکت فلو

اما یافته های اخیر آن چین نشان می دهد که بازار ارزهای دیجیتال، به ویژه بازار بیت کوین، ممکن است خیلی زود غیرفعال نماند.

تغییر روند قیمت بیت کوین به مثبت - تاثیر بر قیمت؟

علی مارتینز، تحلیلگر مشهور ارزهای دیجیتال، در پستی اخیر در پلتفرم ایکس، نشان داد که تسلیم شدن ماینرهای بیت کوین ظاهرا به پایان رسیده است. این مشاهده آن چین بر اساس تغییر شاخص ریبون هش گلسنود است که نرخ هش بیت کوین را اندازه گیری می کند.

معمولا، ریبون هش دارای دو میانگین متحرک است؛ شامل میانگین متحرک کوتاه مدت (۳۰ روزه) و بلندمدت (۶۰ روزه) نرخ هش. تقاطع میانگین متحرک کوتاه مدت زیر میانگین متحرک بلندمدت، نشان دهنده تسلیم شدن ماینرها است که با فروش گسترده توسط ماینرها مشخص می شود.

از سوی دیگر، زمانی که ریبون ۶۰ روزه زیر ریبون ۳۰ روزه قرار می گیرد، نشان دهنده پایان تسلیم شدن و شروع احتمالی فاز بهبودی برای شبکه است. همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، این تقاطع مثبت به نظر می رسد وضعیت فعلی بیت کوین باشد که آینده ای امیدوارکننده را برای این ارز دیجیتال پیشرو نشان می دهد.

نمودار تحلیل تکنیکال بیت کوین

در نهایت، این بدان معناست که ماینرهای بیت کوین به شبکه بازگشته و عملیات خود را از سر می گیرند، زیرا سودآوری بیشتری دارند. از دیدگاه تاریخی، پایان تسلیم شدن ماینرها یک نشانه صعودی است، زیرا اغلب پیش از جهش های قیمتی قابل توجه برای این ارز دیجیتال پیشرو رخ می دهد. مارتینز در پست خود در ایکس به این موضوع اشاره کرد و گفت: «این می تواند فرصت های خرید خوبی ایجاد کند.»

همچنین بخوانید: سرمایه گذاری بزرگ صندوق بازنشستگی میشیگان در ETF بیت کوین ARK

یکی دیگر از شاخص هایی که این کشف آن چینی را تأیید می کند، معیار پایداری سود و زیان ماینرهای بیت کوین است که میزان عادلانه بودن درآمد ماینرها را اندازه گیری می کند. طبق آخرین داده های کریپتوکوئنت، ماینرهای بیت کوین در چند روز گذشته سود کسب کرده اند که آن ها را در منطقه پرداختی منصفانه این شاخص قرار می دهد.

نمودار سود و زیان استخراج کنندگان بیت کوین

نگاهی به قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت کوین در حدود ۶۸۲۳۰ دلار قرار دارد که نشان دهنده افزایش تنها ۰.۷ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته است. همانطور که قبلا اشاره شد، این ارز دیجیتال برتر از نظر عملکرد قیمت، هفته ای بی حاصل داشت و بین محدوده ۶۴۰۰۰ تا ۶۸۰۰۰ دلار در نوسان بود.

طبق داده های کوین گکو، قیمت بیت کوین در هفته گذشته تنها ۱ درصد افزایش یافت. با این وجود، این ارز دیجیتال با ارزش بازار بیش از ۱.۳۳ تریلیون دلار، موقعیت خود را به عنوان بزرگترین دارایی دیجیتال در این بخش حفظ کرد.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه

همچنین بخوانید: بیت کوین به ۵۲ میلیون دلار می رسد؟ پیش بینی جدید ون اک

منبع: نیوز بی‌تی‌سی
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.