counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,452,438,127,366
حجم معاملات 120,155,039,904
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,973.23
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 50 زمان مطالعه: 3 دقیقه

راه‌اندازی ETF بیت‌کوین، چالش‌ها و پتانسیل‌های جذب سرمایه در ۲۰۲۴

راه‌اندازی ETF بیت‌کوین، چالش‌ها و پتانسیل‌های جذب سرمایه در ۲۰۲۴

گابور گورباکس، مشاور VanEck می‌گوید، ممکن است سرمایه‌گذاران از عملکرد اولیه ETF بیت‌کوین ناامید شوند، اما تاثیر آن را در بلندمدت نباید دست کم گرفته شود.

کانال تلگرام مارکت فلو

او معتقد است که شروع راه اندازی ETF‌های بیت‌کوین (BTC) احتمالاً تأثیر زیادی بر بیت‌کوین نداشته باشد، اما در نهایت می‌تواند میلیاردها دلار سرمایه را به بازار رمزارز جذب کند.

گورباکس در پستی در تاریخ ۱ ژانویه در اکس گفت که «تأثیر اولیه» یک ETF بیت‌کوین بیش از حد افزایش یافته است و تخمین زده می‌شود که فقط حدود ۱۰۰ میلیون دلار جریان خالص «عمدتا بازیافتی» از سرمایه‌گذاران بزرگ نهادی در زمان راه اندازی داشته باشد.

در نگاه من، مردم معمولاً تأثیر اولیه ETF‌های بیت‌کوین آمریکا را بیش از حد ارزیابی می‌کنند. فکر می‌کنم شاید تنها چند صد میلیون دلار جریان داشته باشد (بیشتر به صورت بازیافت شده)، در طولانی مدت، مردم معمولاً تأثیر ETF‌های بیت‌کوین را کمتر از حد ارزیابی می‌کنند. اگر تاریخ راهنمای ما باشد، ارزش طلا را به عنوان یک جریان موازی مورد مطالعه قرار دهید.

با این حال، گورباکس در مورد تاثیر ETF ها بر بیت کوین در درازمدت بسیار خوشبین است و به افزایش قیمت طلا که پس از راه اندازی ETF طلا رخ داد اشاره کرد.

در ۱۸ نوامبر ۲۰۰۴، شرکت مشاوره سرمایه گذاری جهانی State Street اولین ETF طلا را راه اندازی کرد. گورباکس توضیح داد که هشت سال پس از عرضه، قیمت طلا بیش از چهار برابر شده و از ۴۰۰ دلار به ۱۸۰۰ دلار رسیده است. این افزایش زیاد باعث شد ارزش کل بازار طلا از ۲ تریلیون دلار به ۱۰ تریلیون دلار در همان بازه زمانی افزایش یابد.

ارزش بازار بیت کوین امروز ۸۳۴ میلیارد دلار است که تقریباً ۴۱ درصد از ارزش بازار طلا در سال ۲۰۰۴ است.

گورباکس معتقد است که به دنبال تایید گسترده مورد انتظار یک ETF بیت کوین در ایالات متحده، مسیر قیمت بیت کوین به خوبی می تواند ردپای طلا را دنبال کند، اما اضافه کرد که به دلیل محدودیت عرضه و رویدادهای افزایش کمیاب و هاوینگ، احتمالا «بسیار سریعتر» رخ می دهد.

همچنین بخوانید: بلک راک و والکری از جی پی مورگان به عنوان سهامدار مجاز در ETF بیت کوین استفاده می کنند

وی افزود که یکی از مهم ترین مزایای ETF بیت کوین نقطه ای از توانایی آن در مشروعیت بخشیدن به بیت کوین در چشم سرمایه گذاران نهادی، دولت و ملت‌ها ناشی می شود.

تحلیلگران ETF بلومبرگ، اریک بالچوناس و جیمز سیفارت، با گورباکس موافق هستند.

بیشتر در این مورد با گابور موافق هستم. به نظر می رسد اجماع بر این است که مردم بر یک تأثیر کوتاه مدت عظیم متمرکز هستند که به نظر من می تواند کمی ناامید کننده باشد در حالی که در عین حال به طور کامل از تأثیرات بالقوه بلندمدت قدردانی نمی کند.

سیفارت ابراز کرد که در حالی که بسیاری از آنها بر روی نقاط داده کوتاه مدت مانند ورودی های روز اول به ETF تمرکز لیزری دارند، آنها به طور کامل تأثیر بلندمدت چنین محصولی را درک نمی کنند.

بیت‌کوین در حال حاضر با قیمت ۴۲,۵۲۵ دلار معامله می‌شود، ۱.۱٪ افزایش نسبت به ۲۴ ساعت گذشته دارد.

در حالی که برخی استدلال می کنند که تایید مورد انتظار بلافاصله پس از تایید یک افزایش قابل توجه و طولانی مدت در قیمت ایجاد می کند، برخی دیگر استدلال می کنند که تایید یک رویداد «فروش خبر» است.

همچنین بخوانید: قانون شهروندی السالوادور با سرمایه‌گذاری بیت کوین

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.