ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,935,417,321,400
حجم معاملات 83,896,277,942
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,039.71
اپن ای آی هوش مصنوعی
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 24 زمان مطالعه: 3 دقیقه

OpenAI در حال ساخت مدل هوش مصنوعی جدید «Strawberry» است

OpenAI در حال ساخت مدل هوش مصنوعی جدید «Strawberry»  است

توت فرنگی (Strawberry) بر پایه پروژه Q* اپن ای آی که در نوامبر گذشته اعلام شد، بنا شده است. برخی این پروژه را یک پیشرفت تکنیکی توصیف کرده اند که امکان توسعه مدل های هوش مصنوعی «بسیار قدرتمندتر» را فراهم می کند.

کانال تلگرام مارکت فلو

بر اساس گزارش رویترز در تاریخ ۱۲ جولای، اپن ای آی، سازنده چت جی پی تی، در حال ساخت یک مدل هوش مصنوعی جدید به نام «توت فرنگی» است که هدف آن دستیابی به سطح هوش انسانی از طریق استدلال پیشرفته است.

به گفته سخنگوی اپن ای آی، توت فرنگی می تواند به طور مستقل و قابل اعتماد اینترنت را اسکن کند و آنچه اپن ای آی آن را «تحقیق عمیق» می نامد انجام دهد و بدین ترتیب امکان حل مسائل پیچیده تر دنیای واقعی در مقیاس وسیع را فراهم کند.

این کار می تواند شامل طیف وسیعی از موارد، از کشفیات علمی بزرگ تا ساخت برنامه های کاربردی نرم افزاری جدید باشد.

سخنگوی اپن ای آی در ادامه گفت: «ما می خواهیم مدل های هوش مصنوعی ما دنیا را بیشتر شبیه ما ببینند و درک کنند. تحقیق مستمر در مورد قابلیت های جدید هوش مصنوعی یک رویه رایج در این صنعت است و اعتقاد مشترکی وجود دارد که استدلال این سیستم ها با گذشت زمان بهبود خواهد یافت.»

توت فرنگی با انجام یک تحلیل گسترده پس از آموزش روی مدل های هوش مصنوعی موجود اپن ای آی به منظور ایجاد پاسخ های شبیه انسان به این هدف دست می یابد.

توییت اپن ای آی درباره مدل هوش مصنوعی توت فرنگی (استرابری)

همچنین بخوانید: اپن ای آی؛ پنهان کاری نقض امنیتی سال ۲۰۲۳

سم آلتمن، مدیرعامل اپن ای آی، در ژانویه ۲۰۲۴ گفت: «مهم ترین زمینه های پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی حول محور توانایی استدلال خواهد بود.»

به گفته رویترز، اپن ای آی هنوز در حال توسعه است و مشخص نیست که چه زمانی به طور عمومی در دسترس قرار خواهد گرفت. رویترز در ادامه گفتگوی خود با سخنگوی اپن ای آی گفت: «نحوه عملکرد توت فرنگی حتی در داخل اپن ای آی یک راز به شدت محافظت شده است.»

توت فرنگی بر پایه پروژه Q* اپن ای آی که در نوامبر گذشته اعلام شد، بنا شده است. چندین کارشناس این صنعت آن را یک پیشرفت تکنیکی توصیف کرده اند که امکان توسعه مدل های «بسیار قدرتمندتر» هوش مصنوعی را فراهم می کند. در همین حال، غول های فناوری مایکروسافت و اپل اوایل این ماه با افزایش نظارت های قانونی، طبق گزارش ها کرسی های هیئت مدیره خود را در اپن ای آی پس گرفتند. 

شرکت آلتمن همچنین اخیراً با آزمایشگاه ملی لوس آلاموس - که اولین سلاح هسته ای جهان را ساخته است - برای آزمایش استفاده از هوش مصنوعی در تحقیقات علوم زیستی همکاری کرده است.

منبع: کوین تلگراف
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.