counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,462,907,734,893
حجم معاملات 111,184,830,989
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $68,255.61
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 40 زمان مطالعه: 3 دقیقه

ارسال ۱.۱۹ میلیون دلار بیت کوین به کیف پول جنسیس ساتوشی ناکاموتو

ارسال ۱.۱۹ میلیون دلار بیت کوین به کیف پول جنسیس ساتوشی ناکاموتو

یک فرد ناشناس در تاریخ ۵ ژانویه تراکنشی را ایجاد کرده و ۲۶.۹ بیت کوین به ارزش تقریبی ۱.۱۹ میلیون دلار را به کیف پول جنسیس واریز کرد. کیف پول جنسیس اولین کیف پولی است که در شبکه بیت کوین (BTC) توسط نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ایجاد شده است.

کانال تلگرام مارکت فلو

این تراکنش ساعت ۱:۵۲ صبح به وقت شرقی ایالات متحده، دو روز پس از جشن ۱۵ سالگی بیت کوین انجام شد و به دلیل عدم امکان بازیابی آن، قابل توجه شد.

پلتفرم تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای Arkham Intelligence گزارش داد که قبل از واریز بیت‌کوین‌ها به کیف پول جنسیس، صاحب کیف مرموز آن را از طریق تراکنش‌های پیچیده شامل آدرس‌های مختلف تامین مالی کرده است.

همچنین Arkham Intelligence فاش کرد که بیشتر وجوه را به کیف پولی که گمان می‌رود بایننس مالک آن است، ردیابی کرده است.

درست قبل از انتقال به کیف پول ساتوشی ناکاموتو، فرستنده مرموز تقریباً 27 بیت‌کوین را از صرافی بایننس برداشت کرد، و فقط این دو تراکنش در تاریخچه فعالیت کیف پول ثبت شده‌اند.

با توجه به اینکه قانون صرافی‌های رمزنگاری مانند بایننس را ملزم می‌کند که رویه‌های سختگیرانه KYC داشته باشند، برخی معتقدند هویت فردی که در پشت این انتقال به کیف پول ناکاموتو قرار دارد به طور بالقوه برای تیم اطلاعاتی بایننس شناخته شده باشد.

با واکنش به این خبر، کنر گروگان، مدیر کوین‌بیس به طنز گفت:
«یا ساتوشی بیدار شده، ۲۷ بیت‌کوین از بایننس خریده و به کیف پول خود واریز کرده، یا کسی فقط یک میلیون دلار سوزانده است».

کیف پول جنسیس که به عنوان مخترع مستعار بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو شناخته می شود، از زمان آغاز به کار خود در ۳ ژانویه ۲۰۰۹ عمدتاً تراکنش های کم اهمیت را جمع آوری کرده است.

همچنین بخوانید: راه‌اندازی ETF بیت‌کوین، چالش‌ها و پتانسیل‌های جذب سرمایه در ۲۰۲۴

اگرچه به صورت نظری ممکن است ساتوشی هنوز از کلیدهای خصوصی این کیف‌های پول برخوردار باشد و بتواند مبالغ را منتقل کند، باور عمومی این است که این احتمال بسیار کم است.

شواهدی که این باور را تأیید می کند این است که وجوه از کیف پول های مرتبط با ناکاموتو، از جمله وجوه بلاک جنسیس، از زمان ناپدید شدن مخترع بیت کوین در دسامبر ۲۰۱۰، تکان نخورده است.

در ابتدا، زمانی که ناکاموتو ناپدید شد، کیف پول ژنزیس ۵۰ بیت‌کوین داشت. با این حال، در طول سال‌ها، این کیف پول شاهد ورود مبالغ شده و تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۷۲ بیت‌کوین رسید. این تراکنش جدید به موجب افزایش موجودی کیف پول به تقریباً ۹۹.۶۸ بیت‌کوین گردیده است که با نرخ‌های کنونی حدود ۴.۳ میلیون دلار است.

به دنبال این تراکنش غیرمنتظره، علاقمندان به رمزارزها چندین تئوری درباره آن مطرح کرده‌اند.

برخی اعتقاد دارند که این یک احترام به خالق بیت‌کوین است، زیرا دو روز پس از ۱۵ سالگی بیت‌کوین رخ داده است. دیگران تخمین می‌زنند که ممکن است یک اشتباه مالی عظیم یا یک حرکت تبلیغاتی گران قیمت باشد.

همزمان، برخی آن را به عنوان تلاشی برای برانگیختن هیجان قبل از تأیید مورد انتظار یک ETF بیت‌کوین در بازار توسط کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا (SEC) در نظر می‌گیرند.

همچنین بخوانید: بلک راک و والکری از جی پی مورگان به عنوان سهامدار مجاز در ETF بیت کوین استفاده می کنند

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.