counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,448,215,951,785
حجم معاملات 121,934,187,131
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,920.87
OpenAI هوش مصنوعی بیت کوین
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 20 زمان مطالعه: 3 دقیقه

هیجان‌زدگی سم آلتمن مدیر عامل OpenAI در خصوص بیت کوین علیرغم تلاش دولت ایالات متحده آمریکا برای کنترل این ارز دیجیتال

هیجان‌زدگی سم آلتمن مدیر عامل OpenAI در خصوص بیت کوین علیرغم تلاش دولت ایالات متحده آمریکا برای کنترل این ارز دیجیتال

مدیرعامل OpenAI، سم آلتمن، نگرانی‌هایی در مورد رویکرد تنظیمی دولت آمریکا نسبت به ارزهای رمزنگاری، به خصوص تأثیر آن بر ارزهای اصلی مانند بیت‌کوین را بیان کرده است.

کانال تلگرام مارکت فلو

در یکی از قسمت‌های اخیر پادکست جو روگان، آلتمن از موضع دولت ایالات متحده در مورد ارزهای دیجیتال و تلاش‌های آن برای اعمال کنترل انتقاد کرد. او تأکید کرد که جامعه رمزارزها باید متعهد به دفاع از منافع خود باشد.

رویکرد ضد-رمزارزی آمریکا

با این حال، آلتمن نگرش مثبتی به بیت‌کوین داشت و آن را به عنوان یک رمزارز جهانی منطقی و حیاتی توصیف کرد که خارج از کنترل هر دولتی عمل می‌کند. جو روگان نیز این حس را تایید کرد و متصور است که بیت‌کوین می‌تواند به ارزی جهانی و قابل قبول در سطح جهانی تکامل یابد.

دولت ایالات متحده اخیراً نظارت خود را بر صنعت کریپتو تشدید کرده است. به عنوان مثال با ناظرانی مانند کمیسیون اوراق بهادار و بورس (SEC) و کمیته تجارت انتقال کالاها (CFTC) علیه شرکت‌های رمزنگاری برتر مانند بایننس و کوین‌بیس شکایت کرده است. تأخیر در تأیید صندوق‌های نقدی قابل معامله در مبادلات ارزی (ETF) روابط صنعت با تنظیم‌کننده‌ها را بیشتر تیره کرده است.

آلتمن خاطرنشان کرد که این اقدامات می تواند خطراتی را برای این صنعت ایجاد کند. این کارآفرین ارز دیجیتال گفت:

من از اقدامات اخیر دولت ایالات متحده ناراضی هستم، اما در جنگ با رمزارز، که فکر می‌کنم یک جنگ است، ما نمی‌توانیم تسلیم شویم، ما قصد داریم ارزهای دیجیتال را کنترل کنیم، من برای کشورم خیلی افسوس می‌خورم.

بر اساس داده‌های BeInCrypto، با وجود اقدامات دولت، بیت‌کوین (BTC) همچنان در حدود ۲۸,۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

ارز دیجیتال بانک مرکزی

سم آلتمن نیز اظهاراتی درباره ارزهای دیجیتال مرکزی بانک مرکزی (CBDCs) داشت و تاکید کرد که این ارزها ممکن است امکان نظارت توسط دولت را فراهم کنند. وی به قاطعیت مخالفت خود با پذیرش ارزهای دیجیتال مرکزی بیان کرد و بر این عقیده بود که از آن‌ها می‌توان برای افزایش نظارت بر سیستم‌های مالی استفاده کرد.

در مورد ارزهای دیجیتال مرکزی بانک مرکزی (CBDCs)، در مجلس آمریکا دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد.سناتور تد کروز و نماینده تام امر نمونه‌هایی از افراد مخالف ساخت دلار دیجیتالی شده‌اند.

سوی دیگر، سناتور الیزابت وارن از ثبات ارزهای دیجیتال مرکزی بانک مرکزی (CBDCs) حمایت کرده و اظهار داشته که این ارزها می‌توانند مسائل موجود در بخش بانکی را حل کنند. قانونگذار ماساچوست همچنین از مدافعان برجسته کنگره برای مقررات سختگیرانه‌تر در صنعت در حال ظهور کریپتو است.

در همین حال، فدرال رزرو (Federal Reserve) هنوز تصمیمی در مورد ایجاد ارز دیجیتال نگرفته است. در وب سایت این بانک آمده است: «فدرال رزرو تصمیمی در مورد صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) نگرفته است و تنها با صدور یک CBDC با یک قانون مجوز اقدام خواهد کرد.

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.