ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,943,697,604,080
حجم معاملات 82,163,536,903
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,242.41
ریپل قوانین
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 3 زمان مطالعه: 5 دقیقه

اتهامات جدید علیه آزمایشگاه ریپل

اتهامات جدید علیه آزمایشگاه ریپل

مدیران اجرایی ریپل لبز اکنون در توییتر علناً از کمیسیون بورس و اوراق بهادار انتقاد می کنند و ادعا می کنند که گری گنسلر دلیل باخت جو بایدن در انتخابات خواهد بود.

کانال تلگرام مارکت فلو

دردسرهای حقوقی در ریپل لبز همچنان ادامه دارد.

قاضی اکنون نتیجه گرفته است که بخشی از یک دعوی حقوقی اوراق بهادار در کالیفرنیا ادامه خواهد یافت و همه چیز حول محور چهار کلمه ای است که توسط برد گارلینگهاوس، مدیرعامل شرکت، گفته شده است. این کارآفرین در مصاحبه ای تلویزیونی که هفت سال پیش انجام شد، اعلام کرده بود که او «ایکس آر پی بسیار زیادی» در اختیار دارد - بیانیه ای به ظاهر بی ضرر و عجیب.

اما یک سرمایه گذار ناراضی ادعا می کند که این موضوع گمراه کننده بوده است، زیرا گارلینگهاوس در همان سال میلیون ها دلار XRP فروخته بود. با این حال، کمی خبر خوب برای ریپل لبز وجود داشت، زیرا قاضی فیلیس همیلتون حکم داد که چهار ادعای دیگر در این پرونده به دادگاه نخواهند رفت.

گارلینگهاوس از نحوه نگارش این حکم در رسانه های رمزنگاری انتقاد کرد و به آنچه او «تیترهای گمراه کننده» در مورد پرونده توصیف کرد اشاره کرد. او در ادامه افزود:

«برای اینکه کاملاً واضح باشد، این یک برد بزرگ است - همه دعاوی اقدام دسته جمعی در این پرونده رد شدند، و هیچ چیز در این تصمیم این واقعیت را که XRP به خودی خود یک امنیت نیست، نفی یا تغییر نمی دهد.»

برد گارلینگهاوس

بیایید کمی برای درک زمینه، زوم کنیم. در یک قضاوت قابل توجه در سال گذشته، دادگاهی در نیویورک نتیجه گرفت که XRP «به خودی خود» یک امنیت نیست و هنگام فروش آلت کوین در صرافی های رمزنگاری هیچ قانون امنیتی نقض نشده است.

با این حال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نیز پیروزی کوچکی به دست آورد، زیرا قاضی در آن پرونده موافقت کرد که هنگام فروش مستقیم XRP به سرمایه گذاران حرفه ای، قوانین اوراق بهادار نقض شده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار اکنون به دنبال جریمه ای نزدیک به ۲ میلیارد دلار است.

اینجاست که کارها در این مورد اخیر پیچیده می شود. قاضی همیلتون معتقد است که XRP حتی در صورت فروش به سرمایه گذاران غیر نهادی، پتانسیل تبدیل شدن به یک امنیت را دارد، زیرا انتظار سود وجود دارد، که یک عامل کلیدی در آزمون Howey است. او گفت:

دادگاه از اینکه به طور قانونی به این نتیجه برسد که یک سرمایه گذار منطقی انتظار هر گونه سودی را از روند کلی بازار ارزهای دیجیتال، به جای تلاش های ریپل برای تسهیل استفاده از XRP در پرداخت های فرامرزی، به دست آورده باشد، خودداری می کند.»

قاضی همیلتون

گارلینگهاوس اکنون آب سردی بر بخش «بیانیه های گمراه کننده» دادگاه مدنی که پیش خواهد رفت می ریزد:

«تنها شاکی مستقیماً از ریپل XRP خریداری نکرده است و حتی نمی تواند بگوید که آیا قبل از معامله این بیانیه را شنیده است یا خیر و تنها چند صد XRP در اختیار داشته است. این نمونه بارز ترول هایی بود که تلاش ناموفق برای سوءاستفاده از سیستم حقوقی ایالات متحده و تحریف اظهارات برای دریافت صدها میلیون دلار در توافق های تسویه حساب دسته جمعی داشتند.» 

برد گارلینگهاوس

او در ادامه استدلال کرد که از حرف هایش در آن مصاحبه با CNBC حمایت می کند و اکنون مشتاقانه منتظر فرصتی برای صحبت در مورد این موضوع در دادگاه است. استوارت آلدروتی، مدیر ارشد حقوقی ریپل، این سخنان را تکرار کرد و گفت: «ما مشتاقانه منتظر آن بازجویی متقابل هستیم.»

همچنین بخوانید: تحلیلگر: XRP آماده صعود! افزایش ۱۴ برابری قیمت تا ۷٫۵ دلار

ریپل به SEC حمله می کند

فراتر از این پرونده دادگاهی، هم گارلینگهاوس و هم آلدراتی خود را - و چه بسا ریپل لبز را - محکم در مسیر جنگ با SEC قرار داده اند.

امروز اطلاعات مطلقا نامربوطی از @GaryGensler آمد.

و این تهمت درباره «همه مدیران اجرایی کریپتو که به زندان می روند» از مردی که کاملاً از FTX غافل بود (و در واقع به SBF نزدیک شد)، و حتی به اعلامیه وزارت دادگستری درباره بایننس دعوت نشده بود.

اگر او واقعاً برای ... کار می کرد...

— برد گارلینگهاوس (@bgarlinghouse) ۲۵ ژوئن ۲۰۲۴

گارلینگهاوس رئیس SEC، گری گنسلر را به گفتن «چرند مطلق» متهم کرد وقتی که او گفت که چهره های برجسته در بخش کریپتو از چند سال پیش «یا در زندان هستند، یا در آستانه زندان رفتن هستند یا منتظر استرداد هستند.»

این کارآفرین ادعا کرد که این مقدار «تهمت» است - و کمی عجیب بود که از کسی بیاید که نتوانسته بود قبل از اینکه FTX به طرز چشمگیری به ورشکستگی برود، آن را کنترل کند. اشاره به خشم رو به رشد در صنعت کریپتو که به سمت SEC و کاخ سفید هدایت شده است، او ادامه داد و هشدار داد:

«گنسلر باعث خواهد شد بایدن انتخابات را از دست بدهد.»

برد گارلینگهاوس

در همین حال، آلدراتی ادعاهای جنسلر را که SEC هر زمان که تصمیمات دادگاه به نفعش نیست تنظیم می کند، زیر سوال برد، با برخی قضات که ادعا می کنند این نهاد بیش از حد قدرت خود را اعمال کرده است.

یادآوری به @GaryGensler: دادگاه ها «تنظیم نمی کنند» ... آنها متوجه می شوند که شما با تجاوز از اختیارات قانونی خود، قانون را نقض می کنید.

— استوارت آلدراتی (@s_alderoty) ۲۶ ژوئن ۲۰۲۴

واضح است که ریپل لبز بدون مبارزه تسلیم نخواهد شد - و به نظر می رسد که این شرکت قصد دارد تا نزدیک شدن به آن انتخابات مهم در نوامبر، سر و صدای زیادی به پا کند.

همچنین بخوانید: شکایت از ریپل؛ اظهارات گمراه کننده در سال ۲۰۱۷

منبع: کریپتو دات نیوز
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.